Digi Mobil si ofertele prea bune ca sa fie adevarate

RCS-RDS a lansat astazi o super oferta la telefonia mobila. Da, e chiar o super oferta. Se numeste Digi Mobil Optim Nelimitat.

Platesti 10 euro/luna si primesti minute nelimitate in orice retea nationala si multe alte tari si 5 GB trafic lunar de net.

Ti se pare o oferta buna? Partea si mai bune incepe de acum inainte. Daca ai net sau cablu tv de la RCS platesti 7 euro/luna. Daca ai ambele, platesti 5 euro pe luna.

Da, exista niste reguli si conditii ca peste tot, dar oferta este cu adevarat interesanta. Sunt curios cit o sa-i determine si pe ceilalti jucatori din piata sa se miste si sa ofere avantaje clientilor.

Acum vreau sa listez si citeva temeri ale mele legate de RCS-RDS.

1. Acoperirea e foarte slaba.

Da, au un contract cu Vodafone si poti sa faci roaming national. Adica sa intri pe reteaua Vodafone automat si sa o folosesti ca si pe reteaua Digi Mobil. Eu inteleg ca daca faci asta nu folosesti din minutele alea nationale nelimitate, ci platesti in plus. Dar poate ma contrazice cineva mai in tema.

Later Edit: mi se spune ca nu platesti in plus daca intri pe roaming national.

2. Promptitudinea RCS-RDS lasa muult de dorit

Iti dau 3 exemple:

Am stat aproape doua luni fara net si tv dupa ce am incheiat un cotract cu ei.In timpul asta am fost dus cu vorba. Pina la urma situatia s-a rezolvat simplu si romaneste. Am vazut o masina RDS prin cartier, l-am oprit pe angajat, i-am sugerat ca ii dau ceva si a venit omul si mi-a instalat toate cele imediat. I-am dat o mica atentie. El multumit, eu la fel.

– Am asteptat mai bine de 6 luni un Stick USB pentru Internet mobil. Ei zic ca-l ofera gratis atunci cind iti faci net de 39 lei. A fost nevoie sa sun de nenumarate ori la ei, sa merg de citeva ori bune pe la sedii, sa fac putina galagie si intr-un final l-am primit.

– Am comandat un Smart Card sau cum se cheama jucaria aia pe care o bagi in televizor ca sa vezi canalele platite in format HD (HBO si altele). Mi s-a spus ca o primesc in 2-5 zile. A durat o luna si jumatate pina a venit.

Trebuie mentionat ca toti angajatii de la telefon sunt foarte amabili. Sunt prompti si raspund cu atentie la fiecare intrebare atunci cind ai probleme tehnice.

Cind vine vorba de produse sau servicii comandate… situatia se schimba dramatic. Orice intrebare primeste acelasi raspuns: deocamdata nu e in stoc. Va vom anunta imediat ce apare. In cazul stick-ului de net, daca nu mergeam pe la sedii de citeva ori sau in cazul cablarii initiale daca nu dadeam o spaga nu primeam serviciile prea curind.

Mai e nevoie sa mai zic ca am comandat un Nano-SIM Digi Net in urma cu un an si nu l-am primit nici acum? Ce certitudine am ca atunci cind o sa fiu abonat al telefoniei mobile si o sa-mi arda buza ca nu merge nu stiu ce nu ma voi trezi ca nu am semnal 2-3 luni?

3. Ofertele astea sunt “pe viata”?

Nu am reusit sa gasesc informatii legate de durata contractului.

OK, renunt la reteaua actuala si trec in Digi Mobil. Trebuie sa fac un contract pe unu sau doi ani? Pot sa renunt oricind? Peste 5 ani voi mai avea aceleasi tarife sau mi se spune ca trebuie sa platesc 25 euro/luna pentru ca nu mai e valabila oferta?

4. Digi Mobil suna bine, dar cablul tv si net-ul?

Pe partea de mobil au oferte agresive, dar de ce nu fac asta si pentru TV sau Net? Platesc aceiasi 39 lei la net si 25 lei pt cablul tv. Nu ma plang de calitatea oferita (Da! Chiar merg ok), dar de ce nu se ieftinesc si acolo.

Ba chiar atunci cind cineva trece de la cutia aia cu card in ea la cardul CI+ trebuie sa treci si de la pachetul X la pachetul Y (mai digital decit precedentul) si platesti in plus.

Vreau sa platesc doar canalele pe care le urmaresc. Sunt doar maxim 20 din cele 110. Vezi si ASTA. Chiar nu se poate?

As aprecia sa am o parere oficiala de la RCS-RDS vizavi de toate cele expuse. Sau macar parerea cuiva care intelege/cunoaste ofertele lor.

19 Comments

  1. Salut
    Chiar nu te-nteleg ce vrei mai mult de la o retea mobila, in primul rand nu platesti nimic in plus la roamingul national niciodata, il poti face abonamentul pe un an daca vrei, valoarea rama acceeasi dupa perioada minima contractuala, cat despre promptitudine til poti face online direct pe loc si mergi la caserie sati ridici cartela, plus de asta daca ai si net si tv de la ei ab te costa doar 5eur lunar, deci mie numi vine sa cred ce ai scria tu in articol la contra

  2. Si eu am stat dupa internet 1luna pana a venit sa il instaleze cineva, si asta numai dupa ce le-am facut reclamatie. Din reclamatie am aflat si “motivul” pentru ca nu veneau, cica as fi facut cererea online pe alt oras, in conditiile in care nu puteam sa selectez decat cele 2 adrese unde aveam instalat TV. Oricum, din experienta mea cu ei si pe parte de business as putea concluziona asa: daca ai norocul sa nu ai probleme tehnice totul va functiona cum trebuie si nu prea vei avea de comentat, dar cum dai de ghinion, cum numai cu multa rabdare si telefoane la ei rezolvi. Si pana in zi de azi nu am primit reducerea contractuala la o linie dedicata, garantata, pentru ca m-au tinut cu ea 15 zile nefunctionala…intre timp am trecut si la alt provider, sa vedem si cu astia cum o fi…

  3. Buna Adrian,

    Stiu, asteptai replici “oficiale” sau de la cineva indrituit sa ofere raspunsuri sau solutii problemelor tale.
    Te citesc de suficienta vreme cit sa stiu ca probabil vor veni si acelea. Dar mai important este sa stirnim o discutie pe aceasta tema si sa facem schimb de informatii ce ne pot ajuta pe toti.
    Pe post de intro iti voi spune ca sint client de telefonie mobila in Romania inca de cind ea s-a nascut. Telemobil,Dialog,Connex… Cum ii sade bine unui pasionat de tehnologie, am avut si am testat de toate, am trecut prin diverse oferte, am avut portiile mele de satisfactie si de nervi.
    Actualmente, dupa 13 ani de vechime in Orange, sint client Digi. Din noiembrie 2012. Am plecat din Orange cu un gust amar, dat de lipsa de respect pentru fidelitatea unui client cu facturi consistente si pentru ca m-am simtit pur si simplu jignit de modul in care au ales sa trateze relatia noastra.
    Dupa trei luni de cartel prepay in Orange si analize peste analize ( costuri, acoperire,implicare emotionala si contractuala :) ) am decis sa trec la Digi.
    La momentul acela nu erau aceste abonamente, asa ca pentru mai bine de un an de zile, am folosit un abonament de 2,48 EUR ce avea doar internet nelimitat. Ce consumam peste, plateam.
    Acum, dupa ce am trecut la Optim 3, e deja mult mai bine, intrucit costuri suplimentare nu prea mai exista.
    Sa ne lamurim: e evident ca nu tuturor li se potriveste orice. Dar eu spun ca in momentul de fata au cea mai tare oferta din piata. Iar evolutia de pina acum imi confirma ca lucrurile pot fi mai bune.
    Sa revin, dupa lunga introducere, la cele sesizate de tine:
    1. Acoperirea in mediu urban este la fel ca la celelalte retele. Ba chiar mai ok, pentru ca aglomerarea pe celula este mult mai mica, asa ca daca e vreun “eveniment” la care e multa lumea adunata laolalta pe acelasi turn, nu ai surpriza sa nu poti apela sau trimite sms. Acoperirea nationala e o chestie subiectiva (desi ar trebui sa fie tratata obiectiv). Ce incerc sa zic e ca eu folosesc in jurul Iasului (Iasi-Vaslui)sau la drumuri gen Iasi-Bucuresti, fara a simti vreun handicap fata de alte personae care folosesc alte retele. Acum , de cind cu roamingul national, lucrurile sint mai ok pentru ca am semnal chiar in zone unde nu aveam pina acum (cluburi situate in subsoluri, parcari de mall aflate la nivel -1). Si nu, nu platesti in plus. Eu nu am sesizat asa ceva la cost control. Din declaratiile lor publice, acest serviciu nu va fi contracost pentru doi ani. Si cred ca aceasta perioada coincide cu perioada lor de contract (RDS-Vodafone). Acum la lansare nu este totusi pentru date (nu ai acces in roaming-ul acesta la internet 3G. Va fi, din iunie.
    2. Promptidudinea asta e o chestie atit de subiectiva, incit deja nu mai fac din ea un caz. Eu , de exemplu, sint nevoit sa imi fac toate treburile legate de contracte, etc la un birou aflat intr-un alt cartier. De ce? Pentru ca la cel de la mine din cartier angajatii sint imposibili. Si pentru ca daca m-as raporta doar la asta, nu as fi fost client RDS niciodata. Din pacate au de lucrat la capitolul gestionare resursa umana. Dar pentru mine ca si client e mai important in momentul de fata sa am parte de un serviciu de calitate pentru banii pe care ii platesc.
    3. Durata contractuala este standard. 12 luni sau 24 de luni. Poti opta din start pentru. Se prelungesc, ca orice alt contract de la furnizori. Ceea ce mi se pare mie super a fost modalitatea de contractare. Am facut asta din SMS la *111#. In cinci minute am primit confirmare de activare si eram ready-to-use. Cit despre intrebarile celelalte, cred ca sint (poate neintentionat) tendentioase. Nimeni nu iti spune ce e peste 5 ani, decit daca inchei un contract pe 5 ani. Si cred ca nici atunci. Sint convins ca toti furnizorii de servicii, indiferent de tipul lor, au scris undeva cu litere mici :) faptul ca tarifele se pot modifica in functie de diferite motive obiective sau subiective.
    4. Ai stat in USA. Sint convins ca ai si tu prieteni prin Europa. Spune tu o tara care are oferta CATV de care sa poti fi mai multumit. O oferta care sa aiba detaliile specificate de tine. Eu spun ca in Romania stam excellent la capitolul acesta. Costurile sint infime, daca ne raportam la orice oferta din Europa.
    Inchei aici. Las loc discutiei :) Nu sint si nu am fost nici angajat al trustului, nu sint platit sa fac publicitate. Sint doar un client multumit.

  4. DIGI e un caz tipic de companie in care marketingul s-a miscat prea repede, mult mai repede decit logistica :) Trebuie agresati cu reclamatii pina ce se atinge un punct critic si cineva de la virf ia decizia. :> Ce era scuzabil in aprilie 1997, dupa lansarea precipitata, devansata fata de program a Connex, nu mai e admisibil in 2014…
    De reduceri la cablu si la net nici nu poate fi vorba, nu face sens economic. Doar in cazul presiunilor concurentei – ceea ce nu e cazul. Promotia de lansare e spectaculoasa pentru ca e ‘de lansare’ – vezi intrarea pe piata a Cosmote. Odata ce au pus mina pe un market share consistent, se linistesc – vezi tot Cosmote :)

  5. Adrian, dupa cum vedem cu toti, trendul la telefonia mobila este catre oferte tot mai avantajoase pe masura ce tehnologia evolueaza. Prin urmare, ma indoiesc ca peste cativa ani vor veni cu abonamente mai scumpe decat atat.
    In plus, in momentul de fata vei semna un contract pe maxim doi ani in conditiile de fata, iar daca la terminarea contractului nu iti va mai conveni, nu mai continui si gata.
    E adevarat ca semnalul este mai slab fata retelele Vodafone, Orange si poate chiar Cosmote, dar sunt la inceput si, probabil, pe masura ce numarul de abonati va creste, vor umbla si l a acest aspect. Asta nu avem de unde sti.
    Una peste alta, este cea mai tare oferta de pe piata de telefonie mobila si ma tenteaza sa imi portez numarul, ramanand sa vad cum stau la capitolul roaming, pentru ca aici e “durerea” mea cea mare.

  6. Eu am rds de 2 luni de zile. Am scris si pe blog referitor la asta… In oras e bine pe semnalul lor, eu in Ploiesti am acoperire peste tot, netul functioneaza foarte bine, e constant… adica am mers la pas cu Youtube-ul pornit:)
    Pe partea de voce e ok, dar la inceput aveam cateva intreruperi pe retea, mai ales cand primeam un mesaj pe Facebook sau mail.
    Roamngul national l-am folosit mai rar pentru ca inca nu au date mobile, cica se activeaza in iunie si asta…Semnalul e ok, dar sunt momente in care se aude un tiuit in convorbire de parca s-ar intrerupe.
    Stiam ca nu are cum sa mearga perfect treaba cu ieftin si bun. Dar momentan e multumitor. :)

  7. @Marius: Dupa cum spuneam, am cerut de la Digi un nano-sim in urma cu un an. De atunci am mai dat cel putin 5 telefoane. Mi s-a spus ca voi fi anuntat si nu au facut-o inca.

    Eu inteleg ca oferta lor e foarte buna si asta am si scris.

  8. Eu am inteles ca la mine in oras s-au dat cateva SMS-uri, dar s-au terminat instant. Cei care au venit seara erau nemultumiti.
    Oricum ar fi, ori de cate ori am avut nevoie de ceva, la sediile lor era coada!! Ba la rezilieri, ba la contracte noi, ba pentru upgrade… Ideea e ca fetele acelea abia faceau fata…
    Eu cand am facut portarea am avut noroc sa aiba pe stoc nano sim si mi l-au eliberat instant… chiar am stat 2,3 zile pana s-a facut portarea propriu zisa cu numarul nou de la rds…

  9. Întrebare (cumva off-topic) : de ce nu decupați pur si simplu micro-sim-ul? Eu așa am făcut de cînd am trecut la 5S.

  10. Cum spunea cineva mai sus, cu RDS ori ai noroc, ori n-ai…

    Eu am un stick DigiNet de la ei si pentru ca statea prin casa nefolosit, m-am gandit sa folosesc cartela din el in iPad. M-am dus la un sediu RDS unde au si service-ul si le-am spus ca vreau nano-sim in locul sim-ul din stick. M-au intrebat daca il vreau pt iPad sau pt Samsung (doar pentru a face conversatie, banuiesc), dupa care mi l-au schimbat pe loc. Totul a durat 5 minute. Me happy!

  11. Am avut si eu de asteptat dupa cei de la RDS ba sa vina sa instaleze telefonul ba fie sa instaleze cablul TV.

    Am gasit solutia rapida dupa o experienta cu Orange. Cu cei de la orange m-am certat 3 luni sa ma dezaboneze dar nu doreau din motive “tampite” eu nu am luat telefon de la ei dar am avut un contract pe 1 an expirat. La orange tupeul este maxim ii sunam spuneau ca revin ei cu un telefon(pe veci nu au sunat). Mergeam sa fac cerere scrisa nu doreau sa o inregistreze, ca cica nu o citeste nimeni. Asa ca am scris un mail la OPC in Cluj + Bucuresti dar si scrisoare in ambele locatii ei imi cereau cere scrisa ca cica cea telefonica nu prea este “conforma”. Am mers la birou la opc am scris la ei in birou un mai catre orange la adresa de mail de contact si conform traditiei nu raspund in timp util.
    Dar statul are nevoie de bani asa ca incepe sa ii terorize pe orange si orange pe mine cu oferte dar nu vor sa ma dezabonez :(. Nu am mai rezistat si am bagat duma ca nu vreau sa le fiu client ca plec in Canada si tipul cu care vorbeam ce zice: “Va pot face o oferta de abonament de la o retea Canada”. WTF, i-am zis in fata ca este tupeist si nesimtit. M-a dezabonat, iar OPC dupa 1 saptamana imi trimite o scrisoare ca Orange a primit amenda (perfect ;) ) si ca imi multumesc ca le-am semnalat problema.

    Asa am procedat si cu RDS. Mama mea si-a facut abonament la RDS de fix… Au scris in contract ca vin de 1 aprilie 2014 (si nu cred ca aveau glume in program) sa conecteze telefonul. Traditia spune ca in Cluj RDS vine dupa cateva luni. Maica-mea tot a facut reclamatii telefonice dar numai promisiuni si nimic. M-a sunat ca vrea fix si ca astia de la RDS o fenteaza asa ca i-am spus ca intr-o saptamana ii rezolv eu problema. Am scris un mail RDS ANPC-Cluj si inca un birou ANPC (fostul OPC) si am lasat sa vada RDS ca a primit si ANPC mailul si ghici ce in 3 zile mama mea s-a trezit cu baietii la usa.

    Asa ca se poate dresa companiille mari dar nu prin telefon ci cu o scrisoare/mail si o simpla reclamatie la ANPC

  12. Am sa fiu un pic acid…. Din pacate in rds eu nu mai cred… pentru ca :
    1. Am un coleg care dupa 6 luni de amenintari cu avocati si cu reclamatii (care tot aveau tendinta sa dispara peste noapte) a primit in sfarsit conectarea (celor de la romtelecom le-a luat 3 zile).Contract semnat….dar montaj canci. Dupa 4 vizite de la tehnic (am venit sa vedem cat cablu este nevoie…asta numai de 2 ori) trec 6 luni si in sfarsit trag fir de la aproximativ 15 m de pe stalp – montaj la casa (vecinul de duplex avea contract si montaj facut). In loc de pachetul HD … se monteaza la alegere ori HD dar fara HBO…ori non HD. Pasamite nu aveau cartele de HD. Telefonul second hand. Specific ca s-a montat la casa in Techirghiol.
    2. Am facut 9 ani de cand nu platesc televiziunea RDS…si am avut internet gratuit de la ei timp de 5 ani…pana cand mi l-am oprit singur…(stau la bloc si imi montez singur cablul).
    3.Ocazional imi ajut prietenii cu configurare de routere. La ora 10 seara dupa 30 de minute de asteptare la telefon de pe mobil pe fixul lor…la cererea mea de a sterge mac-ul din lista lor ( – situatia clasica mac-uri diferite intre pc si router) ca nu se poate. Nu are rost sa intreb de ce se aplica in conexiunea ppp in afara de cont si parola …si mac-ul. Fata angajata era oligofrena….ma punea sa dau restart la calculator…

    Din cauza motivelor de mai sus …. sunt reticent la noi oferte prea frumoase sa fie adevarate. Cred ca daca totusi suportul tehnic …chiar ar fi suport tehnic nu numai un front office ar putea sa se aiba mai putine plangeri. De asemenea cred ca problemele astea sunt locale – Constanta ….unde daca nu depui plangere scrisa cu nr de intrare esti un client multumit…daca renunti pe drum …nu ai probleme.

  13. Din pacate entuziasmul lor de a acoperii cat mai multe servicii pe tehnologia existenta, cade prada lipsei de experienta si lipsei unui plan bine organizat + logistica aferenta. Probabil au si ei o teama ca ceea ce lanseaza nu va fi un succes si atunci isi asigura stocuri mici pe care mai apoi au dificultati in a le reimprospata.

    Pentru a mai pomenii si de altii care fac belele iata 2 situatii de lipsa de profesionalism, zic eu:

    Romtelecom: la firma unde lucrez, s-a decis sa fim conectati la MPLS-ul global al grupului. Totul frumos pana cand am inceput sa facem testele pre live. De trei zile romtelecom nu reuseste sa stabileasca conexiunea la nivel logic pe linia de back-up. Am deja emotii pentru linia principala ….

    Orange: Am cu ei tot la firma un circuit radio pentru back-up, la care voi renunta pentru ca se pun liniile de mai sus. Problema mea e ca de aproape 8 luni de zile dupa ce s-au tot schimbat persoanele, chiar nu stiu cine imi mai este account managerul.

    Poate vi s-ar parea normal sa fiu anuntat, dar acest lucru nu se intampla. Sunt tare curios cum va decurge operatiunea, dupa 7 ani de contract si cu echipamente hostate la mine.

    Ca si concluzie: Din pacate, noi romanii nu stim sa furnizam servicii care sa tina cont de satisfactia clientului, mai mult de atat, cand cineva face o reclamatie sau da un feedback, nu stim sa luam acest lucru ca pe o oportunitate de a ne imbunatatii serviciile si satisfactia clientiilor, ba mai mult unii ne mai si suparam ca avem tupeul de a fi nemultumiti (mai am aici un set de istorioare amuzante pe de o parte dar si ingrijoratoare pe de alta parte). Din pacate asta se intampla si la case foarte mari, de exemplu HP, care cel putin pe partea de bussines fac pc-uri care rezista in conditii in care un pc facut din bucati nu are nicio sansa, dar sa nu cumva sa ai probleme pe partea de service, sau servicii ca sunt praf si nici nu vor sa faca nimic in acest sens.

    Noroc! ca avem nevoie de el in relatia cu multi.

  14. Salutare.
    Doar ce am facut abonament la DIGI Tel NELIMITAT
    daca dam la cost control AM DESTUL
    am sunat la Rel Clienti. zic ei cost control au caracter informativ. intradevar am sunat la numere care nu sunt taxabile. si zice sa fac o sesizare in caz de se factureaza cu cost .
    cost se poate face doar daca dau mesaje in alte retele restul este NELIMITATA.
    astept factura sper sa fie seriosi ….

  15. Buna,
    Eu am facut anul trecut abonament la ei TV+Net, dupa 2 zile (maximul perioadei comunicate cand am semnat contractul), net-ul merge lux, TV lux,
    Am pachetul mare ala de ~ 92 de lei . Stau in Oradea, poate din cauza aia au fost mai promti?!. {Nu prea cred…….}
    Miercuri(18.06.2014) am fost sa imi fac portare de numar din Orange (PrePay) in RDC, au zis ca in maxim 2 zile mi se confirma portarea, Joi (19.06.2014) in jurul orelor 18 am ajuns in posesia cartelei. Astept sa mi se activeze cartela am inteles ca poate dura pana la 4 zile.
    In momentul de fata au cea mai buna oferta. Da se mica incet de multe ori, dar :
    suport telefonic nota 10
    suport fizic nota 10 (cel putin in cazul meu)
    oferta -mobile nota 10
    Tv nota 9
    net nota 10

1 Trackback / Pingback

  1. RCS-RDS si ofertele inselatoare? | boio.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*