Bancile romanesti si customer service-ul

Asta e un fel de follow-up la povestea cu bancile care isi cam bat joc de clienti.

Astazi am deschis un cont de persoana juridica la o Banca. Intamplator este chiar acea Banca Transilvania care m-a deranjat prin atitudinea lor nepotrivita. De ce i-am ales tot pe ei? Ei bine, lista motivelor e putin mai lunga.

De ce am ales Banca Transilvania, dar tot nu imi plac

1. Aveau o oferta buna de la inceput doar ca aveau niste cerinte stupide si nu intelegeau ca am nevoie de o zi in plus pentru o hartie.

2. Dupa ce am scris articolul de pe boio.ro referitor la modul nepasator in care Banca Transilvania isi trateaza clientii am primit din nou un telefon de la duduia din Call Center de care nu mai dadeam cu o zi inainte. Nu stiu daca ea sau altcineva din Banca Transilvania imi citise articolul, dar mi-a raspuns politicos la toate intrebarile si a facut tot posibilul sa imi gaseasca o filiala care sa nu ia in seama hartia la care “expira” valabilitatea o zi mai tarziu de momentul in care eu puteam sa ajung la ei.

3. De stampila tot nu am scapat, dar am avut noroc sa merg intr-un magazin Lidl si sa dau de o stampila universala. 16,99 lei mai tarziu aveam cu ce sa imprastii tus pe hartiile de la banca.

Mda, stiu, nu as fi facut stampila. Dar Vodafone Romania traiesc tot in anul 1994 si cer stampila la transferul unui abonament de pe persoana fizica pe juridica.

4. Miercuri, 15 iulie am fost intr-un sediu Banca Transilvania. (cel de pe strada Soveja din Constanta). Se vede ca nu prea le plac clientii. Spre deosebire de Raiffeisen nu te invita sa stai jos cand semnezi un astfel de contract, ci te tin in picioare, timp de 40 minute in fata unei tejghele.

Norocul meu a fost ca doamna de la tejghea a nu a vrut sa inchida pravalia la ora 17.00, asa cum scria pe usa si nici nu m-a expediat. Mi-a explicat cu atentie tot ce trebuie sa stiu, mi-a mai dat un sfat, mi-a mai zis ce urmeaza la capitolul hartii…

Da, birocratia e in floare. Noua mea stampila a lasat urme de tus pe zeci de pagini. Numai mie mi se pare absurd sa inchei un contract de Online Banking si sa semnezi zeci de hartii pentru asta?

Ce urmeaza? tranzactii online scrise de mana, pe hartie si trimise prin posta?

5. Acum nu platesc mai nimic pentru cont (timp de un an) si am Online Banking, Mobile Banking si card Visa Business Electron la un pret foarte mic. Apropo, nu cadeti in capcana cardului oferit de ei. Primul angajat Transilvania imi baga pe gat un card Visa Business Silver care era de 5-6 ori mai scump.

Un email surpriza de la Banca Feroviara Romana

Partea cea mai interesanta a zilei mi s-a parut faptul ca am primit un email de la un Manager de Relatii cu Clientii de la Banca Feroviara Romana. Nu ii dau numele pentru ca nu am acceptul doamnei, dar pot sa spun ca femeia a citit ce am scris pe boio.ro despre Banca Transilvania si imi recomanda serviciile lor. Pachetul suna atractiv si as fi luat serios in seama oferta daca nu deschideam deja contul.

Dar nimic nu e facut pe viata, nu?

Am fost sincer placut impresionat de faptul ca de la o banca despre care nu stiam mai nimic (dar de care am auzit) am primit un astfel de email. Mie imi demonstreaza grija lor pentru clienti.

Apropo de asta, avocatul care m-a ajutat la infiintarea firmei – Sorin Micu (il recomand!) imi spunea ca Garanti Bank au partea de online banking foarte bine pusa la punct.

Dupa discutia cu Bancile, urmeaza una la fel de interesanta cu Vodafone si RCS-RDS. Sunt curios cum mai stau ei cu serviciile pentru clientii platitori.

Nu de alta, dar aud ca se spune ca daca esti patron de firma esti privit ca pe un infractor, nu ca pe un client, in Romania. Oricat de serios si bun platnic ai fi.

PS: In Imaginea de mai sus apar doar o mica parte din hartiile pe care le tot car dupa mine.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

7 Comments

  1. Nu e mai simplu sa folosesti un cont facut la o banca in afara tarii? De ce nu l-ai putea folosi?

  2. Eu iubesc ….cand o tanti de la ghiseu ma intreaba de unde am banii pe care ii depun in contul altui privat …. pentru ce draqcu ma intreaba nu stiu….iar replica mea preferata este ca vand droguri la scoli….si ca e plata lor ….maxim 200 de dolari ….. daca trimiteam la peste 10.000 stiu ca trebuie sa scrii si o declaratie pe proprie raspundere ….dhe …de parca mi-o fi dificil sa platesc trei rachete…..cu cash….chestie patita azi la unicredit….

  3. Partea cea mai misto e cand vrei sa iti treci abonamentele pe firma si observi ca de la 40 lei la Rds devine 250 lei pe firma,serviciul fiind același.

  4. Nu stiu:)) probabil pentru ca nu mai sunt pe persoana fizica si in funcție de tipul de impozit care il plătești poti sa scazi valoarea lui.
    La orange de exemplu abonamentul care e acum 11 euro ei mi-au cerut 20 sa il fac pe firma iar la Rds abonamentul de 39 lei era in jurul sumei de 200 RON.
    Nu stiu daca la toti operatorii e situatia asta,eu la astia 2 m-am întâlnit cu treaba asta.
    Precizez ca e vorba de un SRL-D,desi nu cred ca are importantă.

  5. Desi imi pare rau….le iau apararea….(dhe avocatul diavolului). Aceeasi intrebare am pus-o si eu si cineva cu fooooarte mare rabdare mi-a explicat (nu sunt rabdator) . Diferenta este ca daca iti cade firul….pe persoana fizica este o chestie normala…si esti bagat in o coada de asteptare …cand ti-o veni randul. La firme sunt foarte atenti si o rezolva cam in 12 ore din 24 posibile. Am o locatie mai remote unde nu cablul ajunge mai greu (si am si un stalp unde stiu ca se p.foot firele).
    Problema este in ata parte ca ar trebui sa specifice ca exista 2 tipuri de custom service …. pentru pool ime si pentru firme. De fapt nu platesti “internetul” ci tipul de serviciu in caz de avarie. (sincer ar trebui sa iti alegi…fiecare in functie de necesitate…daca citesti feisbucu sau daca primesti comenzile pe mail). Din pct de vedere al reparatiilor nu ma pot plange de Telekom. Cat despre momentele in care poti fura statul …..cred ca diferenta dintre 5 milioane utilizatori si 6 milioane utilizatori privati e in buzunarul privatului …nu mai zic si de contabilitate dubla….. cine nu ma crede sa numere utilizatorii…..inscrisi in baza de date a rds-ului si sa vada cele 12 facturi lunare ……:))))) ….si ca sa fim paranoici ….ei platesc si cei 16% profit impozit + tva-ul (e un serviciu deci mai tango cu scaderea de tva) + servici extra….. se ajunge sumar la sume ciudate ….

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*