13 Comments

  1. foarte tare, pe de alta parte nu cred sa nu fie o miscare de marketing., maine sau poimaine se aude ca au facut schimb de patente. Intr-o lume in care exista oameni ce se ocupa de imagine… ori ce am zis…ori ceva oameni sunt trimisi acasa in scurt timp…..:)))

  2. Acum serios, tu vezi in asta un fail?Ce vrei sa foloseasca daca Mac are cerintele in materie pentru ei.Daca fabricau computere poate nu era asa dar pana la urma ei sunt fabricanti de telefoane si tablete.

  3. Cam fortata afirmatia, daca era vorba de Microsoft, mai ziceam… Doar nu te asteptai sa lucreze la design pe telefoane? :P

  4. Revin cu o presupunere, dupa ce am vazut clipul! In opinia mea intentionat s-a facut aceasta asociere cu Apple. Au vrut sa sugereze ca au la fel de mare grija la design ca marul.

  5. Adevarul e ca, dupa Apple, HTC face cele mai bune telefoane.
    Si daca introducem si elementul “pret” in ecuatie, atunci HTC trece pe primul loc

  6. @Erwin: e clar ca multi fac asta, dar sa pui intr-un clip in care promovezi design-ul propriului device computere de la concurenta si sa arati “marul” de zeci de ori e un Fail. E un cadru acolo in care doi se uita la un ecran de telefon deasupra unei mese. Intre ei sunt 3 MacBook Pro-uri, doua deschise si unul inchis, fiecare cu logo-ul aprins. Asta numesc eu Fail.

    E normal sa lucreze pe OS X. Nu e normal sa arate logo-ul unui concurent atit de mult.

  7. Nu mi se pare în nici un fel că video-ul ar fi Fail. Dacă ar fi acoperit cu stickere logo-ul Apple ar fi arătat că nu sunt un brand serios care știe să aprecieze când concurența realizează un produs bun. Atunci ar fi fost Fail. Oricum, în domeniul computerelor, fie personale sau workstation-uri, Apple nu e concurentul HTC.

  8. Cred ca intentia lui Adi era sa starneasca reactia cititorilor si in mod evident a reusit.

    Cat despre “fail”, unii mai moderati ar considera aceasta parere putin deplasata, dar in jurnalism banuiesc ca succesul nu se masoara in moderatie :)

    Clipul celor de la HTC este surprinzator si cred ca este gandit in mod deliberat asa.
    Ultima oara cand m-am interesat, HTC avea 1% din piata smartphone-urilor, deci nu ma mira sa percep in comunicarea lor ideea coabitarii, coexistentei si a respectului fata de leader.

  9. @Adi Nu se promoveaza designul telefonului, ci oamenii care lucreaza la acel design. Designul in promoveaza in reclama de la TV la M8. Iar fail.. sunt 2 segmente de piata diferite. Arata mac-uri pentru ca asta e in departamentul lor de design. E behind the scenes doar. Daca arata Device-uri cu Windows, ziceai ca-i fail ca Microsoft are Nokia. Daca arata Acer-uri, era fail ca Acer face gama de CloudMobile. Samsung, Sony, HP, Acer, Asus etc. Mai toti care fac computere fac si telefoane mobile. Plus ca e la mintea cocosului ca ei, ca si restul, sa gandeasca desginul pentru un computer. Si tanand cont ca HTC nu face asa ceva, alta idee la mintea cocsului e ca telefoanele lor se fac pe computerele altora. Nu e nici un fail aici, doar orgoliul tau Apple-ist. Fail sunt imaginile din fabrica Foxconn cu linia de productie Apple si Windows ruland pe mac-urile fabricii.

  10. @Ovidiu: nici tu nu ai inteles ideea, asa ca am sa o explic din nou, cu un contraexemplu.

    Cum ar fi fost ca Apple sa faca o reclama pentru iPhone 5s si sa zica asa: “Noul iPhone 5s cu un procesor A7 fabricat de Samsung, un display retina facut de LG si cu un procesor M7 facut de TSMC”?

    Ar fi fost un Fail? Eu zic ca da. Pentru ca Apple nu isi face (deocamdata) propriile procesoare sau alte componente esentiale. Ca si HTC care nu au o divizie de computere.

    HTC putea sa vorbeasca despre telefoanele lor, despre oameni si despre design si fara sa arate de 71 ori logo-ul Apple. Ce arati prin asta? Ca lucrezi pe Apple, adica faptul ca ai investit mai mult in divizia ta de design decit daca ai fi lucrat pe Ubuntu, de exemplu?

    Cu ce este relevant cadrul ala in care se vad 3 MacBook Pro-uri (doua deschise si unul inchis) cu ditamai Apple logo in centrul imaginii si cu un telefon filmat cu spatele in mana cuiva? Eu nu zic de ce nu arata Windows PCs, ci de ce arata logo-ul unei companii concurente in niste cadre care sunt total irelevante pentru ceea ce spun ei in clip.

    PS: linia aia de productie era in USA, nu la Foxconn si era un singur computer pe care cineva a crezut ca vede ceva care ruleaza pe Windows. Nu se vedea un logo (sau 71) si nici nu era o reclama, ci o poza pusa de Tim Cook pe Twitter. E o mica diferenta, nu crezi?

  11. Rolul Mac OS X-ului n-o sa-l discutam. Ca e clar. Cel putin suita Adobe Creative Suite ruleaza mult mai bine pe Mac decat pe Windows. Deci ar fi o alegere normala in comparatie cu Windows. Iar rolul unui clip de “behind the scenes” este de a nu ascunde nimic. De a arata totul cum se intampla, asa cum se intampla. De asta si arata Mac-urile, pentru ca asa se intampla. Daca atunci cand s-a luat decizia de a se face un astfel de clip s-ar fi gandit “Sunt prea multe merisoare. Hai sa mai scoatem din ele, hai sa mai aducem alte chestii sa contrastam cu ceva, hai sa lipim stickere pe logouri etc” atunci nu ar mai fi fost un behind the scenes, pentru ca ar fi prezentat alte scene decat cele reale. Inteleg intr-o reclama HTC sunt foarte multe logouri Apple, dar e pe o categorie diferita de produse. Ce zici tu e acelasi lucru cu Beko folosind un telefon Samsung intr-o reclama la masinile de spalat. Si Samsung face masini de spalat, dar pentru ca vad un telefon Samsung nu ma gandesc ca face reclama la concurenta, cand in reclama e vorba de fapt de-o masina de spalat Beko.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*