Inca o lectie despre cum NU se face comert online

In urma cu zece zile am zis sa fac un upgrade de hardware la MacBook Pro si primul lucru de care ar fi avut nevoie era un HDD mai rapid si mai spatios. Citeva tweet-uri si site-uri verificate mai tarziu am gasit un Seagate Momentus XT de 500 GB. Jucaria respectiva are 4GB de SSD incorporrat intr-un HDD de 7200 rpm. E ceva mai scump decit un HDD obisnuit (la aceeasi capacitate pretul sare de la 79 la 129 dolari), dar merita.

Amazon nu-l avea in stoc pentru cel putin o luna-doua. Am dat de TigerDirect – un site oarecum cunoscut si care este de obicei serios. De data asta insa, baietii au cam dat-o in bara. Era prima data cind cumparam de la ei si acum stiu ca va fi si ultima data. Mda, nu numai Romania are afaceristi online care fac mizerii cu produsele pe care le vind…

La TigerDirect era la acelasi pret ca pe Amazon, dar plateai Shipping de 10 dolari. Am ales sa platesc in plus pentru ca il primeam mai repede. Indivizii sustineau ca il au in stoc si ca se expediaza imediat. In 5 click-uri eram cu el in cosul de cumparaturi si plateam cu Google Checkout. Mi s-a parut ciudat ca in citeva ore produsul era Backordered, dar am zis ca am fost printre norocosii care au prins ultimul stoc.

Ei bine NNu A doua zi primesc un email de la TigerDirect prin care sunt anuntat ca HDD-ul nu e in stoc si nu se stie cit dureaza, dar ca ma invita sa sun la ei sa-mi anulez comanda. Am zis sa astept citeva zile sa vad daca il trimit totusi. Nici un semn de la ei.

Dupa o saptamana Produsul e din nou in stoc la ei pe site. Excelent! imi spun – urmeaza sa il primesc si eu. Numai ca Order Status-ul comenzii mele nu se updata sub nicio forma. Pe TigerDirect incepeau deja sa apara comentarii de genul “am comandat HDD-ul pe 2 iunie. De ce nu l-am primit pina acum daca pe site scrie ca e disponibil?”. Well, well…

Evident ca le-am scris baietilor sa-mi anuleze comanda. La ei pe site spune ca trebuie sa-i suni intre anumite ore. Nu avem chef sa stau de vorba cu “robotul” asa ca le-am trimis un mail si le-am zis sa o anuleze si atit. A doua zi mi-au raspuns ca totul e OK si ca jucaria nu va mai fi trimisa.

Guess what? In timp ce imi anulam comanda, am gasit acelasi produs pe Newegg. Baietzii il aveau in stoc si mai si accepta plata cu Paypal. In 18 ore era deja trimis coletul. Iar la newegg, shipping-ul e la jumatate fata de TigerDirect.

Practica nu este noua. MacMall mi-a facut aceeasi figura cu un iPad 3G. Ei dadeau vina pe Apple, dar dupa 3 saptamani, deja batea la ochi. Site-uri de genul asta stiu ca nu au produsul in stoc pina la o anumita data. Dar daca nu il pun la vanzare “acum” pierd in fata mai-marilor comercianti, gen Amazon – care au Free Shipping si sunt seriosi.

3 Comments

  1. astia parca sun emag-ul nostru :)))….si pe cand un review la hdd? ….caut si eu unul la fel pt un macbook pro de 13'3" , dar vad ca in Romania nu a aparut inca.

  2. la macbook pro ul meu am mers pe varianta SSD + HDD.
    SSD ul e un kingston V+ series de 128gb pentru sistemul de operare iar HDD ul de stocare l-am luat de la http://www.mcetech.com/optibay/ foarte rapizi cu tot cu trimiterea comenzii in romania .
    in mai putin de 5 zile lucratoare am avut un laptop care se misca incredibil de rapid .

    atata timp cat nu ai nevoie de unitate optica tot timpul (la optibay poti opta sa iti trimita o carcasa externa pentru unitatea optica) este cea mai rapida si ieftina solutie care am gasit-o.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*