Cauciucuri de masina (cititorii au cuvintul)

Unii prefera sa aiba 2 setruri de cauciucuri – de vara si de iarna. Altii isi cumpara un set universal si merg cu el peste tot.

Asadar, astazi facem un episod nou din serialul – Cititorii au cuvintul. Ce marci de cauciucuri isi merita banii? Povesteste-mi experienta ta referitoare la raportul pret/calitate. Care sunt marcile care nu au performante bune? Preferi sa circuli cu all-weather sau seturi separate de iarna/vara?

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

20 Comments

  1. preferi sa ai vara short si iarna pantaloni lungi? sau sa ai pantaloni 3/4 tot anul?
    all-weather este o solutie de compromis. iarna folosim cauciucuri adecvate, nu surogat!

  2. De iarna, ca tot este iarna afara, am Continental, excelente, iar de vara folosesc Dunlop, foarte multumit, tinand cont ca am tractiune pe spare, cauciucurile au un rol foarte important :).

  3. Cred ca depinde si cit mergi cu masina si mai ales daca iarna pleci din oras. Am prieteni ce fac 10 000 km pe an iar daca este zapada lasa masina in parcare.

    Chiar si in Constanta se pot folosi 2 seturi. Personal am doua seturi de vara pe jante de aliaj si de iarna pe jante de tabla.

    De vara am cumparat din Germania in 2007 de pe http://www.reifen.com Vredestein Hi-Trac mult mai ieftine in comparatie cu preturile din tara. Am inteles ca si de iarna fac gume foarte bune Snowtrac 3 de exemplu.

    Din ce stiu acum 1 bucata costa aproximativ 60 euro.

    Si inca mai tin dupa 70 000 km, profil spate 6 mm (din primavara le mut pe fata) profil fata 4 mm.

    De iarna si mai ales in Constanta am preferat sa folosesc niste gume normale pentru iarna deoarece iarna merg mai putin si le folosesc o perioada mai scurta 3 luni.

    Nu recomand all season bine daca mergi 7000 de km pe an nu cred ca ar fi o problema.

    De unde sa cumperi ? ai mai multe varaiante.

    Noi sau SH. Daca noi si nu vrei sa iti bati mult capul AZ din Constanta pentru ca au cele mai mici preturi si ti le monteaza gratuit.

    Exista si http://www.vanzarianvelope.ro siteul celor de la Auto Soft din Bucuresti.

    De afara de preferat Germania : http://www.reifen.com, http://www.reifendirect.com, http://fahrzeugteile.shop.ebay.de/Reifen-/9891/i.html?_npmv=3

    Fie le cumperi cind mergi in vacanta sau la comanda treci adresa de livrare a unei Agentii Atlassib din Germania si de acolo ei ti le redirectioneaza catre orasul tau. Majoritatea firmelor livreaza gratuit in Germania iar la Atlassib se plateste 1.5 euro pe kg iar coletul ajunge in 5 zile acasa.

    SH de la noi depinde de noroc daca marfa doar ce a venit pe stoc sa ai de unde alege.

    Din Germania de pe Ebay daca ai rabdare poti cumpara seturi de 4 bucati cu jante de table pe ele si la 30-50 euro setul. Gume cu 4-6 mm profil echilibrate eventual si capace trebuie doar sa cauti.

  4. cauciucurile all season sunt ineficiente. cu greu cauciucurile de vara fac fata la diferenta uscat – umed, daramite la +30 grade si – 5 (ca sa nu pun temperaturi mai scazute). cauciucurile sunt la fel de importante ca motorul, mai ales cand drumul se uda, urca si coboara sau mai face si curbe.
    eu folosesc michelin: vara pilot sport 2, iar iarna pilot alpin, sunt foarte multumit de ele, pe cei 265 cp si 350 nm, quattro.

  5. Vara – PIRELLI P 6000
    Iarna – Dunlop Winter Sport M3

    Am dous seturi 1 set vara si un 1 iarna – pe care le schimb cam la 2 ani setul( acum depinde de cate liniute fac cu cele de vara care pot sa le schimb si la 1 an). Am avut intr-un an cauciucuri intermediare si pot spune ca nu sunt bune de nimic! iarna = sanie ,vara = nu au aderenta!

  6. All weather am pe masina mea de cand am cumparat-o din fabrica. Mi-au dat-o cu michelin. Au 4 ani cauciucurile mele (80.000 km) si m-au scos si din iarna asta, cei drept cu dificultati. Nu mi-am permis sa le schimb ca a trebuit sa schimb cureaua de distributie din cauza km. Dar acum in februarie imi iau altele (aceeasi marca, acelasi tip)

  7. Cred ca nu se poate pune problema care sunt mai bune: cele all season sau de iarna, dar importanta este analiza cost/necesitate in functie de zona in care traiesti. Dupa parerea mea desi este total indicat sa folosesti cauciucuri de iarna, pentru Bucuresti de exemplu nu prea se merita investitia decat daca depinzi in activitatea ta de folosirea zilnica a masinii, fara exceptie. Altfel, pentru cate zile cu temperaturi scazute si precipitatii sunt pe iarna in medie anual aici nu se merita.

  8. Tata folosește Vredestein pe un Volvo XC90. Și cauciucurile de vară și cele de iarnă le ia de la ei.

  9. Cauciucuri de vara Michelin venite din fabrica cu masina si de iarna jenti de tabla si caucicuri Dayton luate anul trecut de la carrefour la oferta 3+1 gratis, adica 750 lei setul.

  10. Eu am 2 seturi de cauciucuri: unul de vara si unul de iarna cu tot cu jenti separate.
    Din diferite discutii cu oameni care au o parerea mai autorizata decat mine in domeniul auto, se pare ca este mai “sanatos” pentru anvelope ca ele sa stea direct pe janta. In momentul schimbarii cica doar le scoti pe alea si pe pui pe celelalte.
    E mult mai sanatos pentru anvelope si nu se risca distrugerea lor prematura.
    Eu personal asa am.
    Ca marca de anvelope, totusi nu imi pot permite o marca japoneza, asa cum mi-as dori, asa ca am facut un compromis si am un luat un produs de la Good Year numit Sava.

  11. cand e iarna, trebe’ cauciucuri de iarna. nu pot sa te joci.
    iarna asta mi-am luat niste dunlop wintersport, foarte bune, la pret destul de bun pentru o janta de 18″, 779 lei cu tot cu TVA bucata.
    de vara am seturile originale, micheline. bune si alea.

  12. Eu am tot timpul Pirelli pe un Peugeot 407. Nu am nevoie de cele de iarba fiindca orasul e foarte curatat iar de circulat prin munti nu o fac cu masina mea. Parca blogul era despre Apple nu? Sau te-ai reprofilat?

  13. cel mai recomandat e sa ai 2 seturi

    cele de vara pe niste janta sport din aliaj, mai mari(17, 18). cele de iarna mai inguste pe jantele mai mici din otel(15, 16).

  14. E bine sa folosesti tipuri dedicate de iarna/vara.
    Cele All season sunt o fas.

    Pe SUV-uri se pun vara by default All Seasons.

    Pentru iarna e obligatoriu sa fie de iarna marcaj (M+S si maia les un fulg de nea).

    Marci recomandate: Continental, Nokian, Vredestein, Michelin, Dunlop, Debian etc.

    Teste sunt destule pe net.

  15. subscriu si eu…iarna de iarna , vara de vara…e adevarat ca trebuie sa iti permita si bugetul, gumele nefiind chiar foarte ieftine in RO…ti-ai luat masina pana la urma? :)

  16. Pentru cateva zile cu zapada pe strazi oare se merita investitia? Oricum ai sa mergi groaznic prin Bucuresti chiar daca ai cauciucuri de iarna… aleg metroul!

  17. Evident ca iarna nu-i ca vara si nici ca celelate anotipuri. Masina a venit din fabrica cu Bridgestone Turanza ER300. Ca si bocanci am luat un set de Bridgestone Blizzak LM-25 care vad ca se comporta foarte bine atat pe zapada cat si pe gheata, polei. Ca si pret, am dat pe ele undeva la 1500 lei acum 1 an jumatate comandate de pe net, iar dimensiunea e 205/55 R16.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*