iPad la eMag: Intre ipocrizie si minciuna

Hai sa ne jucam de-a scrisoarea publica. Astazi discutam despre eMag. De cind au adus iPad in Romania au aparut tot felul de comentarii despre ei. Este si normal atunci cind vinzi un iPad de 16GB cu 25 milioane lei.

Am incercat sa aflu de la sursa cum e cu garantia de 24 luni pe care o ofera eMag pentru iPad. Iata convorbirea:

Asculta discutia cu un angajat eMag: eMag si iPad

Mie mi se pare cusuta cu ata alba toata povestea asta. Sa recapitulam: “produsul este intr-un alt Showroom (Iasi, Cluj sau Timisoara) si nu avem cum sa-l transferam. […] Ar trebui sa ajunga un alt

stoc in data de 13. In stoc nu avem niciunul pe care sa-l putem livra”. Zau asa, nu asta spune site-ul.

Acum sincer, tu ai avea curaj sa platesti aproape 25 milioane lei pe un produs dupa ce ai o asemenea discutie cu un reprezentant de vanzari?

Trecem la garantie. Angajata eMag verifica “la colegi” si revine cu acelasi raspuns “Nu va pot spune ce acopera garantia. Nu AVETI CUM SA AFLATI APROAPE NICAIERI ACEASTA INFORMATIE”. Deja devine interesant…

Atunci cind se defecteaza “ori se trimite la noi si noi il trimitem la dansii, ori se trimite direct la ei. La service-ul autorizat pentru Apple”. Ca sa nu mai zic ca Informatia referitoare la service este “numai pe spatele garantiei, care este in pachet” AHAAA, de asta nu stiu angajatii eMag unde se face service!

Ce faci atunci cind un vanzator iti spune ca produsul pe care el il vinde cu 25 milioane va fi reparat pe perioada garantiei de catre Service-ul autorizat Apple din Romania? Suni la iStyle – service-ul in cauza. Nu ii credeam pe cei de la eMag cind au spus ca iStyle ofera garantie, dar macar garantia Apple – cea de 1 an trebuie sa fie valabila, nu? Ei bine NU!

Asculta discutia cu reprezentantul unui service autorizat Apple: raspunsul iStyle

iStyle zice ca garantia este “oferita de eMag pe barba lor. Dar ei nu sunt Service Autorizat Apple in Romania.” Daca se intimpla ceva cu iPad-ul de la eMag NU poti sa apelezi la iStyle nici contra-cost.

Am flat insa un amanunt surprinzator – cine cumpara iPad de la eMag NU beneficiaza nici de garantia Apple – cea de 1 an. Asa ca iPad-ul pe care eu il vind (si care vine cu factura de la apple.com) are garantie acoperita in Romania.

Concluziile le luati voi si cum ii sta bine oricarei scrisori deschise, dau ocazia celor de la eMag sa raspunda unor intrebari:

1. de unde sunt aduse iPad-urile vandute de ei? Primeste cumparatorul roman factura de la Apple ca sa poata beneficia de garantia de 1 an? Daca nu, ce acopera acea garantie de 24 luni?

2. Cum se calculeaza preturile?

Nu vreau sa par ca raspindesc minciuni si stiu ca Radu Apostolescu de la eMag este dispus sa ofere un raspuns public. Asa ca il astept, cit mai curind, cu lamuriri pentru clientii lor.

Ca sa ne intelegem: titlul vine de la cele doua tweet-uri ale lui Radu Apostolescu.

15 Comments

  1. @Alexandru: nimic mai gresit. eu nu fac comert si nici aduc in tara produse pe care le vand fara acceptul importatorului autorizat. Eu am dat un anunt si atit.

    E ca si cum ai aduce tu televizoare LG sau pasta de dinti Colgate de la Bulgari si incepi sa o distribui la magazine fara acordul importatorului roman sau zonal. E acelasi lucru daca aduci un televizor si dupa aia iti dai seama ca nu ai ce face cu el si dai anunt intr-un ziar sau pe un site?

    Daca vindeam un iPod sau un cablu MiniDisplay port – vga (tot de la Apple) eram mai obiectiv? Dar daca anuntul dispare de pe site si eMag vinde in continuare iPad-uri la supra-pret? Atunci am dreptul sa scriu despre mizeriile lor si angajatii incompetenti? Dar daca puneam iPad-ul pe un site de licitatii sau dadeam anunt in ziar – mi-as fi pierdut obiectivitatea si atunci?

    Sa fim seriosi! Postul este cit se poate de obiectiv: am cerut parerea unui reprezentant de vanzari, mi s-a raspuns eronat, am verificat informatia la Service-ul autorizat din Romania si am publicat adevarul. Pentru ca am un SINGUR produs similar pe care il voi da sau nu cadou nu sunt mai putin obiectiv.

  2. Mie mi se pare simplu. Emag garanteaza printr-un act ca in 2 ani, daca ai probleme cu iPad-ul, se angajeaza sa le remediaze. Prin reparatie la un service propriu, prin inlocuire, pe mine unul nu ma intereseaza, atata timp cat isi respecta termenii garantiei. Daca nu, esti liber sa apelezi protectia consumatorului, desi chiar nu cred ca e genul eMag. Cat despre pret, au dreptul sa puna ce pret vor ei si bineinteles ca e un pret mare avand in vedere ca sunt sigurii care il aduc in tara momentan (din cate stiu eu).

    Dupa parerea mea, mai simplu de atat, nu poate fi.

  3. Un pic offtopic dar totusi relevant: chiar azi am luat de la ei un hard disk extern iar pe certificatul de garantie sunt 10 randuri dintre care jumatate nu se aplica. E destul de sumar, stiu! Dar mai stiu ca am avut niste casti care mi s-au stricat (luate tot de la ei) si mi le-au schimbat pe loc. Poate sunt eu prea credul dar nu cred ca nu ar rezolva ei o problema legitima. Ma rog, parerile sunt impartite. Nu toti putem fi de acord dar asa e si normal.

  4. Felicitari ! Probabil datorita demersului tau la eMag.ro nu mai exista iPad-uri… Normal ca pe tine te doare undeva, doar iti comanzi frumusel din US. Thanks for helping us. Not !

  5. @Daniel:

    Am intrat pe emag si vad ca produsul nu e scos din oferta. Doar ca acum e la comanda. in 14 zile ti-l aduce daca il doresti. Nu mai imprastia stiri neadevarate.

    Nu mai fi asa ingrijorat! Va veni iPad si in Romania pe cai oficiale.

  6. @Vlad:

    Ce te faci cand firma care se afla in spatele domeniului http://www.emag.ro intra in insolventa?
    Iti spun eu. Vinde domeniul emag.ro iar firma care il preia nu raspunde de garantiile precedente. Dar tu ai un angajament din partea alora ca iti asigura 2 ani garantie. I-ai de unde nu-s.

    Povestea e reala si mi s-a intamplat cu mediadot.ro. Aveam un telefon in garantie, iar firma din spatele domeniului s-a evaporat. Asa am ramas cu garantia in brate!

    Nu zic ca la emag s-ar intampla asa. Dar e un risc. Daca garantia ar fi acoperita de un service autorizat atunci nu mi-ar mai pasa ce se intampla cu emag, sau alte magazine.

  7. Am avut ocazia sa utilizez iPad pentru prima data astazi in Germania la Media Markt si nu am rezistat tentatiei si am luat si eu unul de 16 gb.Pret final 499 Euro.Ma intreb oare cand o sa ajunga si magazinele noastre sa arate ca cele din tarile civilizate si mai ales sa se poarte personalul ca cei de acolo.

  8. Salut Adrian. Te rog opreste-te in a numi persoanele pe care nu le cunosti – "incompetenti"! E un lucru urat si spune multe despre cat de riguros esti atunci cand faci o caracterizare. Eu cred ca ti-a vorbit frumos si ti-a raspuns la intrebari. Nu ai cum sa verifici modul in care Emag lucreaza cu producatorii asa ca singura optiune ramane sa ai incredere in sistemul de garantii si, implicit, in raspunsul fetei (exista legi care sunt de partea ta; si… te asigur ca Emag va respecta garantia).

    In momentul in care suni, reprezentantul CallCenter este si reprezentantul companiei. Este mai mult decat evident ca a incercat sa te multumeasca… si tu ai face la fel daca te-as intreba despre detalii tehnice … iPhone. Ai incerca sa-ti salvezi prestigiul de cunoscator Apple.

    Chiar, hai sa facem un test! Din ce material este confectionat senzorul de umiditate la iPhone 3gs si cati astfel de senzori exista! Fara sa cauti, considera ca vorbim la telefon! Hmm… testul asta iti va spune tie despre tine!

    Si nu, nu am nici o legatura cu Emag. Sunt doar un client multumit.

  9. @Costin: Atunci cind o persoana care este pusa sa iti raspunda la intrebari despre produsul pe care il vinde, nu stie sa-ti raspunda, intreaba colegii si ei nu stiu si apoi iti ofera informatii eronate doar pentru a te face sa cumperi eu vad doua probleme: fie e pusa sa vinda fara sa aiba competenta necesara, fie minte intentionat. tu ce crezi?

    eu nu lucrez la Apple. Cind o sa lucrez vei putea sa ma intrebi ce vrei tu. Intrebarile adresatei angajatei eMag sunt firesti pentru orice cumparator. Atunci cind vreau sa cumpar un produs care stiu ca nu e adus cu aprobarea Apple in Romania, ii intreb cine imi ofera garantie. Balbaielile nu imi sunt de ajuns.

  10. Probabil ca n-o sa ajunga niciodata si cel putin jumate din vina e a noastra, a consumatorilor, pentru ca acceptam situatia in loc sa luam atitudine.

  11. eMag fac ce vor ei. Sunt prea mari ca sa le pese de ce crezi tu sau altii. Vindeau Ipad-uri si nu erau autorizati. Ce s-a intamplat? Apcom i-a autorizat. Nu vreau sa fac reclama dar va aparea un nou jucator pe piata care va schimba regulile jocului pentru cei care pun pret pe calitatea servicillor. eMag e un magazin virtual. Consultanta si informarea clientului sunt notiuni care nu prezinta nici interes nici viitor pentru ei.

  12. eu sunt foarte multumit de emag. mi -au schimbat pe loc o placa video destul de scumpa luata de la ei care dupa cateva zile a incetat sa mai functioneze. transportul este de nota 10 si in maxim 36 de ore de la comanda ai la usa coletul. la ora actuala este cel mai serios magazin de profil din romania.

  13. Nici eu nu am incredere nici in evomag si nici in emag… sia m sa va spun si de ce…TU MARELE EMAG nu iti permiti sa ai la produsele comercializate garantie oferita de producator? Pe ce cai sunt aduse aceste produse de nu se ofera aceasta grantie? De exemplu imi cumpar un Samsung Glaaxy S 2 pe care doresc sa-l achizitonez…si am o problema cu el…de ex s-a busit…ce se intampla ? Oare mi-l schimba Emag? NU CRED.
    De curand am cumparat pt prietnea mea un telefon samsung wave. Mare mi-a fost surprinderea in momentul cand am constatat ca nu are garantie Samsung, ci are la un service “de cartier” din militari. Sa le fie rusine pentru ca degeba isi fac atata reclama, deoarece cineva care sta sa-si studieze mai bine interesul nu va cumpara de la ei, Eu de exemplu pentru Samsung galaxy s 2 voi apela probabail la germanos, comote, orange sau vodafone, unde garantia este oferita de samsung , nu de service-uri de cartier

1 Trackback / Pingback

  1. Hackintosh de Romania cu vanzare online | boio.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*