MedLife a încheiat T3 cu o creștere de 56% față de aceeași perioadă a anului trecut

Analize Medlife FOTO Medlife

MedLife, liderul pieței de servicii medicale private din România, a încheiat primele 9 luni ale anului în curs cu o cifră de afaceri consolidată pro-formă în valoare de 1,2  mld. de lei, în creștere cu 56,5% față de aceeași perioadă din 2020. Creșterea raportată vine pe seama crizei de anul trecut, dar are la bază și activitatea intensă din ultima perioadă pe segmentul de laboratoare, clinci în special pe partea de monitorizare a patologiei cronice și a pacienților care au trecut prin Covid. De asemenea, rezultatele sunt puse și pe seama dinamicii înregistrate pe segmentul corporate în contextul sprijinului oferit angajatorilor pentru desfășurarea în siguranță a activității pe perioada pandemiei, dar și pe seama disponibilității de preluare a intervențiilor chirurgicale pentru pacienții cronici și acuți în contextul limitării activității din spitalele de stat odată cu amploarea pandemiei.

În ceea ce privește EBITDA pro-formă, aceasta a înregistrat o creștere de 54,6%, față de aceeași perioadă a anului trecut, cifra raportată pentru primele nouă luni din 2021 fiind de 240,4 milioane de lei, comparativ cu 155,4 mil. înregistrați în 2020.

Potrivit reprezentanților companiei toate liniile de business au fost pe un trend ascendent în primele 9 luni ale anului, ceea ce indică atât o preocupare mai ridicată a românilor pentru zona de prevenție, cât și o mai mare deschidere a pacienților de a accesa servicii și de realiza intervenții chirurgicale în spitale private, în contextul presiunii generate de pandemie în sistemul public de sănătate.

“Primele 9 luni ale acestui an au păstrat un trend foarte dinamic, iar rezultatele confirmă eforturile noastre strategice de a investi în zona de laboratoare, clinci și spitale. De altfel, vom continua să ne concentrăm atenția în această direcție, planurile de dezvoltare vizând, printre altele, adaptarea conceptului de clinică, care să fie non-stop la dispoziția pacientului, amenajarea celui mai modern laborator de cercetare în domeniul virusologiei și extinderea spitalelor din portofoliu în regim de spital pavilionar, astfel încât pacienții să poată accesa servicii de la A la Z în centre medicale multidisciplinare la nivel național”, a declarat Mihai Marcu, CEO și Președinte MedLife Group.

Acțiuni strategice în T3: continuarea programului de achiziții și dezvoltarea serviciilor de radioterapie și oncologie medicală

Planul de achiziții și de dezvoltare la nivel de grup s-a concentrat, într-o mare măsură anul acesta, pe zona de servicii de diagnostic și tratament oncologic, MedLife semnând, de curând, preluarea a două centre de referință în domeniu, Neolife Medical Center și OncoCard Brașov. Acestea sunt cele mai mari tranzacții anunțate de companie în 2021, care urmează să fie aprobate de Consiliul Concurenței.

„Un alt obiectiv strategic setat pentru anul acesta a fost consolidarea poziției pe zona de oncologie, prin integrarea în grup a două centre de referință în acest domeniu. De aceea, am adus alături de noi în grup companii cu expertiză, care definesc excelența în ceea ce privește serviciile integrate de diagnostic și tratament oncologic. Preluarea Neolife Medical Center și a Spitalului OncoCard întărește angajamentul nostru de a extinde serviciile medicale de excelență în toate regiunile țării. În acest moment, acoperim Capitala, Iași și Brașov, însă ne propunem ca pe viitor să extindem parteneriatele la nivel național și chiar regional.

De altfel, programul de achiziții este în continuare activ, suntem în discuții înaintate pentru încă o tranzacție cheie, pe care sperăm să o anunțăm până la finalul anului. De asemenea, avem în intenții alte 2-3 tranzacții de M&A. Avem ambiții importante pe zona de dezvoltare, iar planul de extindere, organic sau prin achiziții, va continua într-un mod susținut și în anii ce urmează. La nivel național, obiectivul nostru este să încheiem în mod sistematic acoperirea națională. În acest moment avem cea mai extinsă rețea din România, suntem în peste 25 de orașe mari și medii din țară, fiind singurul operator privat cu o asemenea acoperire la nivel național. Asta înseamnă că oriunde te-ai afla, poți ajunge la medic în aproximativ o oră de mers cu mașina, avantaj pe care doar MedLife îl poate oferi pacienților în acest moment. Avem prespective ambițioase și pentru extinderea la nivel balcanic și regional, însă analizăm cu atenție și acționăm precaut pentru a ne asigura că modelul nostru de business poate fi replicat cu succes și în țările respective”, a adăugat Mihai Marcu.

Perspective pentru finalul anului 2021: afaceri de peste o treime de miliard de euro

Prioritățile MedLife pentru finalul anului 2021 vizează, în continuare, programul de achiziții și extidendere teritorială, reprezentanții companiei anunțând posibilitatea încheierii unei noi tranzacții importante în perioada imediat următoare; divizia de cercetare, care continuă să aibă un rol extrem de important în monitorizarea pandemiei, prin desfășurarea de studii exclusiv cu resurse proprii; amplificarea procesului de digitalizare, care va continua și în primele luni ale anului următor, prin dezvoltarea de noi aplicații și updatarea tehnologiei din laboratoare, clinici și spitale, astfel încât să răspundă nevoilor pacientului din 2022.

De asemenea, compania continuă procesul de dezvoltare a proiectului MedPark, cel mai mare hub medical din țară. Conform reprezentanților MedLife, proiectul pilot ar urma să fie lansat la București în 2-3 ani, urmând ca modelul să fie replicat și în alte orașe mari din țară, precum Brașov, Sibiu, Cluj, Arad.

În ceea ce privește perspectivele financiare pentru finalul anului 2021, după ce anul trecut a atins pragul de un sfert de milliard de euro, MedLife are premise să devină anul acesta prima companie medicală privată din România care ajunge la o treime de milliard de euro.

Despre Sistemul Medical MedLife:

Sistemul Medical MedLife a pornit acum aproape trei decenii, s-a dezvoltat sănătos și a devenit cel mai mare furnizor de servicii medicale private din România. Antreprenorii români, care au pus bazele acestei companii, au investit și s-au implicat pentru a aduce schimbare în sistemul de sănătate românesc, au crezut în inovație și au îndrăznit să țintească cât mai sus, pentru a oferi pacienților români calitate, profesionalism, grijă și respect pentru nevoile lor.

Compania operează cea mai extinsă reţea de clinici, una din marile reţele de laboratoare medicale, spitale generale şi specializate şi are cea mai mare baza de clienţi corporate pentru Pachete de Prevenţie în Sănătate din ţară. Este, de asemenea, din punct de vedere al vânzărilor, unul dintre cei mai mari jucători de servicii medicale private din Europa Centrală și de Est.

Grupul MedLife are un istoric de succes în ceea ce privește atât creșterea organică, cât și creșterea prin achiziții. Echipa sa puternică si experimentată de management, a fost capabilă să creeze si să gestioneze aceste oportunități de creștere, dobândind cunoștințe și experiență valoroase, care să îi permită găsirea celei mai bune căi pentru continuarea cu succes a extinderii.

Fiind o companie românească cu tradiție, MedLife a ales să se listeze la Bursa din România, fiind un model al listărilor pe piața locală de capital. A deschis orizonturi, iar prin guvernanța corporativă pe care o are implementată, a inspirat și alte companii locale spre a porni pe acest drum și a ajuta la dezvoltarea capitalului românesc și a economiei. Acțiunile emise de MedLife SA sunt admise la tranzacționare pe piața reglementată la vedere administrată de Bursa de Valori București, Categoria Premium, având simbolul de tranzacționare ″M″.

În perioada de pandemie MedLife a reușit să joace un rol esențial în societate și să capete un statut de lider în monitorizarea pandemiei prin implicarea activă în zona de cercetare.

Compania continua să investească în proiecte cu impact asupra comunității locale în tehnologie și infrastructură. Crează locuri de muncă și dezvoltă un ecosistem care contribuie la dezvoltarea și menținerea unei Românii sănătoase.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*