Hostway Romania isi bate joc de clienti?

Iti aduci aminte de Hostway.ro? Firma aia care vinde hosting si incearca sa se bage in seama pe toate blogurile? Ei bine, le fac eu reclama. Gratis! Mai bine zis va dau motive sa fugiti de nesimtirea romaneasca de la Hostway.

Disclaimer: cazul de mai jos reflecta o experienta personala. Asta nu inseamna ca tot ceea ce inseamna Hostway Romania este de proasta calitate, doar ca eu, dupa doua momente neplacute cu ei sunt convins ca nu merita o a 3-a sansa. Asa cum vei vedea in update-ul de la finalul postului, Flaviu Radulescu, General Manager la Hostway a lasat un comentariu la acest post prin care ma ameninta cu datul in judecata. Ulterior, dupa discutiile avute pe email a incercat sa-mi explice ca vina nu le apartine si ca echipa profesionala de la Hostway si-a facut treaba, iar greseala apartine RoTLD.

Din punctul meu de vedere, eu am lucrat cu Hostway nu cu RoTLD si atunci cind platesc ma astept la servicii de calitate.

Nu e normal sa primesc un raspuns dupa mai bine de doua luni si ala sa fie o amenintare. Daca asa se fac treburile in Romania, imi e rusine ca sunt roman!

Si cu banii luati si fara domeniu

Am comandat de doua ori de la ei cite un domeniu .ro si de fiecare data am privit cum sunt batjocorit, trecut prin tot felul de teste. Hostway s-a dovedit a fi nu numai o firma neserioasa, dar pina una alta imi datoreaza bani si vad ca nu au de gand sa raspunda la emailuri sau sa faca ceva pentru a-si repara greseala.

Prima data cind am avut de a face cu ei m-au taxat mai mult cu 10% fata de pretul initial si m-au mai si pus sa le trimit tot felul de informatii despre cardul meu bancar. Citeste toata povestea despre Hostway.ro.

Am crezut ca au invatat din greseli si ca isi rezolva bubele si am apelat din nou la ei, pe 27 septembrie. Mi s-a parut cel putin ciudat faptul ca pe hostway.ro nu aveam acces la contul meu si ca odata cu resetarea parolei nu eram lasat sa intru deloc in cont.

Am comandat un domeniu .ro, am platit cu acelasi card si am asteptat sa intru in posesia lui. Asta se intimpla pe la ora 23.00. La 3 minute dupa miezul noptii primesc pe email “Instiintarea de plata”, iar 6 minute mai tarziu aveam de la GECAD ePayment “Confirmarea de plata”, adica acea chitanta care imi dovedea ca am platit si ca am intrat in posesia domeniului .ro in cauza.

De aici incep ciudateniile. 25 minute mai tarziu primesc un email de la Suportul lor Tehnic.

Pentru a inregistra un domeniu cu succes trebuie sa introduceti un numar de telefon valid. Pentru a putea procesa comanda dvs trebuie sa ne trimiteti un mail de pe adresa cu care v-ati inregistrat la support@hostway.ro care sa contina un nr de telefon valid.

Desi parea cel putin dubioasa povestea, pentru ca aveam deja confirmarea de plata care imi spunea ca am platit pentru domeniu si ca e al meu, le raspund totusi si le spun ca telefonul lasat in formular este cel de Statele Unite, ca numarul e valid si ca este cel pe care il are si Bank of America in cont.

Le-am lasat si un numar de telefon din Romania, pentru orice eventualitate.

Patru ore mai tarziu primesc un alt email:

Va instiintam ca ieri, 27 septembrie, in intervalul 21:36 – 23:30 domeniul XXXXXX a fost inregistrat pe alte date prin firma Romarg. Puteti verifica aceste date pe http://rotld.ro/ . In cazul in care aceasta operatiune nu a fost efectuata de dumneavoastra, din pacate va informam ca nu se mai poate inregistra domeniul pe alte date.

Acelasi domeniu inregistrat de altcineva?

Deja intram la banuieli. Cum se face ca acelasi domeniu ca al meu a fost inregistrat de catre altcineva la Romarg in aceeasi perioada.

Mentionez ca domeniul are semnificatie internationala si ca numele in cauza nu a aparut decit la ora 23:30, ora Romaniei. Consolat cu gandul ca Romarg se misca mai bine si ca data viitoare nu o sa mai apelez la Hostway pentru ca angajatii lor DORM la ora aia in loc sa faca rezervarile la domeniile pe care le cumpara clientii, am zis sa astept pina cind ROTLD arata cine a luat domeniul.

Apropo, nici ROMARG nu sunt usa de biserica. Au si ei atitea bube in cap, incit nu as cumpara de la ei nicio agrafa.

Asa cum ma asteptam, RoTLD mi-a aratat ca domeniul in cauza a fost cumparat de altcineva.

Ceea ce a urmat este si mai uimitor. Pe 30 septembrie, banca imi spune ca ePayment Romania m-a taxat pentru domeniul .ro cumparat. Am platit atit domeniul cit si taxa de plata internationala.

Au trecut de atunci doua saptamani. Hostway.ro nu mi-a trimis niciun email cu scuze sau cu explicatii pentru greselile facute de angajatii lor, nu mi-au dovedit sub nicio forma ca altcineva a inregistrat domeniul respectiv inaintea mea.

Mai grav este ca banca mea nu a primit niciun ban inapoi. Nu conteaza suma, ci lipsa lor de bun simt si faptul ca isi fura clientii.

update: Banii au fost inapoiati 5 zile mai tarziu. Domeniul este al altcuiva. Au urmat citeva emailuri pe tema asta si, nu in ultimul rind, Amenintari.

Flaviu Radulescu a cerut drept la replica. In legislatia romaneasca si Europeana nu exista o astfel de prevedere. In conditiile in care Hostway are blog si sectiune “Hostway in presa”, ei puteau sa isi faca public punctul de vedere acolo. Cu toate acestea un General Manager a ales calea amenitarilor inainte de cea a dialogului.

Nu mi se pare normal sa primesc amenintari pe 24 decembrie, in loc de un email cu scuze si explicatii pe 28 septembrie.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

20 Comments

  1. Data viitoare incearca cu jump punct ro, sunt si mai ieftini, se misca mai bine si decat rotld, faci plata prin paypal si iti da drumul la domeniu chiar inainte sa faci plata :)

  2. Ti am mai recomandat si data trecuta o firma, nu am avut deloc probleme cu inregistrarea domeniilor .ro , am avut chiar si un transfer … + ca il poti rezerva acum si il poti plati peste 2 saptamani :) @ fastweb

  3. Salut,

    Nu vreau sa ma bag in seama aiurea, dar incearca Rohost.com , lucrez cu ei de aproximativ 8 ani, si nu numai ca sunt foarte multumit de servicii, dar niciodata, repet niciodata nu am avut nici o problema.
    Nu sunt chiar cei mai ieftini, dar stii cum este vorba, dai un ban dar stai in fata.
    Au servere si in Romania si in State.
    Sunt seriosi, corecti(mai rar prin romania) si foarte operativi cand vine vorba de eventuale probleme aparute.
    Chiar de cateva ori desi nu era vina lor, pentru problemele aparute tot mi-au raspuns rapid si prompt.

  4. Adrian eu folosesc cu succes servicile celor de la abonet, chiar sunt multumit de rapiditatea si seriozitatea lor, ti-i recomand cu toata inima

  5. Daca toata lumea a venit cu recomandari, hai si eu. Recomand livehosting.ro. Am la ei ceva domenii si sunt excelenti. Plata paypal, domeniu inregistrat pe numele tau.

  6. Recomand si eu atunci :-) http://www.host-age.ro lucrez de vreo 5-6 ani cu ei, super ok. Cand fac plata cu card se inreg automat domeniul. Ultra seriosi. Bafta!
    Aa, vezi anpc.gov.ro pentru sesizari :-D

  7. Interesant… aceeasi problema am avut-o si eu cu ei acum vreo 3 ani.
    Cumpar domeniul, imi iau baietii banii de pe card, dupa care ma anunta ca a fost altcineva mai iute de mana cu tastatura si domeniul a fost inregistrat de cineva din africa (lol, numele fiind pur romanesc).
    le-am scris un email “de suparare”, am postat pe cateva forumuri “de specialitate” situatia (le-am dat si lor link-urile), dupa care au inceput sa curga telefoanele de la ei: ca imi dau banii inapoi, ca nu e vina lor, etc.
    amenintati cu continuarea campaniei de denigrare pe forumuri, ma suna in urmatoarea saptamana sa-mi spuna ca de fapt nu a fost o inregistrare a domeniului, ci doar o rezervare care intre timp a expirat si le-a permis lor sa rezerve domeniul pentru mine… si uite asa povestea vad ca merge mai departe…

  8. Prima dată când am înregistrat un domeniu, l-am înregistrat şi eu cu hostway. Ţin minte parcă trecuseră vreo 3 zile şi domeniul nu era înregistrat, chiar dacă pe site scria că înregistrarea se face imediat.

    După mai multe telefoane, le-am trimis un e-mail în care le-am scris că ceea ce scria pe site la ei are putere de lege (în drept este de fapt un contract, iar între părţi contractul are putere de lege) şi le-am spus că-i dau în judecată pentru că nu şi-au executat partea lor de contract.

    În plus, în vânzările la distanţă, clientul poate revoca vânzarea într-un termen (parcă 10 zile), deci le-am scris şi asta.

    ÃŽn trei ore domeniul meu a fost valabil :D

    Bineînţeles nu m-am mai complicat cu găzduirea, dar am găsit o firmă micuţă din Iaşi care zic eu e foarte bună. Şi rapidă. Nici cu downtime nu am avut probleme în peste un an de zile.

  9. Eu taote domeniile le inregistrez la Romarg si mi se par ok. Am intampinat dificultati, dar le-am rezolvat cu ajutorul lor.

  10. Adrian,

    te rog frumos sa postezi toate emailurile pe care le-am trimis catre tine cu dovezi de la ROTLD si de la departamenul billing si support tehnic inclusiv commenturile pe care nu le-ai aprobat?

    Daca nu o sa faci asta in urmatoarele 24 de ore, te vom da in judecata pentru calomnie.

    In plus, vom pune pe blogul nostru toate dovezile pe care le amintesc aici si iti vei pierde credibiltatea in fata tuturor.

    FLAVIU RADULESCU – General Manager – Hostway Romania.

  11. @Flaviu:

    1. Emailurile primite de la Hostway si de la angajatii sai aveau toate urmatoarea mentiune:

    ” This email and any file transmitted are confidential and/or legally privileged and intended only for the person(s) directly addressed. If you are not the intended recipient, any use, copying, transmission, distribution, or other forms of dissemination is strictly prohibited.”

    asa ca nu imi permit sa le public.

    2. Comentariile de care vorbesti au fost probabil marcate ca si SPAM si nu au ajuns niciodata in moderarea mea.

    3. Termenul legal in care o Plangere pentru calomnie poate fi depusa la Parchetul de pe Linga Judecatorie este de doua luni. El a expirat pe 14 decembrie 2010.

    Ati avut la dispozitie blogul Hostway sa publicati toate dovezile inca de pe 14 octombrie. La fel, puteati sa va cereti acolo scuze in mod public, asa cum imi ceri mie sa o fac acum. Stiati doar ca Hostway a gresit si ca voi sunteti cei care trebuie sa va cereti scuze. Ati facut-o de citeva ori, pe email, dupa ce am publicat acest post.

  12. Ce faza de 2 lei….Chiar urma sa cumpar un domeniu si culmea ma uitam pe pagina lor dar dupa o astfel de dovada de lipsa de profesionalism ma voi reorienta.Din punctul meu de vedere ai dreptate 100% si ce mi-e scarba mai mult este ca in loc sa reolve aceasta situatie pe cale amiabila tot ei sunt f___i in C—r ca alfel nu pot spune.Se vede gandirea tipic romaneasca in actunile lor.Cateodata mi-e sila de tara asta !

  13. Cei de la hostway nu afiseaza ce ofera. Am comandat un pachet unlimited si am primit 10000 mb spatiu. Pe site scrie mare nelimitat, Au o multime de functii php dezactivate. Nu au un suport calunea. Parerea mea: Feritiva de hostway.ro. E varza.

  14. Salut, nu vreau sa iau apararea hostway pentru ca sunt de la concurenta, noi activam tot pe piata de hosting. :)

    Insa ar trebui mentionat ceva: in momentul in care ai facut comanda pentru acel domeniu, ai bifat ca ai citit regulile de inregistrare. La noi pe site cel putin, este obligatoriu. Acele reguli fac trimitere si la siteul rotld.ro care are anumite reguli de inregistrare. Presupun ca in acele reguli este mentionat ca numarul de telefon trebuie sa aiba un anumit format. Aici ai presupun ca ai gresit tu pentru ca nu ai trecut numarul in formatul corect.

    Evident ca nimeni nu citeste astfel de reguli (TOS, AUP, termeni si conditii sau cum se mai numesc ele) insa o astfel de pagina, in cadrul unei comenzi online are valoare de contract. (vezi legea contractului la distanta). Primul care nu a respectat contractul ai fost tu pentru ca nici macar nu l-ai citit. :)

    Inca ceva: sa nu crezi ca sta cineva si inregistreaza domeniile manual. Nicidecum. In momentul in care s-a confirmat plata de catre procesator (in cazul tau ePayment) atunci automat hostway a trimis cererea de inregistrare a domeniului catre rotld.ro. Fiindca in cerere a existat o eroare domeniul nu a fost inregistrat. rotld.ro a raspuns catre hostway, tot in mod automat, ca cererea are o eroare si trebuie corectata.

    Iar de aici incolo putem doar sa speculam despre cine a inregistrat domeniul si de ce, daca ai fost “sabotat” sau nu, daca acest asa-zis sabotaj e din cauza celor de la hostway sau rotld. Sau poate cineva mai apropiat tie decat lor (am vazut si dinastea destule…).

    Ca bottom line: ai si tu o parte din vina, nu este exclusiv a celor de la hostway sau rotld. Daca numarul de telefon era corect aveai domeniul inregistrat in 6 minute. Si aceasta pagina lipsa de pe blog. :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*