KADRA raportează o cifră de afaceri cu 27% mai mare în 2022 față de anul anterior

FOTO Fabrica de PR

KADRA, cel mai mare furnizor de soluții integrate de automatizare și management al accesului din România, companie cu o istorie de peste 30 de ani pe piața de profil a înregistrat în 2022 o cifră de afaceri de 10,2 milioane euro, cu 27% mai mare comparativ cu anul precedent. Rezultatele financiare preliminare raportate de compania românească marchează o revenire la ritmul de creștere anterior pandemiei, aceasta într-un context puternic marcat de creșterea prețurilor materialelor de bază din construcții (fenomen manifestat la nivel global), precum și de aprecierea costurilor operaționale.

Prezentă la nivel național, pe toate marile șantiere ale țării, KADRA a finalizat anul trecut proiecte dintre cele mai diverse. Ușile de spitale Tormed pentru instituții sanitare noi sau reabilitate, ușile rotative pentru centre comerciale, parcările cu sistem de management automat Parkomatic pentru mari aglomerări urbane sau stațiuni turistice și produsele special proiectate  pentru protecția la foc, desfumare și evacuare (trape, cortine antifoc, uși speciale RF) au fost între cele mai solicitate soluții din portofoliul KADRA anul trecut.

Extinderea și perfecționarea echipei KADRA și digitalizarea au fost două direcții importante de investiții în 2022.

„Anul trecut am investit în crearea de noi locuri de muncă, adaptate nevoilor pieței și ritmului susținut de dezvoltare în care am reintrat, precum și în training-uri pe teme diverse, pentru ca echipa KADRA să rămână la același nivel performant”, explică Octavian Fanea, CEO-ul companiei. „În acest moment, echipa noastră numără 92 de persoane, dintre care 23 sunt femei, un număr important ținând cont că vorbim despre un domeniu tehnic”, mai spune CEO-ul companiei.

„Se observă un trend al evoluției spre soluții de acces mai sofisticate funcțional și eficiente energetic”

Segmentul ușilor automate, în special categoria ușilor rotative manuale și automate din oferta KADRA a înregistrat o creștere a cererii cu aproape 50%.

„Explicația acestui trend ascendent este una simplă: constructorii și clienții finali descoperă avantajele ușilor rotative mai ales în contextul economic actual. Dincolo de designul elegant, ușile rotative cresc eficiența energetică a clădirilor, conferă o izolare mai bună, iar toate aceste lucruri se reflectă în factura la energie. Sunt o soluție economică, confortabilă și care aduce un plus de siguranță”, explică Octavian Fanea.

Ușile automate cu funcționalități speciale – cu izolare termică crescută, Thermcord sau cu sistem de evacuare în cazuri de urgență – au fost alte soluții de acces aflate în topul preferințelor clienților în 2022.

„Se observă un trend al evoluției spre soluții de acces mai sofisticate funcțional și mai eficiente energetic, cu durată mare de viață”, spune CEO-ul KADRA.

Nevoia de sisteme de management automat al parcărilor din zonele urbane, dar și din stațiunile turistice a condus la o creștere cu 20% a acestui segment din portofoliul companiei. Parkomatic, sistemul de management automat al parcării dezvoltat de KADRA, lider în domeniu, a fost implementat în zone turistice precum domeniile schiabile Borșa și Rarău, Câmpulung-Moldovenesc, Hotel Radisson Blu Brașov, Hotel Ramada Cluj, dar și în mari orașe precum Sibiu, Timișoara, Constanța, București, Oradea sau Galați. Sistemele de  ticketing și control al accesului s-au numărat printre soluțiile solicitate, iar Jurasica  Adventure Park Neptun este un exemplu în acest sens.

Companie foarte activă în domeniul soluțiilor de acces pentru zona medicală încă din 1993, KADRA a participat în 2022 la reabilitarea spitalelor deja existente din diferite zone ale țării și a montat soluțiile sale de acces în spitale noi.

„Ca să montezi soluții de acces moderne în spitale deja existente, cu spații care nu pot fi transformate prea mult e nevoie de echipe cu foarte multă experiență. Ne bucurăm că am reușit și în 2022 să aducem standardele de calitate KADRA în spitale din toate colțurile țării. Avem semnale bune din teren, vedem că etaje întregi din spitale mari intră în renovări și venim în sprijinul acestora cu experiența și soluțiile noastre performante: ușile Tormed (etanșe, semi-etanșe, uși de salon) sau soluțiile pentru protecție la foc (uși rezistente la foc, cortine rezistente la foc) sunt doar câteva dintre acestea”, mai spune Octavian Fanea. „Ne propunem o creștere cu 30% a businessului anul acesta și sperăm într-o așezare a pieței după o perioadă dificilă”

Dezvoltarea echipei tehnice și a segmentului de service și mentenanță constituie unul dintre obiectivele KADRA pentru 2023, în condițiile unei maturizări a pieței și a creșterii valorilor contractelor de mentenanță cu 30%.

„În contextul presiunilor mari pe costuri – de la inflație, la creșterea prețurilor la energie – beneficiarii urmăresc tot mai mult să își securizeze investițiile, să caute variante economice, avantajoase. Soluțiile automate de control al accesului fac parte din această categorie. Iar prelungirea duratei lor de viață prin asigurarea mentenanței este o bună decizie de business în acest context”, mai spune CEO-ul KADRA. Dezvoltarea platformelor de vânzări online, care aduc serviciile și produsele companiei mai aproape de clienți constituie un alt obiectiv al companiei, care, totodată, își propune accesarea de fonduri europene pentru digitalizare și soluții de eficiență energetică ce-i vor permite dezvoltarea în ritm susținut.

„Ne propunem o creștere cu 30% a businessului anul acesta și sperăm într-o așezare a pieței după o perioadă dificilă”, mai spune Octavian Fanea, CEO-ul KADRA.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*