iPad la eMag: Intre ipocrizie si minciuna

Hai sa ne jucam de-a scrisoarea publica. Astazi discutam despre eMag. De cind au adus iPad in Romania au aparut tot felul de comentarii despre ei. Este si normal atunci cind vinzi un iPad de 16GB cu 25 milioane lei.

Am incercat sa aflu de la sursa cum e cu garantia de 24 luni pe care o ofera eMag pentru iPad. Iata convorbirea:

Asculta discutia cu un angajat eMag: eMag si iPad

Mie mi se pare cusuta cu ata alba toata povestea asta. Sa recapitulam: “produsul este intr-un alt Showroom (Iasi, Cluj sau Timisoara) si nu avem cum sa-l transferam. […] Ar trebui sa ajunga un alt

stoc in data de 13. In stoc nu avem niciunul pe care sa-l putem livra”. Zau asa, nu asta spune site-ul.

Acum sincer, tu ai avea curaj sa platesti aproape 25 milioane lei pe un produs dupa ce ai o asemenea discutie cu un reprezentant de vanzari?

Trecem la garantie. Angajata eMag verifica “la colegi” si revine cu acelasi raspuns “Nu va pot spune ce acopera garantia. Nu AVETI CUM SA AFLATI APROAPE NICAIERI ACEASTA INFORMATIE”. Deja devine interesant…

Atunci cind se defecteaza “ori se trimite la noi si noi il trimitem la dansii, ori se trimite direct la ei. La service-ul autorizat pentru Apple”. Ca sa nu mai zic ca Informatia referitoare la service este “numai pe spatele garantiei, care este in pachet” AHAAA, de asta nu stiu angajatii eMag unde se face service!

Ce faci atunci cind un vanzator iti spune ca produsul pe care el il vinde cu 25 milioane va fi reparat pe perioada garantiei de catre Service-ul autorizat Apple din Romania? Suni la iStyle – service-ul in cauza. Nu ii credeam pe cei de la eMag cind au spus ca iStyle ofera garantie, dar macar garantia Apple – cea de 1 an trebuie sa fie valabila, nu? Ei bine NU!

Asculta discutia cu reprezentantul unui service autorizat Apple: raspunsul iStyle

iStyle zice ca garantia este “oferita de eMag pe barba lor. Dar ei nu sunt Service Autorizat Apple in Romania.” Daca se intimpla ceva cu iPad-ul de la eMag NU poti sa apelezi la iStyle nici contra-cost.

Am flat insa un amanunt surprinzator – cine cumpara iPad de la eMag NU beneficiaza nici de garantia Apple – cea de 1 an. Asa ca iPad-ul pe care eu il vind (si care vine cu factura de la apple.com) are garantie acoperita in Romania.

Concluziile le luati voi si cum ii sta bine oricarei scrisori deschise, dau ocazia celor de la eMag sa raspunda unor intrebari:

1. de unde sunt aduse iPad-urile vandute de ei? Primeste cumparatorul roman factura de la Apple ca sa poata beneficia de garantia de 1 an? Daca nu, ce acopera acea garantie de 24 luni?

2. Cum se calculeaza preturile?

Nu vreau sa par ca raspindesc minciuni si stiu ca Radu Apostolescu de la eMag este dispus sa ofere un raspuns public. Asa ca il astept, cit mai curind, cu lamuriri pentru clientii lor.

Ca sa ne intelegem: titlul vine de la cele doua tweet-uri ale lui Radu Apostolescu.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

19 Comments

  1. Reamintesc un amanunt care a fost usor trecut cu vederea pe site-ul Zaone. Acolo un utilizator se intreba ce sa faca cu un iPhone 3GS luat de la eMag si care a venit cu un biletel pe ecran.
    Va las mai jos comentariul si decideti voi in ce zona se desfasoara comertul cu iPad si iPhone la eMag. :

    "Viteza says:
    April 29, 2010 at 08:40
    n00b asking dumb question: telefonul meu 3GS este cumparat de la emag. Cum il activez? Pe ecran, cand a venit avea un sticker care anunta ca daca va fi facut update la firmware telefonul nu va mai fi liber de retea si acest lucru nu este acoperit de garantie."

    Ce sa insemne asta. Ca cineva a facut jailbreak inainte la telefon si pe urma unlock. Pentru ca in situatia in care telefonul vine factory unlocked atunci grija update-ului la o versiune superioara se elimina.

    Strange huh?

  2. Dar pe eMag i-ai lua la intrebari de ce vand iPhone 3GS de 16gb cu 29 milioane cand la Orange gasesti cu 24 de milioane la liber si iti fac si deblocarea gratuit?

  3. Adrian, multumesc ca mi-ai dat ocazia sa explic si cititorilor tai exact cum intelegem sa ne facem treaba fata de clienti. Pana la urma, ei sunt singurii care conteaza si sunt convins ca pot judeca dupa toate cele de mai sus foarte corect situatia. Timpul a demonstrat si o va face in continuare ca faptele conteaza si nu marketingul gaunos corporatist la care vad ca tii foarte mult.
    Dealtfel, mai citeste si comentariile celorlalti, daca pe mine ai niste motive numai de tine stiute sa nu ma crezi.
    Multumesc inca o data.

  4. @Adrian: ce nu ai inteles? Daca se strica iPad'ul cumparat de la eMag mergi cu el inapoi si ei il repara. Cum il repara ii treaba lor. Ca il trimit in state pe cheltuiala lor nu ar trebui sa il intereseze pe client. Poate au ei factura de la Apple si se rezolva.

    Eu altceva nu am inteles. De ce iStyle nu stie sa repare un iPad contra cost dar pe al tau cu factura Apple il repara?lva.

  5. . . . te instristeaza ca a ajuns "minunea" disponibila si la romanii de rand, sau nu inteleg pt ce te tot ataci.
    eMag ofera factura (deci plateste darile la stat) si zice ca asigura si garantia.
    cand il cumperi de la ei (la negru) si nu ti-l schimba defect fiind (si facand obiectul garantiei) . . . atunci sa vi sa dai cu goarna.
    iar pt delimitarea culorii cailor sunt alte foruri specializate.
    + legea romana spune ca cumparatorul poate lasa produsul defect si la magazinul de unde l-a achizitionat, chiar daca unitatea de service e peste drum. dealtfel magazinul e si cel care incaseaza amenda in caz ca service'ul nu si-a facut treaba.
    si pt ipocrizia mea: garantia de 1 an pt al tau produs ofertat de cand A INEPUT ?! (tic tac, tic tac . . .)

  6. @Radu Apostolescu: cu placere.
    Apreciez orice ocazie care mi se ofera sa-i vad pe altii facindu-se singuri de ris, sau salvandu-si onoarea. Ramane de vazut ce vor spune comentariile acestui post si care sunt faptele cu adevarat.

  7. @Adrian Nicusor Duma: nu, ma intristeaza prostia, indiferenta si credulitatea unora dintre romani.

    Apropo, ce-i cu manelismele astea? de cind “ma atac” pentru ca spun adevarul despre mizeriile altora? Se vede ca am uitat sa mai aratam cu degetul pe cine merita si ne complacem in nimicism si in lucruri facute pe sub mana si la colt de strada.

    Stii care e partea mai funny cu iPad-ul meu? Eu am unul. Daca il dau cit vreau e bine. Daca nu – il fac cadou unui apropiat. Imi permit sa fac asta.

  8. Din surse oficiale, iPAD in Romania nu a venit pe canale oficiale:). Daca nu e pe canale oficiale, importatorii oficiali si centrele autorizate service Apple din Romania se pare ca nu se baga.

    iPAD va fi lansat in EUROPA pe 28 mai. Sa speram ca la aceasta data va fi declarat oficial de Apple si la noi

  9. Lucrez in industria Mac… Apple nu vrea ca iPad-ul sa se vanda in Romania sau in alta tara… deocamdata. A fost lansat oficial doar in SUA si pentru a bloca “emigrarea” iPad-urilor in afara tarii garantia e doar in State. La sfarsit de luna va fi lansat oficial in mai multe tari Europene.
    Avantajul de a cumpara in produs Apple este tocmai in serviciul oferit de catre un APR. Te invata gratis cum sa scoti maximul din el, daca ai orice problema se ocupa ei de tot etc… de asta Apple costa mult, pe langa tehnologie.

  10. Cumperi de la unul care nu e autorizat sa vanda… treaba ta, platesti bani grei pentru un serviciu de care nu vei benificia niciodata. Ca sa nu mai zic de garantie. Au fost cazuri, de exemplu, de iPhoane care au avut probleme chiar si in afara garantiei (gen button HOME care nu mai functioneaza) si telefonul a fost inlocuit chiar daca era in afara garantiei… pentru ca e APPLE. Sunt curioasa ce asistenta poate oferii eMAG avand in vedere ca n-are nici o treaba cu Apple. Ok, are un nume de respectat probabil, daca se strica il vor inlocui, dar ce support pot oferi in caz de probleme de software sau alte maruntisuri? Raman cu muuuulte dubii… Ca sa nu mai zic de AppStore care nu merge. AppStore e inima iPhoneului si a iPadului, pentru mine pe acolo trece cam 80%-90% din ce poate telefonul. In cazul unui iPad devine si mai important. Ce naiba faci cu un iPad fara AppStore? Citesti mail-uri si il areti prietenilor ca sa vada ca “ai’???

  11. Faptele vorbesc, ai acuzat emag ca practica preturi "romanesti" si apoi ai pus pe piata un ipad la un pret apropiat. Acum te0ai luat de ei ca nu ar putea sa ofere garantie pe cand ipad-ul adus din sua ar avea. Mie imi e clar ca ar fi bine sa renunti la aceasta lupta pentru ca ti-ai pierdut obiectivitatea in momentul in care te-ai apucat sa iti vinzi electrocasnicele in regim public.

    Vreau sa punctez cum ca o sa iti citesc in continuare blogul pentru ca inca imi face placere.

  12. Merge AppStore si cu cont de Romania. Doar ca folose?ti direct de pe iTunes (PC sau Mac). Descarci aplicatia si la prima sincronizare intra pe iPad. Cauta de exemplu HD Weather.

1 Trackback / Pingback

  1. De la 99 RON! | Staicu Ionut Bogdan

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*