iPad la eMag: Intre ipocrizie si minciuna

Hai sa ne jucam de-a scrisoarea publica. Astazi discutam despre eMag. De cind au adus iPad in Romania au aparut tot felul de comentarii despre ei. Este si normal atunci cind vinzi un iPad de 16GB cu 25 milioane lei.

Am incercat sa aflu de la sursa cum e cu garantia de 24 luni pe care o ofera eMag pentru iPad. Iata convorbirea:

Asculta discutia cu un angajat eMag: eMag si iPad

Mie mi se pare cusuta cu ata alba toata povestea asta. Sa recapitulam: “produsul este intr-un alt Showroom (Iasi, Cluj sau Timisoara) si nu avem cum sa-l transferam. […] Ar trebui sa ajunga un alt

stoc in data de 13. In stoc nu avem niciunul pe care sa-l putem livra”. Zau asa, nu asta spune site-ul.

Acum sincer, tu ai avea curaj sa platesti aproape 25 milioane lei pe un produs dupa ce ai o asemenea discutie cu un reprezentant de vanzari?

Trecem la garantie. Angajata eMag verifica “la colegi” si revine cu acelasi raspuns “Nu va pot spune ce acopera garantia. Nu AVETI CUM SA AFLATI APROAPE NICAIERI ACEASTA INFORMATIE”. Deja devine interesant…

Atunci cind se defecteaza “ori se trimite la noi si noi il trimitem la dansii, ori se trimite direct la ei. La service-ul autorizat pentru Apple”. Ca sa nu mai zic ca Informatia referitoare la service este “numai pe spatele garantiei, care este in pachet” AHAAA, de asta nu stiu angajatii eMag unde se face service!

Ce faci atunci cind un vanzator iti spune ca produsul pe care el il vinde cu 25 milioane va fi reparat pe perioada garantiei de catre Service-ul autorizat Apple din Romania? Suni la iStyle – service-ul in cauza. Nu ii credeam pe cei de la eMag cind au spus ca iStyle ofera garantie, dar macar garantia Apple – cea de 1 an trebuie sa fie valabila, nu? Ei bine NU!

Asculta discutia cu reprezentantul unui service autorizat Apple: raspunsul iStyle

iStyle zice ca garantia este “oferita de eMag pe barba lor. Dar ei nu sunt Service Autorizat Apple in Romania.” Daca se intimpla ceva cu iPad-ul de la eMag NU poti sa apelezi la iStyle nici contra-cost.

Am flat insa un amanunt surprinzator – cine cumpara iPad de la eMag NU beneficiaza nici de garantia Apple – cea de 1 an. Asa ca iPad-ul pe care eu il vind (si care vine cu factura de la apple.com) are garantie acoperita in Romania.

Concluziile le luati voi si cum ii sta bine oricarei scrisori deschise, dau ocazia celor de la eMag sa raspunda unor intrebari:

1. de unde sunt aduse iPad-urile vandute de ei? Primeste cumparatorul roman factura de la Apple ca sa poata beneficia de garantia de 1 an? Daca nu, ce acopera acea garantie de 24 luni?

2. Cum se calculeaza preturile?

Nu vreau sa par ca raspindesc minciuni si stiu ca Radu Apostolescu de la eMag este dispus sa ofere un raspuns public. Asa ca il astept, cit mai curind, cu lamuriri pentru clientii lor.

Ca sa ne intelegem: titlul vine de la cele doua tweet-uri ale lui Radu Apostolescu.

19 Comments

  1. P?i te iei de Emag c? vinde iPad cu 2500 lei si tu îl vinzi cu 2350? :)
    Nu ?in cu Emag, ba din contr? mi-s cam antipatici, dar totu?i :)

    Dac? m? în?el cumva, corecteaz?-m? te rog!

  2. Dupa verificarea seriei sunt aduse din SUA.
    La cumparare au oferit 30 zile garantie de satisfactie. Adica daca te plictisesti schimbi.
    Si + 1 an garantie "veniti cu el la noi in caz de se strica si daca nu se poate repara schimbam."
    Sunt singurii care au adus. Pe client nu-l intereseaza cat de "official" sau nu.
    Eu am cumparat 1 buc 64 GB si a fost ok. Ca tehnologie e o minune. Ca utilitate discutabil.
    Voi mai cumpara in toamna 3 buc petru ca trebuie sa le dau ca premiu intr-un concurs. Acolo unde voi gasi acolo voi cumpara. Daca nu au alte firme voi fi nevoit sa le cumpar tot de la emag. As mai mentiona ca sunt client fidel Istyle si daca aveau sigur luam de acolo. Probabil ma revansez in toamna daca va fi in stoc.

  3. @Tiberiu: iPad nu se vinde oficial decit im USA, deci seriile nu pot sa fie decit de USA.

    Din punctul meu de vedere, ca si client, ma intereseaza daca e oficial si mai ales ma intereseaza ca garantia Apple sa fie macar valabila. si NU este.

  4. @Vlad: cele vandute de ei NU au garantie Apple. Motivul mi se pare suficient. Eu nu fac afaceri – am un singur iPad. Pretul a fost fixat in dolari, nu e vina mea daca dolarul a crescut. Daca puneam un pret de 20-21 milioane era altceva? Important este ca iPad-ul adus de mine are garantie Apple 1an si ca iStyle sau Noumax ii pot face service gratuit.

  5. Ei au adus. Oamenii au cumparat. E totul ok. Daca se strica va fi schimbat. Nu cred ca vor fi probleme in cazul in care se strica. Nu se coboara ei sa nu schimbe produsul. Ilegal pentru mine ca si client nu este. Am dat banul, am primit factura fiscala si produsul in regula. Sunt constient ca am platit o idee mai mult decat pretul la care va fi cand apare si la noi.
    Din punctul meu de vedere nu este nimic de obiectat. Avand in vedere ca este un produs asa de cautat si exista asa zisa "epuizare de stoc" in SUA (care este un simplu marketing de infometare), emag a vandut foarte ieftin. Eu in locul lor vindeam mult mai scump si lumea cu bucurie scotea banul.

  6. @Tiberiu: asculta discutia cu agentul lor de vanzari. Daca ei nu stiu acum cu ce se maninca garantia, chiar crezi ca atunci cind vor aparea probleme il vor schimba?

  7. Adrian, voi fi scurt:
    Am spus ca esti ipocrit pentru ca spui asta:https://www.boio.ro/ipad-in-romania-24-milioane-le… si faci asta:https://www.boio.ro/vand-ipad/
    Te-am rugat sa nu mai raspandesti minciunile astea:http://twitter.com/boioglu/statuses/13776841433 pentru ca sunt zeci de declaratii ale noastre in presa despre garantia pe care o acordam, in conditii mai bune decat un simplu distribuitor in Romania, cel pe care il mentionezi si pe care nu inteleg de ce il confunzi cu Apple in sine. Adica ridicam produsul defect si il returnam remediat clientului, gratuit. Ceea ce distribuitorul mentionat de tine nu face. In plus avem si alte servicii utile clientului, cum ar fi returul in 30 de zile, chiar si pentru produse folosite. E doar o chestiune de calitate a serviciilor. Servicii pentru care in scurt timp… o sa afli o stire surpriza.
    Multumesc.

  8. nu are rost sa ne mai stresam cine si cum vinde ipadul, apare in germania la sfarsitu luni,, acolo ii pretu corect, merita sa iei un wizz si sa mergi sa til cumperi :)…toate cele bune

  9. Oricum treaba buna cu apelul. ingenios,,,asta ne arata cat de habarnisti suntem mai ales cand vinzi un produs cautat.
    Cel mai jenant lucru mi sa parut ca aceea vanzatoare sa nu iti poate oferii niste informatii de bun simt, fara sa iti raspunda ca nu stie, ca numa dupa ce cumperi vezi de fapt ce fel de garantie ai.
    Totusi as vrea sa o intreb si eu pe aceea doamna oare suntem la loz in plic, cumparam si ne bucuram sau nu, de ceea ce gasim inauntru? La atitea bani mi se pare de bun simt si nu numai, la orice produs mi se pare normal sa ti se dea toate informatiile necesare.
    Eu sincer nu mas baga sa cumpar de la emag. Intradevar e frumos sa ai un produs care de abia acuma sa lansat pentru precomanda in Europa, dar sincer poti lua o mare teapa. Punete in situatia in care dupa un an si ceva de folosinta ti se strica. Eu sincer ma indoiesc ca til schimba sau ca iti da banii inapoi.
    Sfatul meu ii sa luati de la surse oficiale.

  10. Din cunostintele mele, un vanzator nu stie neaparat la ce firma se face garantia unui produs. In general firmele mari, gen Emag, au service propriu dar de fapt NU repara ei produsele, doar le preiau si le distribuie catre service-urile autorizate. Presupun ca la fel se face in state, la bestbuy de exemplu.
    Apoi, importatorul oficial EXCLUSIV al produselor Apple este firma Apcom( fosta firma Iris) si firma iStyle este DOAR Premium Reseller!!!
    Presupun ca, daca emag a cumparat ipadurile din state, si au garantie internationala, se vor folosi de garantie EXACT ca si cel care o sa cumpere ipadul de la tine, cu mentiunea, probabil, ca reprezentantul lor o sa mearga cu el la garantie , nu direct cumparatorul.
    Eu personal nu as fi asa stresat…
    Mai departe…

  11. @Radu Apostolescu: Sunt 2 intrebari mai sus. Ca sa te citez: Iti este rusine sa raspunzi la ele? Si ti se pare normal ca un angajat eMag sa ofere informatii eronate despre un produs?
    Din punctul meu de vedere calitatea serviciului incepe de la primul contact cu firma. Daca un reprezentant de vanzari imi ofera informatii gresite inseamna ca este neinformat sau rau-voitor. Atunci cind seful acelui angajat nu imi ofera informatia corecta si completa imi pierd de tot increderea in firma si in modul lor de a face afaceri.

    Voi nu vindeti iPad oficial, cu aprobarea si garantia Apple in Romania. Iar daca un agent de vanzari incearca sa mai si minta si e prins cu mata in sac, cred ca este foarte grav. Firma pe care tu o numesti “doar un distribuitor” detine unul dintre cele doua service-uri autorizate Apple din Romania. Acel service autorizat despre care vorbea angajata eMag.

    Ai spus ca sunt ipocrit si raspandesc minciuni. Acum cine e impocrit si cine raspandeste minciuni? Cine nu vrea sa raspunda la niste intrebari firesti?

  12. @Lucian: Pina la proba contrarie, sursa lor nu este nici Apple, nici un alt retailer autorizat. Asa ca nimeni nu iti ofera garantie pentru ele. Spre deosebire de ei, cine cumpara iPad-ul meu poate sa mearga la iStyle sau noumax, sa arate factura de pe apple.com si sa isi repare GRATUIT iPad-ul.

  13. Adrian, ti-am raspuns clar, daca trebuie repet – oferim garantie mai buna decat service-ul indicat de tine si ti-am explicat si de ce e asa. Daca vrei musai acolo, e alegerea ta sa nu cumperi de la noi.
    Nu cred ca vei obtine de la vreun comerciant informatia de unde se aprovizioneaza, in ce conditii si ce politica are de preturi, nu vad de ce consideri foarte firesc sa-ti raspund. Ti se pare firesc ca un operator de call-center sa stie toate informatiile astea despre cateva zeci de mii de produse? Ti se pare onest sa intrebi asta, sa inregistrezi convorbirea si s-o prezinti ca pe o dovada a… ce ?
    Crede-ma, prefer sa ofer informatii si servicii de care clientii chiar au nevoie si pe care le apreciaza. Fac asta de vreo 9 ani si n-as fi ajuns sa stam de vorba acum daca eram cum crezi tu.

  14. @Radu Apostolescu: Asa este, un angajat de Call Center nu trebuie sa stie informatiile despre mii de produse, dar trebuie sa ma directioneze catre cineva care le stie. Atunci cind cumpar un produs vreau sa stiu citeva lucruri elementare: cine imi ofera garantia, ce acopera acea garantie si carui Service ma adresez atunci cind am o problema cu produsul.

    Nu numai ca nu am primit aceste informatii, ba chiar mi s-au servit niste balbe incoerente despre cum e garantia in cutie si cum … de aia nu stie niciun angajat eMag ce acopera garantia. In locul sefului de la Call Center as fi dat afara angajata in cauza si apoi faceam un Training cu toti ceilalti ca sa ii invat ce trebuie sa spuna. Atunci cind suni la Apple sau la orice alt mare vanzator online ti se ofera toate informatiile. Atunci cind nu au voie sau nu le stiu, angajatii Call Center-ului iti spun ca nu au voie sa le spuna. Nu te vor minti inventind Service-uri care nu exista doar pentru a te face sa cumperi de la ei.

    Nu ma astept sa primesc vreodata un raspuns legat de provenienta iPad-urilor atita timp cit sunt venite pe cai gri in Romania. In schimb am pretentia ca atunci cind sun sa comand unul sa mi se dea informatia corecta despre Service si ce acopera garantia. Daca garantia este indoielnica, vreau sa fie reflectata asta in pret sau sa mi se spuna ca garantia Apple NU este suportata nicaieri in Romania.

    Daca eMag face afaceri in felul asta si are angajati nepregatiti (si o spun cu indulgenta) in Call Center, imi e teama sa cumpar ceva de la un magazin online aflat la inceput.

    Si DA, mi se pare onest sa inregistrez o convorbire cu un agent de vanzari si sa o public. Intr-o tara in care esti mintit in fata, doar inregistrarile video sau audio pot sa demonstreze tuturor care este adevarul. Si daca tot discutam de transparenta, de ce mi se pling cititorii boio.ro ca nu le apar comentariile pe emag.ro?

  15. Eu tot nu ma prind. Poate sunt incet la minte, sa mai recapitulam odata.
    Doar in state se vand ipaduri si vin cu garantie internationala Apple, cu alte cuvinte, daca iti cumperi un ipad il poti repara in romania la istyle.
    Daca singurul loc de unde iti poti cumpara ipad cu garantie internationala este america, exista o probabilitate de 99,99% ca cele pe care le vinde emagul sa fiecumparate din state. Cu alte cuvine emagu vinde in aceleasi conditii ca si tine numai ca la scara mai mare.
    Eu mai vad si altfel situatia, daca Apcom(unicul impotator oficial apple) nu face scandal, presupun ca exista o intelegere intre ei si emag… Deci, chiar te stresezi degeaba.
    Bafta

  16. @Lucian: nimeni nu spune ca ei nu au posibilitatea sa le returneze de unde le-au luat. Dar din moment ce Apple nu vinde mai mult de doua bucati/persoana si nici nu vinde catre companii Romanesti este clar ca iPad-urile au fost luate de la un tert.

    Orice client al eMag care cumpara un iPad nu se poate duce cu el la iStyle si nici la Apple fara factura. Factura pe care o are romanul este de la eMag – deci nu e valabila. Factura pe care eMag este de la un tert – deci nu e valabila pentru garantie. Abia factura acelui tert care a cumparat (sper) produsul de la Apple ar fi valabila pentru o garantie. Ia tu factura de la chinez si mergi cu ea la Apple sa-ti repare iPad-ul. In aceasta situatie, orice firma din Romania care ofera o garantie pentru iPad o face “pe barba ei”, asa cum spunea si angajatul iStyle. De aici apar si preturile foarte mari. iPad-ul nu se strica asa de repede. In cazul in care 2-3 din cele 50 pe care le vinde o firma romaneasca se vor strica, au cu ce sa acopere “pierderile”.

    Apcom sau Orange nu au facut scandal nici cind a aparut iPhone pe piata romaneasca. Legea romaneasca nu ii apara. De aia romanii cumparau iPhone (de la tot felul de magazine online romanesti) care erau gata jailbreakuite si care aveau un sticker pe ecran care iti interzicea sa faci update de firmware.

    Si inca una: eu nu ma stresez. Ma distreaza si in acelasi timp ma intristeaza felul in care fac afaceri firmele romanesti de renume.

  17. Aici sa stiti ca Adrian are dreptate, atita timp cat garantia nu ii validata de catre apple, te poti trezi in situatia sa in care doamne fereste ti se strica iPadu sa fi surprins sa nu ti se poata repara, sau chiar mai mult sa til schimbe. Acuma hai sa fim seriosi asa ceva oricum nu se repara ci se schimba, si pe urma produsul presupus stricat se duce la fabrica pentru a fi pus din nou pe vanzare ulterior dar in stadiu de produs refurbished.
    P.S. daca la asa ceva cineva se baga cu surubelnita sa il repare ii clar ca accea persoana habar nu are pe ce lume traieste, sau am putea spune atunci ca aceste produse au fost aduse pe cale mai putin legala.

    Si la faza cu call centeru,,,laso naibii daca asa greu ii sa iti faci o baza de date si cand cineva iti cere informatii acel angajat ar putea sa acceseze usor, si pe urma sa iti raspunda la intrebari,

    Am fost si eu in state si mi-am cumparat si eu produse de la DELL, si pot spune ca ei vand mult mai mutle produse ca emagu, dar nu mi sa intamplat ca agentul cu care vb sa nu stie sa imi raspunda, asa ceva nu se intampla intr-o compania care pretinde ca intelege bine termenul de customer service.
    Iar cat despre d-mnul Apostolescu care spune "Ti se pare firesc ca un operator de call-center sa stie toate informatiile astea despre cateva zeci de mii de produse?" ias sugera sa intre pe dell.com si sa deshida o conversatie cu un agent de acolo in ideea de a cumpara ceva si sa puna intrebari,,,cred ca ar ramane socat cat de bine sunt pregatitti acei angajati, si poate sa fie liber sa incerce si pe apple.com si pe hp.com si alte firme care crede el de cuvinta :)

    Cat spre metodele de inregistrare nu pot sa zic decat,,,sa facem toti asa si postam.

  18. Ca ati adus vorba de garantia Apple. Ati citit certificatul de garantie de la Orange? Scrie clar ca daca senzorul de umiditate are culoarea schimbata se pierde definitiv toata garantia! Oare de ce? Pentru ca acel senzor isi schimba culoarea de la umiditatea din atmosfera, probabil, din moment ce din 3 bucati iPhone cu mici defecte, toate au fost returnate cu acelasi diagnostic – contact cu lichide. Daca pentru unul din ele nu as baga mana in foc ca nu a luat contact cu lichide…pentru celelalte doua, sunt sigur ca in afara de atmosfera, nu au luat contact cu nimic, mai ales ca unul l-am folosit eu, si credeti-ma cu mare grija! Si culmea desi fiecare avea alta problema – imaginea, butonul de sonerie, activarea soneriei si dezactivarea ei aiurea…toare au venit respinse de service-ul Orange cu acelasi motiv, cel de mai sus…

  19. …Asa ca pana la urma si Adi poate avea dreptate cu emag-ul…caci nu stim inca cum si daca e primit la service….si ce senzor are colorat..:), dar si Radu, care printre alte firme de distributie echipamente IT se mentine foarte bine pe piata in aceste vremuri de criza… Adevarul e intotdeauna la mijloc, iar lupta de a demonstra cine stie adevarul suprem…nu prea are sorti de izbanda la noi! Hai sa ne bucuram de iPhone si iPad… si sa speram ca nu vom ajunge cu ele in service…asa toata lumea o sa fie multumita…O seara buna tuturor!

1 Trackback / Pingback

  1. Tweets that mention iPad la eMag: Intre ipocrizie si minciuna | boio.ro -- Topsy.com

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*