Vodafone Romania si Apple. Mic studiu de caz

De ce m-am saturat de Vodafone

Am scris vineri despre Vodafone Romania. Sa spunem, prin absurd, ca ei au omis articolul in monitorizarile lor. Dar stiu sigur ca echipa lor de social media l-a vazut pe Twitter. I-am anuntat personal.

Dar de 3 zile ignora povestea.

Pe 15 noiembrie 2011, am anuntat Vodafone a 3-a oara despre problemele pe care le au in zona in care locuiesc. Nu numai ca de atunci nu au facut nimic, dar situatia s-a inrautatit. Semnalul Vodafone este pur si simplu inutilizabil in 95% din cazuri. Nu am primit niciun raspuns din partea lor desi exista sesizari inregistrate.

Au trecut 4 luni si ei ignora toata povestea. In septembrie fac un an de la cererea de prelungire a contractului si voi schimba cu siguranta reteaua. De 13 ani sunt cu Vodafone si nu mi se pare ca sunt respectat absolut deloc ca si client. Ba chiar am mai multe dezavantaje decit avantaje din partea lor. Serviciile de proasta calitate, faptul ca ignora si lasa nerezolvate cererile de suport tehnic si citeva costuri dubioase in plus la factura ma fac sa renunt la reteaua lor dupa atita timp. Stiu ca nu le pasa de un simplu client, dar pina atunci voi incerca sa conving cit mai multi prieteni si membrii ai familiei sa plece din retea.

Decizia mea este si una de ordin profesional. Ca jurnalist nu imi permit sa discut cu sursele sau cu ai mei colegi din Bucuresti si sa ma trezesc cu apelurile cazute. Nu o data mi s-a intimplat sa fiu in Transmisiune Directa la Realitatea TV si sa imi pice semnalul.

Ca sa nu mai zic ca mi-a cazut apelul chiar atunci cind faceam reclamatia la Vodafone (vezi poza). Guess what? Nu m-a sunat nimeni inapoi.

Apple stie sa-si trateze clientii cu respect

Dar sa trecem la subiectul din titlu. Am primit astazi un email de la Mircea Radeanu, un cititor fidel boio.ro. El a avut de rezolvat o problema cu Apple. Iata povestea lui:

“Odata cu lansarea noului iPad, dupa cum bine stii, a aparut in Appstore si iPhoto pentru iPad. In ciuda unor review-uri nu tocmai pozitive citite de mine, am fost al naibii de tentat sa incerc aceasta aplicatie. Oricit de putini ar fi 4 EUR pentru o persoana, trebuie sa marturisesc ca am avut indoieli in a da atit de “multi” bani pe ea. Dar, deoarece, pina acum , cu iMovie, Garage Band si Pages, am avut experiente foarte placute, mi-am zis ca e cazul sa trec prin filtrul propriu.

Zis si facut: AppStore, achizitie, utilizare.

Ei bine, nu a fost sa fie. Cei care facusera review-urile nu erau niste oameni rai platiti de Samsung J)) ci pur si simplu niste analisti obiectivi. Aplicatia mergea greu, s-a blocat in timpul utilizarii de citeva ori, a inghetat complet de citeva ori, ba chiar s-a si inchis din proprie initiativa, lasindu-ma extrem de nemultumit. Pentru ca nu ma asteptam din partea lor la asa ceva.

Intrucit citindu-te am scapat de blazarea specific romaneasca din categoria : “Asta e, am furat-o si de data asta. Degeaba zic, pentru ca nu se intimpla nimic”, mi-am spus ca e cazul sa imi exprim nemultumirea.

Web Order # : MGVN18929G

Support Subject : This application does not function as expected

Sub Issue : Application did not behave as expected

Comments : Apple ID: [editat]

Platform : iTunes-iPad/5.1 (2; 32GB; dt:74)

App Name : iPhoto

Comments :

I have always been pleased with the design and functionality of Apple apps. Unfortunately iPhoto is a big dissapointment for me, at least know. The application crashed at random moments, everytime I have used it. The tools are poorly designed, with very small icons, making the use of aplication a pain for me. I really hope that you are going to surprise me in the future with a revamp which will be faster and with more functionality. So, if you can refund, please take into consideration that I will certainly give this app another chance, another time. Thank you.

Si ghici ce? Am primit raspuns. Repede, in zi de weekend.Pozitiv. Aproape uimitor, pentru cineva care a solicitat un refund de la Lenovo pentru un OEM de Windows Vista si a primit…doar nimic.

Iata raspunsul Apple:

From: iTunes Store <iTunesStoreSupport@apple.com>

Date: 11 martie 2012, 19:52:35 GMT+02:00

To: [editat]

Subject: Re: This application does not function as expected; Follow-up: 196212620

Hello Mircea,

My name is Mersudin with iTunes Store Support, and I will be assisting you with your request today. I hope that your day is going well. After reviewing your email, it is my understanding that the app “iPhoto” keeps crashing and the tools within app are poorly designed so you are requesting a refund. I can certainly understand your concern in getting this charge reversed and I am happy to assist.

Mircea, I’m sorry to learn that this item did not meet the standard of quality you have come to expect from the iTunes Store. I have submitted this item for investigation. Apple takes the quality of the items offered on the iTunes Store seriously and will investigate the issue with this item, but I can’t say when or if the issue will be resolved. Please try again in a few weeks.

I have reversed the charge for “iPhoto”. In five to seven business days, a credit of 3.99 EUR should be posted to the credit card that appears on the receipt for that purchase.

On behalf of iTunes Customer Support, I would like to extend our warmest thanks for the opportunity to help you today. Have a pleasant day.

Sincerely,

Mersudin

iTunes Store/Mac App Store Customer Support

Please Note: I work Thursday-Monday, 8:00am-4:30pm

Thank you for allowing me the opportunity to assist you.

E inutil sa iti spun cit de mult conteaza pentru mine sa fiu tratat asa ca si client. Nu discutam de valoarea aplicatiei, nu vorbim despre nimic altceva decit de bunul simt in relatia cu clientul. E important sa fii tratat cu acelasi respect cu care vrei si tu la rindul tau sa fii ascultat. E important sa oferi momente ce aduc relaxare si zimbet pe fata unui om care ti-a acordat increderea cumparind produsul tau, insa nu ai reusit din prima sa il multumesti.

E important, iar Apple stie asta. Pentru acest lucru distanta dintre ei si celelalte companii va fi mereu imensa, traducindu-se in continuare prin vinzari considerabile si venituri consistente.

Apropo, toti cei care cumpara un produs din AppStore si dupa aceea primesc un refund pot sa pastreze in mod gratuit aplicatia. Asta inseamna ca Mircea va avea toate update-urile petru iPhoto pentru iOS.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

4 Comments

  1. Horatiu ,mai citeste cu atentie ce semnifica forta majora…faptul ca tu vre-i sa-ti suni sotia sau prietenii si nu-i poti apela nu semnifica ca este un caz de forta majora !

  2. Eu am vrut sa imi cumpar de pe net niste tricouri si asa mai departe dar doar 3 din 4 tricouri le trimiteau si international. Asa ca leam dat un mail foarte politicos oamenilor in care iam intrebat daca pot sa fac ceva sa comand tricoul si international. Dupa 2 zile un nene de acolo imi da mail inapoi si zice ca ar trebuii sa pot, iam trimis un print screen cu eroarea care mio dadea pe website. Dupa 2 ore primesc mail de la acelasi nene in care spune ca a rezolvat problema si mia mai dat si 10 dolari reducere din total. La sfarsit omul sia cerut scuze. Ps: era o companie din USA. probabil ca asta zice multe despre customer service-ul din US

  3. Acceleasi probleme la mine cu Orange,dar problema la mine a fost 3G-ul,deci pe EDGE sau GPRS am semnal full mai mereu.Stiu ca sun putin OFF dar ca si inca un cititor boio,vine echipa orange la mine si incepe sa imi faca gauri in pereti,mi-au pus o antena pe balcon si una exact deasupa capului cand dorm.Ce sa zic,i-am lasat sa plece,m-am jucat putin cu 3G-ul si dupa vreo 2 ore,am inceput sa le demontez.Tin sa mentionez ca de la prima sesizare in 2 ore am si fost contactat de un reprezentant Orange Romania Si a doua zi mi-au batut la usa.Am avut parte de experiente si de la Vodafone pe un “dual abonament” adica 2 abonemante pe o singura cartela.AVeam mare nevoie de semnal 3G dar ce faceau baietii de la Vodafone,intre orele 3:00-6:00 noaptea dadeau drumul la 3G iar in rest 3G OFF.Am facut cred ca le-am umplut un mail plin de sesizati,dar nimic indealungul a 6 luni pana cand am actionat in judecata cu Vodafone si am castigat despagubiri.

  4. Ti-ai gasit cu cine sa faci comparatie. Apple sunt recunoscuti pentru standardele f inalte ale support-ului tehnic. Dar, recunosc, am avut aceeasi reactie la primul contact cu ei. :)

3 Trackbacks / Pingbacks

  1. Vrei ca viata ta sa depinda de Vodafone | boio.ro
  2. Romanii trebuie sa vada asta | boio.ro
  3. Scuzele nu au nevoie de legi | boio.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*