Probleme cu activarea iMessage in reteaua Telekom

Am primit de la un cititor boio.ro o problema legata de un iPhone 6. Device-ul ruleaza iOS 8.3 si iMessage a functionat OK pina in urma cu doua saptamani. De atunci iMessage si FaceTime nu se activeaza cu SIM-ul din reteaua Telekom. Totul merge OK cind e vorba de o alta retea.

Alex Duca spune ca are un abonament Telekom cu optiuni de voce si SMS nelimitate si trafic de date de 2GB. Iata mesajul lui Alex:

Pe 30 martie, dimineata, prietena mi-a spus ca a incercat sa-mi trimita 2 mesaje (“iMessages”), dar ca apar la ea in telefon “Not delivered”. Am intrat in meniul iMessage si am observat ca numarul de telefon apare pe fundal gri deschis (“mai sters”) iar sub textul iMessage aparea scris “Waiting for activation”. Am oprit/pornit serviciul crezand ca se va rezolva, dar fara succes. Am incercat toate variantele simple la inceput, respectiv sign out/sign in apple id din meniul iMessage, sign out/sign in din iCloud, restart telefon, dar la fel…. fara succes.

In acel moment am facut un mic research pe internet despre problema “waiting for activation” sau “an error occurred during activation. please try again” si am dat de pagina dedicata problemelor iMessage pe site-ul Apple si de un topic deschis pe forumul de support Apple. Am luat la rand toate metodele sugerate de Apple si toate metodele sugerate de userii de pe forum – metodele mentionate mai sus inclusiv restore network settings, erase all data and settings OTA si conectat la iTunes si de fiecare data set as a new iPhone, restore din DFU mode, early upgrade de iOS (8.3 beta 4) (downgrade nu puteam sa fac pentru ca Apple nu mai semna 8.1.3), upgrade 8.3 varianta final, pornit serviciul iMessage si asteptat 24 de ore si/sau orice alte variante la care probabil s-ar gandi cineva si pe care eu nu mi le aduc aminte, dar fara succes.

In aceeasi zi, am mers la un magazin Telekom si am cerut inlocuirea cartelei dupa care am reluat toti pasii amintiti mai sus – tot fara rezultat. Am cerut inclusiv resetarea serviciilor de retea (telefonie, sms – am ramas fara semnal circa 10 minute), la fel…. .

A doua zi am mers din nou la un magazin telekom si am cerut mai multe lamuriri, am incercat inclusiv cu un iPhone expus in magazin, dar rezultatul a fost acelasi. Suportul de la relatii clienti lasa de dorit, domnisoarele care raspund nici macar nu stiu despre ce e vorba si aruncau pisica in curtea celor de la Apple.

Cei de la Apple, ca am luat legatura si cu ei – atat prin chat support cat si prin telefon, m-au rugat sa incerc cateva din variantele de amintite mai sus, dar fara rezultat. Am incercat si varianta de a-i ruga sa imi stearga numarul de telefon din servere pentru a nu mai fi asociat cu serviciul de iMessage, iar atunci am aflat ca numarul nu-mi apare pe server si nici macar request-ul catre server nu ajunge la ei (am incercat cu alt numar si am verificat cu ei in telefon si mi-au comunicat ca request-ul ajunge pe server).

O alta problema este ca toate aceste activari sau “loop-urile” de “waiting for activation” au generat un cost suplimentar de aproape 30 EUR.

Din ce am cercetat si incercat, pe scurt, problema ar fi ca telefonul trimite request-ul de activare (am verificat la telekom, se trimite mesajul de activare – de acolo si costul) dar request-ul nu ajunge la serverele Apple. + ca se pare ca este o problema la nivel national.

Ce parere ai de problema lui Alex? Te-ai lovit de ea? Am trimis un mesaj celor de la Telekom si astept si de la ei un raspuns.

Update: o zi mai tarziu am primit un raspuns de la Telekom. Ei admit ca este o problema si ca lucreaza la remedierea ei. Sunt curios cind se va rezolva. In plus, clientul este nevoit sa plateasca factura intreaga – 185 lei.

Situatia pe care ne-ati semnalat-o a fost tratata punctual, iar clientul a fost informat ca se fac demersuri privind remedierea acesteia. Situatia a fost semnalata producatorului terminalului respectiv. Pana la acest moment doar 4 clienti Telekom Romania au semnalat acest inconvenient, toti acestia avand numere portate in reteaua companiei. Fiecare dintre acestia a fost contactat de catre colegii de la departamentul abilitat.


Update 26 Aprilie: Alex spune ca Telekom nu au rezolvat problema si nici nu i-au sters costurile. Dincolo de email-urile de PR, Telekom isi cam uita clientii, bag de seama. Raspunsul primit de Alex de la un reprezentant al companiei este “La noi nu se poate pentru ca e Romania”

8 Comments

  1. Veșnica reacție la problemele pentru care nu au fost pregătiți… Mă rog, nu despre asta era vorba în propoziție…Eu am pățit asta cu RDS, pe vremea cînd nu erau atît de dezvoltați. Numai faptul că aveam iPhone era deja o blasfemie… Faza era că nu puteam activa iMessage și Facetime, mesajul de activare către serverele lor nefiind recepționat, deși se trimiteau mesajele de activare în buclă. Eu eram taxat cu SMS internațional, ei ziceau că nimic nu era în regulă, nimic nu funcționa și evident că nimeni altcineva decît Apple nu era de vină. Nu stiu daca are posibilitatea să facă asta, dar soluția pentru mine a fost activarea de pe iPad. Cred că asta a presupus la început doar primirea de iMessage pe adresa de email, dar sincer nu îmi mai aduc aminte. Cert este că la un moment dat a funcționat , deci era de la RDS…

  2. La Orange dacă ai cartelă prepay pățești la fel, pentru abonament nu e nici o problemă (nu știu dacă e vreo legătură cu faptul că am primit cadou cartela prepay în momentul achiziționării iPhone-ului).

  3. Sunt pe cartela Vodafone de ceva ani buni. Activarea iMessage mi-a mers de cand mi-am cumparat iPhone 5 din România, la momentul lansării și merge și acum dupa o schimbare de nanoSIM cu una compatibila 4G. Îmi merge și pe 6 Plus, telefonul actual, fara probleme.

  4. @Mircea: iMessage se poate folosi si doar cu o adresa de mail. E pe jumatate inutil, dar poti, daca vrei neaparat. Un nr de telefon care nu e asociat cu iMessage va primi acelasi mesaj sub forma de SMS

  5. Salut,
    Și eu am aceeași problema tot la telekom. De o luna am problema asta , am încercat să iau legătura cu ei prin serviciu clienți, bineînțeles ca nu au personal calificat și toți dau vina pe Apple…. Să nu mai discutam despre cost …. Sunt curios când se remediază…

  6. Aceeași problema a avut o si Telekom Noua Zeelanda si Telekom Danemarca (nu sunt sigur dacă Danemarca sau alta tara), dar in câteva zile au rezolvat. Este o problema software nu hardware. Nu au motiv sa dea vina pe Apple din motiv ce sms ul de activare nu ajunge la server ul Apple (respectiv la numarul din Anglia). Din ce m am documentat este o problema cu trimiterea/receptia sms urilor internationale pe numerele portate.
    Eu am rezolvat vineri prin reportarea numărului in orange – se poate fără nicio problema dacă se face între emiterea facturii si data de scadenta. Am depus si cererea se reziliere si oricum nu o sa le plătesc nicio taxa de reziliere/încetare (care oricum este nelegala).
    Sunt neserioși si mincinoși

  7. Aceiasi problema o am si eu la activarea imessage si Facetime pe reteaua Telekom. Din cate am citit este o problema cu trimiterea unui sms intre apple si telekom intr-un format nesuportat de Telekom (short codes). Aceiasi problema exista in mai multe tari cu unele retele de telefonie. Evident problema trebuie rezolvata de catre Telecom dar suntem in Ro unde problemele utilizatorilor nu sunt foarte importante pentru firmele de telecomunicatii…

  8. E 2017 și eu am aceeași problemă ca cea din articol, pe Telekom. Văd acum că am cheltuit și vreo 43 de cenți tot încercând să activez serviciul. Un motiv bun să nu trec niciodată pe Telekom (problema e pe un telefon de teste a cărui cartelă o încarc din an în Paște doar cât să nu expire numărul).

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*