Studiu MKOR: Digitalizarea poate aduce o creștere de 30% în cifra de afaceri pentru IMM-uri

Corina Cimpoca. FOTO MKOR

Companiile care au integrat deja tehnologii digitale monitorizează eficiența financiară a investiției, iar impactul estimat depășește 30% conform datelor oferite de MKOR Consulting prin intermediul studiului Digitalizarea în IMM-urile din România 2023.

Studiul de Business Sentiment menționat a arătat că 57% dintre IMM-urile participante măsoară impactul digitalizării în cifra de afaceri. Acest procent este chiar mai mare în cazul companiilor mijlocii, de 66%.

În opinia decidenților participanți la studiu, succesul proiectelor de digitalizare este asigurat de trei piloni cheie: abordarea strategică, resursele financiare și expertiza digitală.

Afacerile mici pun mai multe accent pe definirea clară a unei direcții adaptate nevoilor de optimizare digitală la nivelul întregii companii.

În ceea ce privește prioritățile investiționale, focusul diferă în funcție de mărimea companiei. 4 din 10 microîntreprinderi consideră esențială investiția în tehnologii adecvate, în timp ce un procent similar dintre firmele mijlocii prioritizează dezvoltarea  expertizei digitale în plan intern.

În alegerea soluțiilor de digitalizare, obiectivele cheie sunt atingerea eficienței operaționale și gestionarea datelor disponibile.

Astfel, 67% dintre IMM-uri caută tehnologii digitale pentru optimizarea proceselor și fluxurilor de lucru și jumătate caută soluții de managementul datelor. În etapa de documentare preachiziție decidenții apelează cel mai frecvent la recomandările primite de la partenerii de afaceri.

“Digitalizarea mediului de afaceri este un subiect pe care l-am mai abordat în studiile noastre. Am reluat subiectul pentru că digitalizarea afacerilor a devenit esențială pentru a rămâne competitiv pe piață și pentru a îmbunătăți eficiența și productivitatea companiilor.

De data aceasta, ne-am concentrat asupra IMM-urilor. Deși acest segment are cea mai mare pondere în rândul companiilor din România, provocările pe care le întâmpină în procesul de optimizare digitală sunt pe măsură. De aceea ne-am propus să vedem care este abordarea celor care au integrat deja tehnologii digitale în business-ul lor”, menționează Corina Cimpoca, fondatoarea MKOR.

Studiul complet se regăsește la adresa: https://mkor.ro/studii/raport-digitalizarea-immurilor/

Datele sunt extrase din studiul Business Sentiment – Digitalizarea IMM-urilor din România, realizat de MKOR Consulting în parteneriat cu Senior Software pe un eșantion de 102 respondenți, persoane de decizie din IMM-urile românești, responsabile cu contractarea și gestionarea soluțiilor de digitalizare. Datele au fost colectate în luna decembrie 2022, prin sondaj administrat online (CAWI) și telefonic (CATI).

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*