creativi in pana de idei

de cind am venit in tara ma minunez de cit de proaste sunt reclamele noastre. au fugit creativii buni peste hotare sau e mai simplu sa angajezi oameni fara imaginatie.

cum altfel poti sa dai pe toate posturile nationale o reclama la nush ce detergent de covoare in care spui in gura mare ca “se joaca copii pe covor”?

nu mai zis de seria idioata de reclame de la Orange care incepe cu fraze de genu “sunt mama care crede in mine” WTF? astia folosesc google sa le traduca automat textele din alta limba sau au luat-o razna?

nu zic… si americanii au reclame idioate. uneori imbecile, dar ai nostri parca stiau meserie.

unde a disparut Naumovici cu reclamele Teletech sau spoturile cu Dorel?

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

9 Comments

  1. Sunt prea putine reclame reusite in Romania. Nu cred ca tine de lipsa de inspiratie, cat mai degraba de lipsa de interes a clientilor si implicit de fondurile pe care le aloca campaniilor publicitare. Lucrand in publicitate pe web, am intalnit oameni (nu putini) pentru care nu conta in nici un fel aspectul site-ului lor ci doar prezenta lor pe net. Ei au de spus “produsul nostru e bun la x si y si acum primiti 10% gratis la cumparare” deci de ce sa nu se rezume la asta?

    Cred totusi ca publicitatea se afla intr-un porces de evolutie si sper ca in cativa ani vor prima reclamele de calitate si pe canalele noastre. Ca pana la urma de aceea sunt atatea canale, sa fie mai mult spatiu publicitar de vanzare.

    Cat despre exemplul dat de tine (“se joaca copii pe covor”), mi se pare cea mai mare aberatie a limbii romane (asta si scrierea legata a ‘niciun’). In nici_o alta limba nu exista o regula asemanatoare. E o copilarie pur si simplu.

  2. Am impresia k majoritatea reclamelor sunt facute pentru idioti, sau k sa nu ma exprim chiar asa urat, sunt facute pt un nivel extrem d scazut de cultura si educatie, chestie kre pare sa arate nivelul romanilor…uitati-va la reclamele vopselei zertificat (nu stiu dc asa se scrie)….
    insa oricine le-ar face nu ia in considerare lucrul k nu toata populatia este la acest nivel…

  3. Intr-adevar reclamele sunt idioate si de multe ori complet lipsite de substrat. Totusi se pare ca Alexandra are dreptate si se targeteaza MAJORITATEA, despre care se presupune ca este de un nivel scazut dpdv IQ. Chiar si reclamele Cava DÓro si cele cu Dorel, dar macar acelea sunt amuzante.
    @alexandra: nu avem ce face atat timp cat suntem in minoritate si nu facem nimic ca sa schimbam asta.

  4. asa e.. numai k e destul de greu de modificat nivelul unei intregi natiuni (aproape) nu stiu c e de facut:(

  5. @alexandra:

    Nu cred ca nu stii ce ar trebui facut ca sa imbunatatesti cu cateva procente coeficientul IQ…
    Sunt perfect constient de faptul ca stii ce ar trebui facut. Dar, pur si simplu “costurile” ar fi exhaustive (oops – sorry, mi-a scapat :p) si in plus mai este inca un “calcai al lui Ahile”: ce te faci atunci cand dupa ce ai reusit “aproape imposibilul”, cand “cererea depaseste oferta”, cand ceea ce se face acum in unele din “sectiunile” ATL din publicitate nu va mai fi “universal adresabil” – target-ul creand un nou prag in ceea ce priveste calitatea si clasa in mesaj, indiferent de “packging”-ul in care il livrezi – agentiile vor trebui sa renunte la castigurile demente, exorbitante, de acum in favoarea cresterii cheltuielilor cu “inteligenta” imbricata in acest act… Si msi ales vor trebui sa renunte la pozitiile lor de monopol in bransa. Sau la practica tutelei externe, care aduce pachetele de clienti de la agentia tutelara, iar aici se face doar “adaptarea” locala. De unde si expresia pe care Adrian a simtit-o si a supus-o atentiei.
    Si apoi este foarte normal cand un anumit cont – de advertizing(!) – este lasat pe mainile – citeste capetele- unor creativi de la asemenea agentie, gradul de inteligenta inserata in mesajul AD sa tinda catre un ZERO ABSOLUT!

    Spor maxim.

  6. Ai dreptate…asa s-ar intampla..si asta n-ar fi bine..daca monopolul s-ar duce pt ei si nu s-ar mai kstiga atatia bani..
    si da, bineinteles k stiu c ar trebui facut, insa cu toate k stiu si kpetele conduktoare si teoretic mai luminate ale acestei tari, nu se face nimic..
    asa k..mai traim printre ignoranti o vreme, pana plekm din tara, k alta skpare nu este…

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*