reguli de bun simt pe mail

cristi a pornit o discutie. i-am raspuns acolo printr-un comentariu dar cred ca e mai bine sa pun rindurile alea si aici. nu de alta, dar unii mai au de invatat.

exista reguli f bine scrise pt eticheta de mail in fiecare mare companie. depinde foarte mult de regulile interne, dar si de bunul simt.

hai sa o luam pe rind:
nu e cazu sa dam reply la un mail imediat. daca persoana respectiva vrea sa stie daca mailul a ajuns sau a fost deschis exista read receipt pt asta.

trebuie insa sa raspundem in termen de 24 ore la mail. daca nu este urgent.
in rest, regula spune ca daca nu ai un raspuns in 48 ore trebuie sa dai un mail in care sa zici ca nu ai un raspuns, sau ca revii. si sa adaugi o data/o ora la care vei reveni cu raspunsul.

daca tu esti cel care a dat primul mail, follow-up-ul nu se face mai repede de 72 ore. si tot pe email. nu la telefon. in cazul in care ai primit un raspuns, nu trebuie sa eziti sa multumesti. la fel, in cazul in care in primul mail ceri ajutorul persoanei in cauza Nu uita sa multumesti in avans.
nu trebuie sa trimiti acelasi email de 2 ori. frumos este sa dai un forward si sa adaugi comentariile tale sau sa ii zici ceva de genu: acesta e primul mail, va rog sa imi spuneti parerea etc…

dupa al doilea email, evident se trece la contactarea prin telefon. daca nici la tel nu raspunde persoana in cauza atunci ii mai dai un mail in care ii spui ca iti ceri scuze, nu stii daca are acces la mail si la telefon si ii spui ca astepti un raspuns daca va mai fi cazul…

poate ca ar trebui sa punem de un blog de reguli de bun simt pe mail si pe net. unora le-ar folosi asta…

sunt multe care trebuie spuse, dar acestea sunt numai citeva dintre regulile de baza legate de follow-up si de raspuns la email.

ai si alte idei?

1 Trackback / Pingback

  1. bloggerii pe locul 3 | boio.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*