Vodafone Romania si Apple. Mic studiu de caz

De ce m-am saturat de Vodafone

Am scris vineri despre Vodafone Romania. Sa spunem, prin absurd, ca ei au omis articolul in monitorizarile lor. Dar stiu sigur ca echipa lor de social media l-a vazut pe Twitter. I-am anuntat personal.

Dar de 3 zile ignora povestea.

Pe 15 noiembrie 2011, am anuntat Vodafone a 3-a oara despre problemele pe care le au in zona in care locuiesc. Nu numai ca de atunci nu au facut nimic, dar situatia s-a inrautatit. Semnalul Vodafone este pur si simplu inutilizabil in 95% din cazuri. Nu am primit niciun raspuns din partea lor desi exista sesizari inregistrate.

Au trecut 4 luni si ei ignora toata povestea. In septembrie fac un an de la cererea de prelungire a contractului si voi schimba cu siguranta reteaua. De 13 ani sunt cu Vodafone si nu mi se pare ca sunt respectat absolut deloc ca si client. Ba chiar am mai multe dezavantaje decit avantaje din partea lor. Serviciile de proasta calitate, faptul ca ignora si lasa nerezolvate cererile de suport tehnic si citeva costuri dubioase in plus la factura ma fac sa renunt la reteaua lor dupa atita timp. Stiu ca nu le pasa de un simplu client, dar pina atunci voi incerca sa conving cit mai multi prieteni si membrii ai familiei sa plece din retea.

Decizia mea este si una de ordin profesional. Ca jurnalist nu imi permit sa discut cu sursele sau cu ai mei colegi din Bucuresti si sa ma trezesc cu apelurile cazute. Nu o data mi s-a intimplat sa fiu in Transmisiune Directa la Realitatea TV si sa imi pice semnalul.

Ca sa nu mai zic ca mi-a cazut apelul chiar atunci cind faceam reclamatia la Vodafone (vezi poza). Guess what? Nu m-a sunat nimeni inapoi.

Apple stie sa-si trateze clientii cu respect

Dar sa trecem la subiectul din titlu. Am primit astazi un email de la Mircea Radeanu, un cititor fidel boio.ro. El a avut de rezolvat o problema cu Apple. Iata povestea lui:

“Odata cu lansarea noului iPad, dupa cum bine stii, a aparut in Appstore si iPhoto pentru iPad. In ciuda unor review-uri nu tocmai pozitive citite de mine, am fost al naibii de tentat sa incerc aceasta aplicatie. Oricit de putini ar fi 4 EUR pentru o persoana, trebuie sa marturisesc ca am avut indoieli in a da atit de “multi” bani pe ea. Dar, deoarece, pina acum , cu iMovie, Garage Band si Pages, am avut experiente foarte placute, mi-am zis ca e cazul sa trec prin filtrul propriu.

Zis si facut: AppStore, achizitie, utilizare.

Ei bine, nu a fost sa fie. Cei care facusera review-urile nu erau niste oameni rai platiti de Samsung J)) ci pur si simplu niste analisti obiectivi. Aplicatia mergea greu, s-a blocat in timpul utilizarii de citeva ori, a inghetat complet de citeva ori, ba chiar s-a si inchis din proprie initiativa, lasindu-ma extrem de nemultumit. Pentru ca nu ma asteptam din partea lor la asa ceva.

Intrucit citindu-te am scapat de blazarea specific romaneasca din categoria : “Asta e, am furat-o si de data asta. Degeaba zic, pentru ca nu se intimpla nimic”, mi-am spus ca e cazul sa imi exprim nemultumirea.

Web Order # : MGVN18929G

Support Subject : This application does not function as expected

Sub Issue : Application did not behave as expected

Comments : Apple ID: [editat]

Platform : iTunes-iPad/5.1 (2; 32GB; dt:74)

App Name : iPhoto

Comments :

I have always been pleased with the design and functionality of Apple apps. Unfortunately iPhoto is a big dissapointment for me, at least know. The application crashed at random moments, everytime I have used it. The tools are poorly designed, with very small icons, making the use of aplication a pain for me. I really hope that you are going to surprise me in the future with a revamp which will be faster and with more functionality. So, if you can refund, please take into consideration that I will certainly give this app another chance, another time. Thank you.

Si ghici ce? Am primit raspuns. Repede, in zi de weekend.Pozitiv. Aproape uimitor, pentru cineva care a solicitat un refund de la Lenovo pentru un OEM de Windows Vista si a primit…doar nimic.

Iata raspunsul Apple:

From: iTunes Store <iTunesStoreSupport@apple.com>

Date: 11 martie 2012, 19:52:35 GMT+02:00

To: [editat]

Subject: Re: This application does not function as expected; Follow-up: 196212620

Hello Mircea,

My name is Mersudin with iTunes Store Support, and I will be assisting you with your request today. I hope that your day is going well. After reviewing your email, it is my understanding that the app “iPhoto” keeps crashing and the tools within app are poorly designed so you are requesting a refund. I can certainly understand your concern in getting this charge reversed and I am happy to assist.

Mircea, I’m sorry to learn that this item did not meet the standard of quality you have come to expect from the iTunes Store. I have submitted this item for investigation. Apple takes the quality of the items offered on the iTunes Store seriously and will investigate the issue with this item, but I can’t say when or if the issue will be resolved. Please try again in a few weeks.

I have reversed the charge for “iPhoto”. In five to seven business days, a credit of 3.99 EUR should be posted to the credit card that appears on the receipt for that purchase.

On behalf of iTunes Customer Support, I would like to extend our warmest thanks for the opportunity to help you today. Have a pleasant day.

Sincerely,

Mersudin

iTunes Store/Mac App Store Customer Support

Please Note: I work Thursday-Monday, 8:00am-4:30pm

Thank you for allowing me the opportunity to assist you.

E inutil sa iti spun cit de mult conteaza pentru mine sa fiu tratat asa ca si client. Nu discutam de valoarea aplicatiei, nu vorbim despre nimic altceva decit de bunul simt in relatia cu clientul. E important sa fii tratat cu acelasi respect cu care vrei si tu la rindul tau sa fii ascultat. E important sa oferi momente ce aduc relaxare si zimbet pe fata unui om care ti-a acordat increderea cumparind produsul tau, insa nu ai reusit din prima sa il multumesti.

E important, iar Apple stie asta. Pentru acest lucru distanta dintre ei si celelalte companii va fi mereu imensa, traducindu-se in continuare prin vinzari considerabile si venituri consistente.

Apropo, toti cei care cumpara un produs din AppStore si dupa aceea primesc un refund pot sa pastreze in mod gratuit aplicatia. Asta inseamna ca Mircea va avea toate update-urile petru iPhoto pentru iOS.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

20 Comments

  1. Perfect de acord Adi, aceleasi probleme le-am avut si eu in repetate randuri, facturi umflate cu nesimtire, ignorat total atunci cand am avut probleme si mai ales telefonul este inutilizabil in zona in care locuiesc eu (cartierul energia din Constanta) din cauza lipsei de semnal …

  2. din pacate la unele lucruri nu vor sa fie schimbate
    imi aduc aminte cand am venit prima data in tara (fiind plecat si eu din tara de ceva vreme) prima “replica” data de cineva aici a fost >>”ce mha vii tu din strainezia sa schimbi lucrurile aici??”
    din pacate unele lucruri nu sevor schimba pt. ca nu se vrea
    ne complacem asa cum suntem
    la noi lipseste seriozitatea in primul rand
    lucrez in ambientul asta si stiu ce vorbesc
    sper sa iti rezolvi problemele cu vodafone cat mai repede

  3. @boio … povestea cu Vodafone … naspa, dar chiar si asa nu imi place atitudinea celor din presa care pun pumnu’ in gura furnizorilor de servicii sau produse (sunt si eu in categoria furnizorilor) cu pretextul … las ca eu sunt om pe care lumea ma citeste si o sa va fac de kkt … EU SUNT PRESA! (scuze de aprinderea dar se trage dupa o experienta neplacuta cu “presa”)
    @boio … raspunsul de la Apple, daca il citesti cu atentie, este un template, dar pe care pacat ca nu il invata si ai nostri romanasi … ca da foarte bine :) [oricum nu cred ca ar prinde la noi (sau nu ar pune nimeni botu’) ca nu se aliniaza cu restul de lucruri transmise de furnizorii de servicii sau produse]
    @Valentin … toti au aceleasi probleme cu semnalul, in diverse puncte. Eu de ex. nu am de 7 ani semnal la mine in casa in Bucuresti, decat 1-2 liniute pe GSM … si totusi am ales sa merg in continuare cu ei. Am invatat repede ca telefonul sta la geam si atunci cand suna … ma duc la el. Oricum din experienta altor tari suntem FOARTE bine … dar din pacate nu o sa mai tina mult … ca nimeni nu mai vrea antene pe bloc => semnal slab (uite boio o idee de reportaj ce poate fi facut asa profi, in timp … cu toti cei implicati … )

  4. salut

    aceeasi prpblema si la mine…in mai cand imi expira prelungirea de contract am sa parasesc voios vodafone…si am sa iau cu mine inca cel pution 5 abonamente(familia) :D

  5. @El: exagerezi aiurea si comentariul tau este unul care incalca Politica de Comentarii a boio.ro. Nu am sa-l moderez de data asta si am sa-ti raspund la el tocmai pentru ca nu ai dreptate.
    In luna august cind am facut primele sesizari la Vodafone, nu eram in presa. Nici atunci, nici dupa ce am inceput munca nu s-au sinchisit de reclamatiile respective. Povestea cu semnalul am scris-o in noiembrie. Nu s-a rezolvat nimic pina acum.
    Eu nu pun pumnul in gura furnizorilor de servicii. Eu doar platesc pentru un serviciu pe care nu il primesc. Ce ar trebui sa fac? Daca nu mai platesc imi taie imediat abonamentul si intru la penalizari, nu? Daca platesc doar 30% din factura pentru ca atit am putut sa-l folosesc in luna respectiva voi intra din nou pe lista rau-platnicilor.

    In 13 ani de zile de cind am abonamentul la Vodafone mi-am platit mereu factura in maxim 2 zile de cind a fost emisa si am convins lumea din jur sa treaca pe Vodafone pentru ca au oferte mai bune. Acum nici nu pot sa vorbesc la telefon.

    Nu meseria ma face mai revoltat. Daca nu eram jurnalist si lucram pe o masina de distributie marfa nu as fi putut sa iau comenzi. Daca eram medic nu puteam sa discut cu pacientii. In cartierul meu nu sunt numai Jurnalisti revoltati, sunt oameni din toate categoriile sociale care au toti, aceeasi problema. Sunt pensionari care nu pot sa vorbeasca la telefon cind li se face rau. Ei ce pot sa faca?

    Presa sau blogurile nu fac altceva decit sa relateze ce se intimpla. Nu faptul ca eu vorbesc 60 minute pe zi la telefon face reteaua Vodafone sa fie atit de slaba in zona asta. La mine nu e o problema legata de bloc. Nu se rezolva daca ies cu capul pe geam sau daca stau in parcare. Semnalul este la fel de prost in tot cartierul.

    Si cred ca ar terbui sa citesti si alte comentarii lasate de oameni cu probleme similare (la articolul din noiembrie si la asta) si vei intelege.

  6. intrebare: daca locuiesti la o adresa si ai contract pe 2 ani cu vodafone (sau orice alt operator) si dupa 1 an nu mai ai semnal (decat f slab) la adresa unde locuiesti, poti cere rezilierea contractului?

  7. @marius: Raspunsul il gasesti in cotractul incheiat intre operator si tine. Nu stiu sigur cum e la Vodafone sau Orange datorita faptului ca eu folosesc serviciile Cosmote, dar cred ca sunt la fel. Nu ai voie sa reziliezi contractul decat in caz de deces, razboi si calamitati naturale grave pe perioada nedeterminata! Sper ca ti-am putut fi de ajutor. Stima!

  8. Cine ma poate ajuta?

    Am facut backup pe un Time Machine extern (Toshiba 2T), pentru ca am vrut sa reinstalez Lion pe iMac… Dar cand sa fac migratia de pe hard extern pe Mac, din nou. Nu-mi mai gaseste Hardul extern.
    Sunt distrus. Cine ma poate ajuta? Ce sa fac? Am pierdut toate informatiile….
    Multumesc anticipat!

  9. La ORANGE aceeasi problema,semnal slab, bani platiti aiurea pe abonament,cei de pe cartele reincarcabile iti rad in nas…”eu plastes 5 euro si am o super oferta cu mii de minute si sms nelimitat, iar tu este pe abonament de 12-15 eur si nici la jumtate cat mine nu ai”,cat esti in perioada contractuala cu ei si ii suni te expediaza,lasandu ti impresia ca oricum ai contract si nu ai ce sa faci-decat sa platesti,iar la terminarea contractului te agaseaza cu mutle telefoane oferindu ti oferte “imbatabile” din ptc. lor de vedere ca poate te mai agata inca 2 ani, si un telefon low-cost(asta ca fidelizare).Eu personal nu am mai cuparat la “fidelizare” de 2-3 ani ,pt ca folosesc iphone de la 2G pana la 4,iar acum cand le am cerut sa mi faca o oferta la 4S, mi au dat un pret care era si mai mare decat l as lua din alte surse (tel fiind nou cu garantie) si sa imi mai pun obt. de internet pe langa abonamentul actual de vreo 12eur,mentionez ca abon. care il folosesc are net deja inclus (200mb)…si am zis mai bine lasa si cand se termina perioada de contr. ma transfer pe cartela si is mai castigat, ca sa nu ma mai agasese cu sms ca nu mi am platit inca factura orange.Cu alte cuvinte prea multi bani de la noi pt ei si prea putin interes si servici de la ei pt noi, si dupa zicala aia.. cine e cu banu`….comanda …zic eu ca am sa ma apuc sa comand, ca altfel nu se poate pacaleala pe bani mei ….

  10. am plecat de la vodafone pt exact aceiasi problema(probleme)…semnal prost,costuri mari la factura(inexplicabile)..@boio are dreptate:nu conteaza ca esti jurnalist,medic ,sofer profesionist sau maturator.atata timp cat ai un contract cu ei si il respecti ,macar cand ai probleme sa puna mana sa rezolve ceva.(dar daca intarzii cateva zile cu plata facturii te suna de nebunesti de 10 ori pe zi).
    @boio,cred ca nu are rost sa facem comparatie apple-vodafone.am fost in state si stiu cum sunt.de la vanzatori la operatori etc toti sunt cu palaria in mana in fata clientului…la noi ar insemna sa ceri prea mult pt ca nu e clientul nostru, stapanul nostru ci invers…sau cel putin asa dau impresia.

  11. ca un fapt divers la cosmote am primit pt abonamentul meu,(fidelizare+prelungire abonament) 458 euro dupa doi ani.e drept ca era de 38 euro si vorbeam mult dar totusi mi se pare rezonabil avand in vedere ca mi-am luat un iphone 4s la 670 lei.in plus fara sa fac reclama sunt destul de multumit de serviciile lor

  12. @Ady: Esti offtopic!
    Lasa intrebarile si toate detaliile problemei tale la pagina de Suport Tehnic pentru OS X.

    Pe scurt, asigura-te ca poti sa vezi acel HDD extern intr-un alt computer si ca ai acces sa copiezi acele documente. In cel mai rau caz le vei copia manual si iti faci singur setarile.

  13. @boio…am crezut ca e doar ceva la tine in casa, nu o zona intreaga. Sorry, dar cu presa tot am un ghimpe :)
    @octavian…nu a spus nimeni ca e normal. La mine, pe Orange, au venit niste tipi de la tehnic, mi-au facut masuratori in toata casa, la vecini, etc si mi-au spus ca singura posibilitate ar fi o nou antena in zona (exclus datorita costurilor…problema fiind doar la mine in casa), femtocell peste RDS (exclus pentru ca nu vreau o sursa in plus de unde radio) sau repetor (exclus din acelasi motiv)

    Inportant este sa intelegem si noi ca si clienti ca exista si anumite limite, asa cum la randul nostru am putea fi sau suntem furnizori de servicii sau produse.

    @boio ca o solutie, pana reusesti sa scapi de ei sau sa iti rezolve situatia, cumpara o cartela de la unii si fa redirectionare a apeluriloe cand esti acasa catre aceasta. Macar nu mai pierzi apelurile ;)

  14. Ai incercat si cu alt telefon? Pica semnalul si dupa ce ai inchis 3G-ul ? La combinatia de taste *3001#12345#* care e puterea semnalului pe iphone ?

  15. @Adi: sunt expert in troubleshooting. Am incercat nu cu un al doilea telefon, ci cu vreo 8. Familia, colegii si prietenii care m-au vizitat au avut aceleasi probleme. Vecinii mei de bloc au aceleasi probleme, vecinii de peste parcare (aprox 150 m) au aceleasi probleme. Toti. Sunt mii de oameni care au aceleasi probleme cu Vodafone.

    Intimplator m-am intalnit cu fosti colegi care stau in zona. Am aflat ca stau si ei tot pe linga mine si dintr-o vorba in alta am ajuns la discutia cu Vodafone. Fara sa-mi citeasca blogul sau sa-mi stie parerea mi-au spus ca pregatesc marea Portare in Orange sau Cosmote pentru ei si toti membrii familiei lor. Toti sunt nemultumiti de felul in care merge Vodafone in ultimul an si toti vor pleca din retea.

    Semnalul este prost si pe 2G si pe 3G. Nu am mai putine liniutze, ci pica brusc, in timpul apelurilor. 3 sferturi din ele cad si toate se aud prost.
    la *3001#12345#* vad semnalul la -73. Nu asta e relevant. Eu vad toate liniutzele, dar antena lor este mult prea incarcata. Au prea putine antene pentru citi useri au in zona asta.

  16. Eu am o problema similara cu Orange.au venit masurat si oferit ca solutie o antena care presupune sa imi dea gauri in peretii casei ca sa bage ei nu stiu ce cablu gros de 5 cm in casa! Merci frumos, nu imi stric casa pt orange.
    Cred ca lipsa semnalului se poate incadra la forta majora.suna la OPc, vor comanda masuratori si pe baza lor iti reziliaza Vodafone contractul a doua zi.asta intentionez sa fac cu Orange ca sa trec la…Vodafone. La mine in zona au semnal 3G f f bun!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*