De unde iti iei cardul?

Primesc un SMS de la Banca Transilvania astazi care suna asa:

Mi se pare ciudat ca se bazeaza pe un SMS pentru a ma anunta de ceva important. Daca, dupa doi ani, nu mai am acelasi numar de telefon?

Problema este ca sunt asteptat “la unitatea de care apartin”. Ce vrea sa insemne asta?

Am deschis contul in urma cu vo 4-5 ani la o anumita filiala. De atunci mi-am mai facut vo 2-3 conturi la ei, la alte filiale. Adresa de pe buletin nu corespunde cu aia de domiciliu, iar toate operatiunile care tin de conturi le fac de luni bune pe net, nu la o filiala.

Asadar, eu de unde imi ridic cardul nou?

Si inca una: de ce expira cardurile de la Banca Transilvania in doi ani? Cel de la BRD e bun pentru 3 ani, iar cel de la Bank of America are valabilitate de 4 ani.

Update: Am fost la Agentia cea mai apropiata de adresa din buletin (Agentia Soveja) si, guess what? Acolo era si cardul meu cel nou. Angajata (de altfel foarte draguta) mi-a confirmat ca e acolo, mi-a dat sa semnez doua formulare si gata – aveam un card nou, inutilizabil.

Wait, WHAT?

Dap, noul meu card nu poate fi folosit pina maine, iar cel vechi mi-a fost deja luat. Alta absurditate. Recunosc ca am fost intrebat daca am nevoie de bani pina maine si am raspuns negativ, dar situatii neprevazute pot aparea oricind. Este ilogic sa nu ai acces la banii tai pentru ca asa vrea Banca.

Apropo, noul card are cip in el si e valabil 3 ani, in loc de doi.

18 Comments

  1. Salut. Suna-i si afla exact. Te poti trezi ca de fapt apartii de cea centrala de la victoriei sau unde o au ei. Poti merge insa la orice agentie apropiata de tine,complezi un formular si ceri transferul cardului.

  2. daca nu ai folosit cardul ala intr-o anumita perioada cardul expira
    la bt e asa s-a cam stricat treaba pe la ei

  3. Si eu am primit exact acelasi mesaj azi(difera cardul) si sunt intr-o situatie similara. Stiu de unde ar trebui sa mi-l ridic, sediul la care ti-ai deschis contul asociat cardului, dar nu pot ajunge acolo in timp util asa ca am sa-i rog sa mi-l aduca unde sunt.

  4. @real: probabil ca expira, dar eu il folosesc frecvent, asa ca nu e cazul.
    Si care e sediul Central al Bancii Transilvania in Constanta? Exista asa ceva, oare?

    @Paul: tocmai asta e problema: nu stiu unde l-am deschis.

  5. Te duci la o agentie BT care iti iese in drum si o intrebi pe tanti de la ghiseu unde ti-a fost emiscardul cel nou contul si ea va sti sa iti spuna. Apoi, daca nu te poti duce la agentia sau sucursala la care se gaseste cardul, faci frumos o cerere (de regula au un tipizat) prin care le soliciti sa itibtrimita cardul la agentia care iti convine. Dupa cateva zile cardul ajunge la locul pe care l-ai specificat.
    In varianta 2, in internet banking s-ar putea ca la datele genrale despre cont sau despre card, sa iti scrie si agentia la care a fost deschis contul si in principiu acolo ar trebui sa fie si cardul.
    Nu stiu exact cum se intampla la BT, dar in functie de banca, este posibil ca ridicarea tuturor cardurilor reinnoite sa se faca dintr-un singur loc, de regula sediul cel mai mare din localitate (sucursala), iar intformatia asta o poti afla cautand pe site sediile BT din Constanta, daca acolo ai deschis contul.
    In tot cazul, pentru a fi mai sigur in legatura cu aceste informatii, iti recomend sa suni la numarul de telefon de la relatii cu clientii, pe care ar trebui sa il gasesti pe net sau chiar pe spatele cardului care iti expira si sa discuti cu persoana de la celalalt capat la firului, care cu siguranta va fi dispusa sa te ajute de indata ce-i vei furniza suficiente informatii despre persoana ta si despre cardul cu problema.
    Scuze pentru comentariul lung, dar sper ca ti-am fost de ajutor.

  6. Am avut cont si card de salar la BT. Primul “incident” legat de tema de fata, cardul mi-a expirat dupa primii 2 ani, si asa cum la alte banci, au avut grija, din vreme, sa ma anunte de emiterea noului card, am asteptat ca si impricinatii sa procedeze la fel. Foloseam desigur, si aplicatia lor de Internet banking, aveau evident posibilitatea sa imi trimita, un robot, macar prin e-mail, mesaje. Cu siguranta erau in masura, d.p.d.v. tehnic sa o faca, atita timp cit tot felul de comunicari mai mult sau mai putin utile, mie, imi erau transmise. Nici vorba de asa ceva. Nu a fost anuntat nici angajatorul, nici titularul contului, absolut nimeni. Deci, un plus in ceea ce ii priveste, macar ati fost avertizati prin SMS.

    Dar sa mergem mai departe, cu experientele mele proaspete cu aceasta pseudo-banca….
    Din pacate, fostul meu angajator a decis in urma cu mai bine de doi ani, sa nu isi mai achite obligatiile, si deci nu mai alimenta nimeni cardul. Prevazator, am luat din timp masura renuntarii la descoperirea de card si la fel de precaut, am sistat orice operatiune cind inca mai aveam in jurul a 100 lei, din care sa isi poata ei trage cele lunare, de care indiferent de activitatea ta, au grija sa nu uite. Dupa o perioada in care timp de 6 luni nu a mai fost efectuata nicio operatiune, repet, mai putin cea prin care ei isi luau comisioanele ce li se cuveneau, lunar, am fost anuntat ca mi-a fost suspendat contul, mai corect poate e sa ii spun “parcat” si ca dupa o perioada el se va inchide. Acum vine partea frumoasa, sper ca nu va plictisesc…. In decembrie, ma prezint la o sucursala din alt oras, cel in care locuiesc si mi se spune, ca dupa data de 4 ianuarie 2012 ma pot prezenta pentru a-mi ridica banii ramasi in cont. Prima tentativa pe care am facut-o, in luna ianuarie, mi-a “dezvaluit” faptul ca nu e suficient sa ma prezint cu documentul de identitate ci si cu instiintarea de la banca, prin care mi se comunica suspendarea si inchiderea contului. De ce oare la prima mea prezentare nu au stiut acest “amanunt”, e prea greu pentru mine ca sa pot intelege….? Din fericire, desi recunosc, rusinat, ca nu sunt un ordonat, rar cind arunc hirtii sau lucruri care par a fi importante, asa ca am avut norocul sa gasesc recipisa. Ma prezint, ieri, la ghiseul bancii, aceeasi filiala din Timisoara, unde mi se spune ca nu stiu de ce, dar suma de pe hirtie, comunicata mie, este cu 3 lei mai mare decit cea care le figureaza “pe calculator”, evident pentru ca au socotit ei ca mai au de luat un comision. Trec peste si “o linistesc” pe domnisoara functionar, ca nu ar fi primii bani pe care aflu ca nu ii mai am …. :) Urmeaza o serie de consultari in cadrul bancii, cu colegele, apoi telefonul la esalonul superior, dupa care, stirea, bomba: “Ne pare rau, dar contul fiind deschis in Bucuresti, si inchis tot de ei, banii sunt depusi intr-un cont de unde numai o sucursala din Bucuresti ii poate scoate spre a-mi fi inminati”….. In secolul XXI, cind efectuez plati cvasi-instantanee, fara a fi banca si a avea ca specific al activitatii, tocmai transportul de bani, mi se spune ca trebuie sa ma prezint personal, la Bucuresti pentru a-i ridica?
    Suma nu este mare, in fapt, pentru mine nu are aceasta importanta ci pur si simplu ca principiu. Continuam sa fim luati de fraieri si de prosti si dijmuiti prin orice mijloace…..Voi continua sa ma lupt, in limita timpului, pentru ca este strigator la cer cum ne umilesc si cum in loc sa ne ajutam unii pe altii, nu facem altceva decit sa ne furam permanent caciula…..

  7. noul card se ridica de la sediul de unde ai ridicat si vechiul card, acolo unde se si afla “fizic” contul afiliat cardului – asta daca nu ceri tu in scris sa se trimita de catre centrala cardul la o alta filiala/sucursala

    si alpha practica aceeasi metoda a SMS-ului – nu e chiar cea mai fericita dar cred ca in momentul in care se schimba ceva in situatia unui client (nr. tel, adresa etc.) nu poate avea pretentia ca nu a fost informat atata timp cat nu-si da silinta sa informeze banca de schimbarile respective
    oricum, cardul se emite automat si daca nu te prezinti sa-l ridici dupa ce a expirat cel vechi, vei fi sunat intr-un tarziu de un angajat al bancii – evident, pe acel numar declarat de tine in cererea initiala de eliberare a primului card!
    acum ghici cui ii revine obligatia sa fie atent cand ii expira cardurile actele …???
    desi nici mie nu-mi convine (ca sa zic asa :) ), unui client ii revine obligatia sa-si actualizeze informatiile personale (si nu ma refer doar la relatiile cu banca)

    nu lucrez in nicio banca!, ca sa eliminam suspiciunile … ba mai mult, sunt satul pana peste cap de regulile lor etc.

    succesuri Adrian

  8. Mie in Austria mi sa schimbat deja de 2 ori bancomatul, dar nu mau anuntat ca se schimba, mea venit un plic cu bancomat unde scria sa rup bancomatul vechi si sa folosesc cel nou modificat atat design cat o adaugat si IBAN.

  9. Acum 1 lunasi putin am primit acelasi mesaj. Fiind in oras, am trecut pe la sediu sa il ridic si ce crezi ? Am ajuns inaintea cardului, el a venit la 1 zi de la mesajul primit

  10. Lasă-mă și cu BRD-ul. Au exact aceeași atitudine de capete de cretă!
    Card-ul BRD mi-o expirat și eu mai am o lună până ajung acasă. Am încercat să fiu prevăzător și să-mi schimb card-ul în vara trecută când eram în țară… hai noroc. Nu ai cu cine să te înțelegi. Mi-or sugerat să cer anularea actualului card și să iau totul de la început.
    BofA? M-o sunat MSA-ul că am un plic de la ei. Card-ul meu expira în 2014 și mi-or trimis altul ca și backup…. Just in case. Un cu totul alt fel de a face “biznis”.

  11. “Am deschis contul in urma cu vo 4-5 ani la o anumita filiala. De atunci mi-am mai facut vo 2-3 conturi “…observ ca ai o problema:))

  12. Revin ca o continuare a comentariului meu pe aceasta tema, cu rezultatele insistentelor mele.

    Se pare ca totusi daca ai rabdare si ajungi sa discuti cu persoanele care trebuie se pot rezolva problemele care aparent sunt in mod deliberat complicate, poate poate renunti….

    Dupa citeva telefoane si explicatii reluate, cei de la agentia unde mi-a fost deschis contul de catre angajator, m-au inteles si asa cum era de asteptat, a urmat transferul banilor ce imi ramasesera dupa inchiderea contului, la o agentie din orasul meu de resedinta, de unde i-am putut ridica. Personalul cu care am discutat atit la telefon cit si in agentia de unde am ridicat banii s-au dovedit a fi demne de pozitiile si functiile pe care le ocupa, le-am simtit ca isi dau silinta sa imi rezolve problema, ceea ce parca mi-a mai dat un pic de speranta ca in viitor se pot indrepta unele proceduri care nu sunt chiar in sprijinul clientului ci al bancii, sau cel putin lasate “in coada de peste”, fiind foarte rare.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*