Misterele ofertelor Vodafone

Nu am sa inteleg niciodata de ce ofertele de la cartela Vodafone sunt muult mai bune decit cele de la abonament.

Sa luam un caz usor de inteles. Al meu, de exemplu. Eu platesc aproximativ 9 euro pe luna pentru un abonament + extraoptiuni care imi ofera 1200 minute/sms-uri in retea, 120 minute/sms in alte retele si 220MB. Era o oferta buna anul trecut si pentru asta am acceptat sa-mi prelungesc abonamentul cu inca un an.

1 an pe langa cei 13-14 pe care ii am in retea, cel putin.

Zilele trecute ma suna un angajat Vodafone sa imi faca o oferta. Imi dadea, pentru bani mai putini, ceva mai multe minute si sms-uri ba chiar nelimitate in retea si putin mai multi MB pe luna. Ii zic sa revina in 5 minute ca sa definitivam activarea noii oferte.

Ma suna din nou si imi spune ca a citit el gresit si ca oferta e alta. De fapt platesc mai mult decit acum si primesc mai putin decit imi spunea el initial.

WTF! Refuz politicos si inchid.

De curiozitate, intru la ei pe site si vad ofertele curente la abonamente. Surpriza! Omul imi dadea oferta de pe site. Nimic in plus sau in minus. Ok, nu am facturi de zeci de milioane lei in fiecare luna, dar am totusi 13-14 ani in retea.

Ce ma impiedica sa merg intr-o alta retea? Sau, mai bine, ce ma impiedica sa renunt la abonament si sa trec la cartela?

A venit 1 noiembrie si Vodafone vine cu o noua oferta pe site. Una noua pentru cartela, pentru ca aia pentru abonament e la fel.

Sa le luam pe rind. Pentru 9 euro pe luna, un abonament Vodafone iti oferta peste 1000 minute in retea si peste 100 minute/sms-uri in alte retele. Ai si 50MB de Internet pe mobil. La cartela, pentru 9 euro primesti minute nelimitate in retea, 200 minute in alte retele si, daca esti tanad, ai 1GB de net.

Cu alte cuvinte, decit sa platesti 9 euro la abonament, mai bine dai 5 euro pe o cartela si ai mai multe beneficii. Sa vedem oferta completa luata de pe site-ul Vodafone. Click pe imagine pentru toate detaliile.

Da, orice om intreg la minte ar alege cartela. E nevoie sa mai spun ca minutele de la cartela se reporteaza? Adica daca nu le-ai consumat luna asta le vei avea si luna urmatoare.

Inteleg ca operatorii GSM isi cam bat joc si de cei cu cartela…

Evident, pentru orice problema exista o solutie. Imi aduca aminte ca exista o varianta prin care plateai 10 euro pe an pentru valabilitatea cartelei. Stiu ca aia sunt bani pierduti, dar nu ai grija valabilitatii timp de un an si tot iesi mai bine decit la abonament.

Gresesc? Are abonamentul alte avantaje care imi scapa mie? Cred ca dupa 14 ani de oferte slabe merit sa trec inapoi la cartela…

Update: pe 6 noiembrie am sunat la ei. O domnisoara mi-a spus ca imi inregistreaza cererea si ca abonamentele mele trebuie tinute pina pe 20 decembrie, respectiv 3 ianuarie. (Atunci ar expira anul contractual).

Pe 7 noiembrie am primit un SMS care imi confirma inregistrarea cererii. Astept acum sa fiu sunat de departamentul lor care imi si intrerup abonamentele.

Update 1 decembrie: M-am gandit sa sun la Vodafone sa ma asigur ca totul e ok si sa intreb daca voi plati factura in avans intreaga tinind cont de faptul ca unul dintre abonamente expira pe 20 decembrie.

Guess what? Cererea de intrerupere era valabila doar pentru unul dintre numere. Dupa o discutie de citeva minute, duduia de la Relatii cu Clientii imi spune ca voi fi sunat de cineva ca sa-mi confirme ca s-a incheiat. De ce? Nu am depus deja doua cereri?

Anyway, a doua zi sunt sunat si mi se face o noua oferta. Sau, mai bine zis, aceeasi oferta – din nou. Mi se ofereau mai multe minute, sms-uri si MB daca plateam mai mult. Si asta era oferta personalizata…

Sunt curios cit de personalizata poate sa fie o oferta daca atunci cind le zic ca am doua numere si ca pe al doilea nu am nevoie de net, dar vreau acei MB pe primul numar. “Nu se poate”.

Ba se poate. Trec la cartela si imi tin ce oferta imi place pentru cit imi place si am o factura mai mica si MB mai multi.

Va tin la curent.

Update 13 decembrie

Am fost sunat de un alt domn de la Vodafone care mi-a facut o alta oferta mai aproape de ceea ce aveam nevoie si apropiata de cea de la cartela.

Oferta 1 suna asa: 100MB + 4000 minute in retea + 200 min nationale + sms nelimitate in orice retea = 5 euro + tva /luna. Prelungire de 6 luni.

Oferta 2: 350MB + 4000 minute in retea + 200 min nationale + sms nelimitate in orice retea = 35 lei. Prelungire pe un an.

Am ales sa accept cele doua oferte.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

20 Comments

  1. Nu pot sa iti dau niciun argument pro pentru abonament eu fiind utilizator prepay din 2002. Si as avea absolut toate argumentele pro pentru cartela. Cel putin, la varsta pe care o am, mai am inca 2 ani de avantaje young la nivel de oferte si super oferte. Singurul motiv pentru care ar fi ok sa fii pe abonament este daca esti angajatul unei firme si iti plateste compania cheltuielile de baza la nivel de comunicare. Doar asta am considerat in scurta perioada in care am avut abonament platit de companie. In rest, prefer sa fiu stapanul propriei mele cartele la nivel de oferte si aranjarea beneficiilor: mai multe minute intr-o luna pentru ca stiu ca voi naviga mai des sau invers.

  2. Pai e simplu Adi ,abonamentele sunt pt firme care își permit sa achiziționeze ,telefoane ,oferte s.a.m.d. Îți dau un exemplu nu de la mine de la alta firma , ci de la una care are alt domeniu de activitate ,firma compusă din 5 angajați ,au contract cu orange ,vodafone sau cosmote si își cumpara toți 5 iPhone -URI sau samsung-URI pt firma , cu abonamente mari logic ,.mergând pe ideea ca decât sa dea bani statului mai bine trec cheltuiala pe firma si tot la 2 ani,schimba telefoanele sau ce aparatura au negociata, si cu cât sunt mai mulți bani in joc ei te fura la abonament si îți dau exemplu meu care nici astăzi nu stiu de unde am cost suplimentar 0,30 in plus fata de cât stiu ca am vorbit eu in afara țării si cerându-le lor socoteala au ridicat din umeri spunându-mi ca vor analiza sesizarea mea

  3. @Călin: si eu am telefon de munca. Numarul respectiv a fost, candva, pe Vodafone si avea minute multe. Dar asta nu e o explicatie logica pentru ceea ce fac ei. Daca vrei ca oferta ta sa fie doar una business atunci o lasi asa si nu mai vii cu oferte mult mai slabe la abonament.

  4. singurul avantaj pe care il vad(la abonament) este acela ca ai flexibilitate in a-ti plati factura. Daca pe cartela in momentul in care ti-a expirat creditul sau valabilitatea ofertei…s-a dus tot(ti s-au taiat apelurile si netul) pe cand pe abonament te mai pasuiesc 1-2 saptamani. Astfel grija de a-ti plati factura se munta la a-ti reancarca cartela…si daca esti la 12-1 noaptea pe undeva fara posibilitatea de a-ti reancarca…ce faci?

    Deci asta este singurul argument viabil care imi vine in minte.

  5. Salut. Am gasit articolul tau printr-un prieten.

    Sunt exact in aceeasi situatie ca a ta. Doar ca sunt la orange. Am 12 ani vechime ca si abonat. In rest, inlocuiesti valoarea de 9 euro din articol cu 10 euro si obtii problema mea.

    Astfel, mutarea la alt operator iese din planuri. Poate obtii o oferta avantajoasa pentru ca te muti din alta retea, dar ulterior o sa ai aceeasi problema.

    Iar la partea cu trecutul pe cartela, nu se merita pentru ca ei pot schimba optiunile alea oricand si trebuie sa stau sa aleg alta optiune care sa-mi convina.

    Nu stiu daca serviciul cu prelungirea valabilitatii, la cartelele Vodafone, iti oferta protectie contra schimbarilor dese de optiuni. De exemplu aleg o optiune, platesc serviciul respectiv de prelungire a valabilitatii, si stiu ca 1 an chiar daca ei modifica oferta de 3-4-5 ori, eu am aceeasi optiune chiar daca nu mai face parte din oferta lor.

    Cred ca aici e toata schema cu abonamentele si cartelele. La cartela primesti mai mult dar nu ai siguranta optiunii alese, pe o durata mai mare. La abonament primesti mai putin dar ai acea “siguranta”. Si apoi incep sa faca diverse magarii cu abonatii.

    Cea mai buna solutie ar fi sa ofere un configurator de optiuni, macar la cartele.
    Faci un cont, configurezi optiunea, o activezi. Luna urmatoare o reactivezi, sau daca ai alte nevoi creezi alta optiune. Daca esti pe drumuri sau daca esti in concediu, poate vrei mai multi MB pt internet, de exemplu.

    Majoritatea oamenilor s-ar trece pe cartela. Business-urile stau la abonamente.

  6. momentan orange (nu fac reclama) are cele mai bune oferte
    va reamintesc ca pe site-ul nelimiteazate.ro iti poti face ce oferta vrei tu
    minutele ,datele se reporteaza de la luna la luna
    din pacate abonamentele nu sunt rentabile nici daca esti interesat sa-ti cumperi un telefon nou

  7. @bogdan
    eu imi incarc contul direct de pe situl orange,se poate si de pe telefon
    cred ca si vodafone da posibilitatea sa iti incarci telefonul online

  8. @real: eu vorbeam de conditii extreme…gen expira creditul/per de valabilitate si nu ai de unde sa reincarci..gen e tarziu si esti in delta spre exemplu, la pescuit…..
    este parerea mea: la abonement platesti in plus “flexibilitatea”(vorbesc strict de facura)

  9. La abonament iei telefoane la preturi promotionale…cam asta e avantajul. Nu par bune ofertele deoarece o parte din banii de abonament sunt un fel de rata pentru telefon.

  10. @Sorin: daca promotia lor e un iPhone care costa mai mult decit unul la liber…. atunci sa o foloseasca ei. Nici nu vreau sa mai vorbesc despre faptul ca pentru a lua un telefon la un pret bun trebuie sa platesti abonamente de zeci de euro timp de 2 ani.

  11. @Catalin:

    La cartela primesti mai mult dar nu ai siguranta optiunii alese, pe o durata mai mare. La abonament primesti mai putin dar ai acea “siguranta”.

    Asa am crezut si eu, dar am urmarit ofertele Vodafone de la cartela din ultimul an si am observat ca, in orice moment, ele sunt mai bune decit abonamentul.

  12. Noh dara sa va povestesc si eu! De la 1 Noimebrie am trecut pe un nou abonament la Orange. Am vechime 13 ani si am avut exact aceiasi discutie cu reprezentantii Orange vis a vis de ofertele mai bune pentru Prepay. Drept pentru care am solicitat sa trec pe prepay. Inainte te intrebau ei imediat cum te pot convinge sa ramai pe abonament, acum sunt mai destepti si inainteaza o solicitare departamentului de ofertare care te suna in 10 zile. Ma suna tanti, ii spun din prima ca vreau sa trec pe prepay ptr ca sunt oferte mai bune , ea ma roaga sa ii dau voie sa imi citeasca 2 oferte, ceea ce si face (foarte bune de altfel), una de 6 euro una de 8. II spun ca ma gandesc si sa revina cu telefon; revine, imi spune ca aia de 6 nu se mai poate implementa da are una si mai buna pentru mine: 10 Euro TVA inclus, 1000 min Orange si SMS, 125 nationale, 200 SMS nationale si 200 MB net parca. Ii spun iar ca vreau pe Prepay si tot o lalaim asa 2 zile zicandu-mi ca imi poate oferi pe abonament exact ce imi da pe Prepay cu aceiasi bani. Ca sa sar peste tot, nupa lungi negocieri si amenintari, de la 1 Noimebrie am asa: 10 Euro TVA inclus (44 RON): 1000 min si SMS Orange, 265 min nationale din care 150 si internationale pe fix, 225 SMS nationale, 500 MB internet si 5 numere cu care pot vorbi nelimitat. Prin urmare, daca esti abonat, si mai ai si vechime putine, daca ameninti serios ca treci pe cartela si ii faci sa creada ca te tii de hotararea ta e posibil sa iti dea macar ce e si pe cartela. La mine cel putin asa a fost!

  13. Join the club :)

    Ofertele pentru cartele țin cel puțin un an. După care apar alte oferte.

    @Adrian: fă că mine: cel mai ieftin abonament existent pe piață (vreo 3-4€) de pe care încarci toate cartelele automat, la începutul lunii. Scapi și de grija creditului și beneficiezi și de avantajele prepay :)

  14. @Ionuț Staicu: stai asa ca nu inteleg. Pentru ce ai nevoie de un abonament ca sa incarci cartelele automat? Nu poti sa faci incarcarea prin site-ul lor cu un card? Explica si detaliaza putin ultimele 2 fraze ca vreau sa pricep cum vine treaba inainte sa fac miscarea de la abonament la cartela.

  15. @Tudor: ce ai obtinut tu in final pare sa fie cel putin dublu la pret fata de ce iti ofera o cartela. De ce spui ca ti-au dat ce ai fi avut pe prepay?

    Pe de alta parte si la Vodafone este valabila povestea cu departamentul de ofertare. Numai ca la departamentul in cauza lucreaza probabil… incepatorii. Ca sa nu le zic altfel. Baiatul cu care am discutat la telefon (de altfel foarte intelegator si cu bun simt) parca era pus de cineva sa-mi faca o oferta foarte buna si cind totul era ok sa o retraga. Ma intreb ce se intimpla daca bateam palma inainte sa o retraga?

  16. @tudor
    Cartela prepay 8 euro minute si sms nelimitate in orange
    175 minute nationale si internationale pe fix si mobil in ue ,america ,canada
    400 mb
    Nu mi se pare ca ai facut o mare afacere,acuma depinde ce abonament aveai inainte

  17. Salut,

    Acum vine acea intrebare…este clar ca nu esti multumit de experienta / oferte / probleme etc… le-am remarcat de nerepetate ori :) ce te opreste sa faci pasul pentru a te muta la alt operator?

  18. @Bogdan: Motive multiple. Amintesc doar citeva:
    1. Nu stiu ofertele celorlalti operatori, nu le stiu problemele cu reteaua sau zonele cu/fara semnal. Asta nu e atit de important.
    2. Am un numar care suna a Vodafone si nu vreau sa incurc lumea atunci cind ma suna si vad ca sunt in alta retea. Nici asta nu e atit de important.
    3. Nu am auzit lucruri bune despre un alt operator. Adica mult mai bune decit cel actual. Asta e important.
    4. Majoritatea celor din familie, prieteni, rude sau colegi sunt in Vodafone. Asta este cel mai important.

    Evident, in cazul in care gasesc o oferta similara la un alt operator dar care sa-mi ofere minute multe intr-o alta retea (ca sa pot suna spre Vodafone) atunci asta va fi urmatorul pas.

    Ideea este ca nu am pretentia sa gasesc cel mai ieftin abonament sau cartela, ci pentru ca sunt un client vechi (cu facturi medii spre modeste), dar fidel si bun platitor sa mi se faca o oferta similara cu cea mai buna oferta facuta unuia care abia intra in reteaua Vodafone si isi cumpara o amarita de cartela pre-paid.

    Ceea ce face Vodfone (si din comentarii bag de seama ca si altii o cam fac) este sa ademeneasca un client nou cu o super oferta, dar sa uite de clientii vechi si sa-si mai si bata joc de ei cu oferte mult mai slabe.

    Eu am puterea sa ma rup de abonament si sa primesc mai mult pentru aceeasi bani. Mi se pare corect sa o fac. Nu ies din retea, dar cer sa primesc mai mult pentru aceeasi bani.

    In discutia mea de 15 minute cu angajatul lor care mi-a facut oferta am zis (fara sa cunosc ofertele existente): vreau acelasi abonament cu (eventual) putin mai multe sms-uri in alte retele nationale si cu ceva mai multi MB. Raspunsul sec a fost: nu se poate.

    Ba se poate! Pot sa trec la cartela de 9 Euro si sa am de 5 ori mai mult Internet pe mobil si mii de minute in plus.

    Sunt convins ca o sa-i sun, o sa-mi faca o alta oferta pentru abonament pe care o voi accepta sau nu in functie de nevoile mele. Nu mi se pare normal sa ii sun eu si sa le cer o oferta mai buna, ci sa ma sune sau sa-mi trimita ei pe email, anual o oferta mai buna, in semn de multumire.

    Doua mici exemple:
    1. ca abonat primesti anual cite 10 minute gratuie in plus. Dupa 3 ani ajungi la 30 minute. Dupa 14 ani ramai tot la cele 30 minute. Si alea doar in retea.
    2. Am luni in care nu consum toate minutele si mai ales tot Internetul pe mobil. Am luni in care le depasesc si sunt taxat in plus. De ce nu se pot reporta?

    Asa iti multumesti clientii?

  19. Salut,

    1) ANCOM, a pus la dispozitie utilizatorilor de telefonie mobila (VM,VF,MD) site-ul http://www.veritel.ro/ unde fiecare poate verificare care este oferta cea mai buna pentru el. Referitor la acoperirea de semnal / raspunsul il cunoastem deaja dpdv calitate si acoperire / vedori etc…nu are rost sa intram in aceasta polemica.
    2) Faptul ca ai un numar intr-o anumita retea pe care ulterior il portezi (nu au murit companii in urma unei portari, deci nu gasesc o problema aici)
    3) Aici imi permit sa te corectezi, daca cauti lucruri negative gasesti la orice operator de telecom / distribuitor etc – Intrebarea este, ce vrei defapt…ce-ti doresti defapt?
    4) Faptul ca familia este intr-o alta retea nu prea mai conteaza dupa cum poti vedea exista oferte tot mai multe cu minute nationale – minunatele nelimitate – deci acopera nevoia de comunicare

    Faptul ca operatorul respectiv, nu era 100% pregatit / atent cand citea oferta…nimic de obiectat…da, esti abonat vechi, da ai dreptul sa soliciti lucruri in plus, dar in acelasti timp Operatorul isi doreste si profit :) de unde sa tot dea :)))

    E simplu sa zici ca treci pe cartela, dar esti convins ca pierzi anumite beneficii…mici, dar le prierzi.

    Acum sincer vorbind, cat la 100% consumi acele minute de loialitate? Oricum sunt irelevante, aici este vina operatorului in speta ca nu a umblat de atata timp la ofeta de loialitate, dar asta este alta mancare de peste.

    Si revenim din nou la Experienta Clientului, deduc din toate mesajele tate / semnale de alarma ca sunt foarte low, cel putin in ochii tai, dar totusi continui sa ramai la ei din comoditate?!?

  20. Salut!

    1) ANCOM ne-a pus la dispozitie site-ul http://www.veritel.ro/ unde fiecare isi poare compara ofertele oferite de operatorii telecom :)
    2) Nu a murit nimeni in urma unei portari :) deci nu cred ca vei pati nimic daca asta iti doresti.
    3) Daca mereu vei cauta lucrurile negative la cineva / ceva bineinteles ca nu vei vedea si lucrurile bune. Referitor la acoperire, calitate semnal, stim deaja cine este locul 1, dpdv acoperire, calitate, vendori etc.
    4) Irelevant, toti operatorii ofera minute nationale – minunatele nelimitat – acopera nevoie de comunicare oricat ai sta la telefon :).

    Referitor la pregatirea oamnenilor din companii, no comment, da fiecare ar trebuii sa cunoasca informatia corecta si mai ales sa transmita o informatie corecta si aceeasi cu toate lumea. Dar intrebarea mea este Ce vrei tu defapt? Este clar ca experienta ta dupa atatia ani nu este una placuta, dar din comoditate esti inca la ei:) Referitor la cartela, da oferta buna, insa pierzi niste beneficii mici, dar sunt!

    So..

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*