Cora si coada de la casa

Lanturile de magazine mari din Romania se pregatesc sa intre si pe online. Si nu cu site-uri de prezentare si cu reviste scanate pe care poti sa le vezi numai cu Adobe Flash, ci cu vanzare de produse.

Manafu spune ca e de bine si vede partea plina a paharului. Eu am inceput sa am experiente atit de rele cu anumite magazine incit presimt ca le evit si pe online.

Astazi am intrat in Cora Constanta ca sa cumpar o sticla de suc. Nu aveam nevoie decit de o sticla: am intrat, am luat-o din frigiderele mici de linga casa de marcat si m-am dus la prima coada. Nu pentru ca era mai aproape, ci pentru ca erau cozi peste tot. Ai crede caintr-o zi de joi dupa amiaza nu e chiar asa aglomerat la Cora.

Si ai avea dreptate maxima! Nu era deloc aglomerat.

promotii.jpg

Doar ca un om de acolo a decis sa tina doar 3 case deschise (din vo opt), asa ca la fiecare dintre ele erau cel putin sapte persoane. Si oamenii nu aveau doar o sticla de suc, ci un cos (din ala pe roti) plin. Dupa minute bune de asteptare am fugit la o alta casa al carui rand parea ca se misca mai repede.

Si am ajuns in fata. Vanzatoarea s-a uitat de doua ori la sticla mea de suc si m-a intrebat in dispret: “Doar atit aveti?” I-am raspuns “Da. Si am stat mai mult de zece minute pentru asta.”. I-am intins cardul si asteptam sa ies mai repede ca sa pot sa-mi beau sucul. Intrasem acolo doar pt ca imi era sete si nu era agomerat, de altfel.

Partea care urmeaza este si mai halucinanta. Angajata de la casa de marcat imi ia cardul in mana si apoi cheama vo doi angajati. Eu ma uitam la ea. Ea isi vedea de treaba: a luat un saculet, a numarat niste bani, i-a pus intr-un borcan de plastic si i-a inmanat unui alt angajat. Eu ma uitam la ea si ma intrebam cum de mai lucreaza acolo, ea isi facea impasibila treaba si mai discuta cu colegii.

M-am apucat sa beau din suc. Ca imi era sete, nu de alta si cardul meu VISA era la ea in mana. Nu puteam sa plec fara sa platesc.

Intr-un final si-a adus aminte de ce inca mai stateam acolo si m-a pus sa introduc codul PIN. Aproape 15 minute intr-un magazin aproape gol pentru o amarata de sticla de suc??

Avantajul faptului ca vei cumpara online este si in faptul ca nu le mai vezi fetele si nu mai astepti sa se miste.

Iar cazul Cora nu e singular. In urma cu doua saptamani am intrat in cel mai nou Lidl de la Constanta (cel de pe Bulevardul Bratianu). Magazinul aproape gol, cit puteam sa pierd pentru doua produse? Well, cu doar doua case din sase deschise am gasit ce aveam de luat in 2 minute si am pierdut alte zece la casa. Nu era coada mare, dar o angajata era ocupata sa dea cu mopul in magazin, iar altul nu stia sa schimbe rola de hartie de la imprimanta casei de marcat.

Intr-un timp Kaufland avea un afis care spunea ceva de genul: “daca stai la coada mai mult de xy minute” si sunt case inchise, nu platesti nimic”. As vrea sa vad asta si la Cora sau Lidl. Nu ca nu mi-as permite sa dau 3 lei pe un suc, dar simt ca sunt respectat ca si client in felul asta.

3 Comments

  1. Din nefericire anunțurile respective sînt acolo doar pentru că formatul o impune. Suma de bani cu care ai fi despăgubit oricum este derizorie. Și chiar asta e și mai puțini important decît faptul că experiența de cumpărare a clientului este un aspect care nu interesează pe nimeni. În România este la nivel declarativ, în manualele lor interne sau în declarațiile publice din presă. Aceleași Kaufland-uri cu anunț legat de aglomerație sînt mai tot timpul cu maxim jumătate din casele de marcat deschise. Fă un test :) Discuția e foarte lungă și chiar nu cred că vom ajunge să schimbăm ceva fără a face o schimbare în noi și felul cum ne comportăm. Atit ca și reacție la mîrlănia lor, dar mai ales la inițiativa personală de a FACE ceva pentru noi și mediul din care facem parte.

  2. Apropos de Kaufland si de anuntul pe care il aveau afisat la casa.Suna cam asa”Daca asteptati mai mult de 5 minute aveti dreptul sa cereti la casa 1 leu”.Dupa o coada de 20 de minute mi-a venit randul si am cerut leul care mi se cuvenea si de aici a inceput isteria dar nu initiata de angajata de la casa care ma trimitea insistent cu o cerere la directiune cat de la multii clienti care erau in spatele meu si erau nervosi ca eu pt un leu ii tin pe loc alte cateva minute.Nu era vorba de acel leu drept “despagubire” ci despre nesimtirea cu care te intampina aproape price supermarket cand tu mergi sa le dai bani.Daca toti cei care stateau la rand la cele 3 case deschise ar fi facut ca mine si ar fi cerut acel leu Kaufland ar fi trebuit sa dea cel putin 100 de lei pe minut si sincer cred ca le era mai usor (economic vorbind)sa deschida alte 4-5 case si ar fi multumit pe fiecare client “recalcitrant” din spatele meu.Aproape zilnic duc cate o “lupta” de genu asta prin magazinele din Constanta in speranta ca cineva va fi de acord cu mine si va ace la randul lui la fel sperand ca vom schimba ceva.

    P.S. Sa vezi ce poveste am de la Penny…… :)

  3. Sunt jalnici, de astia nu trebuie sa iti pese, te duci cu tupeu si ii spui, scaneaza sticla ia banu si apoi fa-ti nevoile sau ce vrei tu.
    In Timisoara la Real se intampla la fel, din 45 de case sunt deschise maxim 5? Si vin toti buticarii cu 3-4 carucioare cu sucuri si minunatii si trebuie sa stai ca peste tot e coada.
    La Auchan se misca mult mai bine, sunt si multe case deschise.
    La Kaufland la fel au multe case si cand e multa lume chiar nu stai mai mult de 5-10 minute la casa.
    Am fost acum 2 zile la Penny si pentru o costita si un lapte am stat 15 minute ca din 3 case doar 1 functiona :))
    Lidl nu imi place, deci no story.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*