Romaneste: Onoare de datornic

Am sa iti povestesc trei situatii. Te las sa iei singur(a) concluziile.

Tot ce ai avea in Plan, Evita Dedeman

Dedeman face afaceri bune. Au angajati pregatiti si stiu sa te apropie prin oferte OK. Totul pina la bani.

Am cumparat ceva de la ei si m-au taxat, din greseala, mai mult cu 1400 lei. Da, 14 milioane de lei vechi. Pentru ca ar fi fost o bataie de cap pentru ei am acceptat sa nu imi dea banii cash, ci sa-i folosesc la urmatoarea achizitie, tot la ei.

Doua saptamani mai tarziu m-am dus sa cumpar o cutie de suruburi. Costa 70 lei. Din greseala, am luat o alta cutie decit cea care imi folosea si le-am cerut sa o returnez 3 minute mai tarziu. Nu au acceptat decit daca voi cumpara alte produse de o valoare cel putin egala.

Poftim?

Deci eu am in contul Dedeman 1400 lei si ei nu vor sa-mi ia inapoi o cutie de 70 lei? Au acceptat cu greu, dupa 20 minute de discutii si mi-au promis ca imi vor returna banii pe card.

Au trecut 2 saptamani de atunci si banii nu mai vin inapoi.

Update – 19 iunie 2012: La 5 zile dupa ce am publicat acest post am primit un telefon de la o angajata Dedeman care si-a cerut scuze si mi-a confirmat ca banii au fost trimisi. Apreciez scuzele sincere si faptul ca Dedeman (dintre toti cei mentionati in acest articol) stie sa le ceara atunci cind trebuie.

Banca Transilvania: Cu Online Banking-ul la agatat

Am mai discutat despre serviciile Banca Transilvania. Le apreciez intr-o oarecare masura si le dispretuiesc pentru prostiile pe care le fac si ei.

Din fericire, in ultima perioada site-ul lor merge OK si iti faci treaba cu el.

Ce m-a deranjat la ei a fost o oferta foarte buna dar care e menita sa atraga noi abonati, nu sa-i mentina pe cei vechi.

Am aplicat si eu si mi se spune ca voi fi contactat imediat de un angajat. Numai ca au trecut citeva zile si nu am primit niciun raspuns. De ce? Poate pentru ca am deja Online Banking si il platesc lunar.

Cu alte cuvinte, daca as renunta acum la Serviciu si m-as abona din nou primesc 3 luni gratis. Daca sunt fraier si stau abonat platesc in continuare.

Cum crede Banca Transilvania ca isi atrage clientii in felul asta. Mai ales cind anuntul e postat pe prima pagina a site-ului lor bt24.ro.

Datornic pe plus

Enel e stat in stat. Asta stim. Monopolul ii face sa aiba regulile lor si sa isi ignore clientii.

Zilele trecute ma trezesc cu un Preaviz. Sunt anuntat ca nu am platit o factura de prin Aprilie. Cu alte cuvinte, daca nu plateam in termen de 4 zile cei 97 lei si nu le confirmam plata prin email/telefon sau fax imi taiau de tot curentul si ma puneau sa platesc taxe de re-conectare si penalitati.

Nu am intarziat cu plata unei facturi in viata mea. Cine ma stie, cunoaste faptul ca imi platesc orice factura in prima zis de cind a fost emisa sau cind ajung la un ghiseu. De aia folosesc si online banking – ca sa pot plati facturile mai repede.

Doar ca ENEL spune ca le sunt dator si sunt hotarati sa treaca la masuri drastice.

Evident ca atunci cind am primit Preavizul am pus mana pe online banking si am platit cei 97 lei. A doua zi sun la ENEL si le spun ca am platit factura si ca vreau sa ma asigur ca banii au ajuns la ei.

Angajatul de la Serviciul de Relatii cu Clientii imi spune ca am la ei in cont 150 lei pe linga cei 97 platiti acum, asa ca Preavizul era de fapt o greseala. Nu aveam de platit ci de primit de la ei bani.

Adica m-ar fi deconectat degeaba pentru ca ei nu verifica situatia conturilor inainte sa trimita hartii de amenintare abonatilor?

Stiti cine sunt eu?

Erau la TV reclamele alea cu “Stiti cine sunt eu? Sunt cetatean european si am drepturi”. Dedeman, ENEL sau Banca Transilvania nu au auzit de ele?

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

12 Comments

  1. 1. Nu se intampla doar in Romania
    2. Mai bine nu ne calmam si strigam/popularizam/cerem socoteala si sprijin pana se face un bulgare mare de oameni in spate cu aceeasi problema si atunci e altceva, ca, stiti, vin alegerile, daca altceva nu

  2. Sistemul de calcul, computerele, alea-s de vina! :>
    Mie mi-au trimis cei de la EON o amenintare ca asa si pe dincolo (pe buna dreptate).
    Suma restanta era 1.5 RON – 15 mii vechi. Cu siguranta plicul si poezia au fost mai scumpe

  3. Pana la urma mai putin conteaza cine este de vina atata timp cat este tras la raspundere ptr tampeniile pe care le face. Deci in nici un caz nu trebuie musamalizat cazul!

  4. @Adrian: nu este vorba despre cei trei lei, ci despre felul in care ai inteleg sa faca afacerile si sa isi respecte clientii vechi. Ei (si multi altii) cauta sa atraga clienti cu promotii de genul asta. Odata atrasi oamenii nu mai primesc nimic pentru fidelitatea lor.

  5. eu cred ca nu ai folosit calea corecta de rezolvare a problemelor.
    se stie clar ca un client ce reclama nu o sa renunte la serviciile lui.
    – cine te tine la Banca ce nu iti satisface nevoile?
    – de ce ai acceptat sa ai bani in avans la o astfel de companie? ei nu acceptau in veci asta. ca tu sa cumperi pe datorie sau cu plata la cateva zile scadente.
    – nu era mai simplu sa trimiti o copie a platilor la zi?

    tocmai de aceea anumite institutii isi permit sa exploateze. ptr ca sistemul le permite si sunt multi indiferenti! cu toate ca sunt si multi bineintentionati!
    traim intr-o jungla, si trebuie sa ne pazim spatele in permanenta.

    ms

  6. Adrian nu ai observat discrepanta dintre valoarea bunurilor cumparate si suma de plata? Nu trebuia sa accepti chestia cu mai cumperi de la noi de 1400 lei. Ai batut gresit in casa, da-mi banii. Daca mai am nevoie de ceva si gasesc la alt supermag. mai ieftin? Nu pot sa cumpar ca pentru Dedeman “ar fi fost o bataie de cap pentru ei”.

  7. @rc_79: le iau pe rind:
    – ce ma tine la Banca aia? Faptul ca angajatorul o are ca si banca si imi este livrat salariul pe un card de la ei. In plus, Transilvania are si parti bune. Ridicarea banilor fara comision si administrare cont la 0 lei sunt printre ele.

    – greseala mea.

    – cum si unde sa o trimit? Ei imi cer sa le confirm plata la un nr de tel sau adresa de mail. Crezi ca s-a obosit cineva sa-mi raspunda la mail?

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*