VTEX deschide biroul din România și face încă un pas pentru extinderea în Europa Centrală și de Est. Ionuț Farcaș, în funcția de Country Manager

Ionuț Farcaș, Country Manager - Romania la VTEX
Ionuț Farcaș, Country Manager - Romania la VTEX

VTEX, furnizor global de soluții ecommerce în cloud pentru companii mari și una dintre cele mai importante platforme ecommerce din lume, potrivit Gartner Magic Quadrant Report, din 2018, deschide oficial biroul din România, ca parte a strategiei de extindere la nivel european. Începând din luna septembrie, România este al patrulea birou VTEX din Europa și primul din Europa de Est. Noul centru VTEX va oferi suport în regiune și este parte importantă din strategia companiei de extindere în Europa Centrală și de Est.

Odată cu deschiderea biroului din România, VTEX îl numește pe Ionuț Farcaș în funcția de Country Manager. Acesta are o experiență de 10 ani în ecommerce, iar anterior a ocupat poziția de Business Developer la evoMAG și Project Manager Online Sales Department la Astra Asigurări, roluri ce i-au permis să-și consolideze experiența acumulată în industria românească de ecommerce.

Obiectivele imediate de business ale VTEX în România sunt construirea echipei și dezvoltarea unui ecosistem ce va asigura buna funcționare a companiei pe piața locală, prin stabilirea de parteneriate cu agenții pentru implementarea soluției VTEX, integratori de plăți și companii mari care își doresc integrarea platformei, în vederea dezvoltării propriilor canale de comerț electronic. La nivel mondial, VTEX are peste 1.000 de parteneri, stabilirea de noi parteneriate fiind principala direcție pe care se va concentra compania în perioada următoare, ca parte a strategiei de dezvoltare.

Motivele extinderii în România

Deschiderea biroului VTEX în România a luat în calcul creșterea accelerată a industriei locale de comerț electronic înregistrată până acum, dar și potențialul sectorului.

„Ne așteptăm, în continuare, la o creștere semnificativă a pieței locale de comerț electronic în România, generată de schimbarea comportamentului de consum în favoarea achizițiilor online, dar și de nevoia cumpărătorilor de a avea experiențe de shopping online cât mai plăcute”, spune Ionuț Farcaș, Country Manager VTEX pentru România, menționând că toate aceste schimbări cerute de consumatori vor presupune investiții din partea retailerilor în vederea îmbunătățirii experiențelor online, dar și a ratei de conversie.

VTEX a bugetat investiții de peste 2 milioane de euro în următorii 5 ani în România. Până la finalul lui 2019, planurile companiei vizează și creșterea echipei din România, în funcție de ritmul de dezvoltare.

„Aducând în România o tehnologie disruptive, așa cum este VTEX, le oferim companiilor soluții pentru a fi mai competitive, de creștere a ratei de conversie și reducere a cheltuielilor operaționale”, spune Farcaș. Potrivit Gartner Magic Quadrant Report, clienții VTEX afirmă că beneficiază de un TCO îmbunătățit, iar companiile care utilizează platforma înregistrează o creștere medie de 54% a ratei de conversie.

Fondată în 1999, ca o platformă de tip CRM în sistem SaaS, VTEX s-a transformat în furnizor de soluții ecommerce. În 2007, Walmart a ales VTEX pentru magazinul său online. În 2013, VTEX a lansat VTEX SmartCheckout™, o tehnologie patentată de plată online fără parolă, care generează din start o creștere de peste 20% a ratei de conversie pentru magazinele care o implementează.

Spre deosebire de alte platforme, VTEX oferă un TCO scăzut, timpi de implementare mai rapizi și ajută la creșterea loialității clienților față de retaileri, prin soluția end-to-end oferită.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*