Romaneste – Drepturile consumatorilor si Praktiker

Praktiker – Magazinul (animalelor) fara stapan

Am plecat astazi in cautare de accesorii pentru baie si bucatarie. Am ajuns la Praktiker Constanta. Dupa mai bine de o ora petrecuta in magazin am reusit sa gasim aproape tot ce aveam nevoie.

M-a surprins insa lipsa personalului. Instalatorul care ne insotea a gandit cu voce tare la un moment dat: “Probabil ca au disponibilizat multi pentru ca nu e nimeni pe aici ca sa te ajute”. Nu visez oameni care sa te salute la intrarea in magazin, asa cum se intimpla peste tot in US, dar macar un angajat pe fiecare raion care sa fie usor de gasit si care sa imi ofere raspunsuri clare la intrebari simple.

Pesemne ca oamenii de la Praktiker sunt iubitori de animale. In decurs de o ora am vazut in magazin o pisica si un catel maidanez care se plimbau pe coridoare. Abia dupa ce am atentionat un angajat de la “Paza” maidanezii au fost scosi din magazin intr-un cos de produse.

Mare ti-e “Gradina”

Ultimul lucru de pe lista era chiuveta de bucatarie. Am fost trimisi la raionul “Gradina”. Nu stiu de ce, dar chiuvetele de bucatarie chiar erau acolo. Asezate pe rafturi, la mai bine de 2 m inaltime. Numai bine sa nu le poti atinge sau sa vezi ce calitate au.

Am gasit una pe placul nostru si cu acceptul Instalatorului am luat decizia sa o cumparam. Era 339.90 RON. A durat cinci minute pina cind am dat de o angajata. Zece minute mai tarziu primeam raspunsul: “chiuveta nu mai e pe stoc si cea din raft nu se da”. Ni s-a spus ca dureaza o saptamana si jumatate pina cind vine stocul nou. Doamna de la “Gradina” era surprinzator de placuta si politicoasa. I-am multumit si am promis sa revenim. Ne indreptam spre iesire cind ne-a spus ca ne poate oferi totusi chiuveta de pe raft.

Zece minute mai tarziu mergeam cu “trofeul” spre casa de marcat. Aveam in cos produse de alte 790 RON, nu venisem doar pentru o chiuveta.

Acolo… surpriza…

“Scuze, dar e pretul de anul trecut”

Casiera ne taxeaza cu 430 RON. Aproape 30% mai mult. I-am sugerat ca e o greseala si am asteptat pina cind un supervizor s-a dus sa verifice pretul. In timpul asta am mers pina la “Gradina” si am cules de pe jos pretul acela mare pe care scria 339.90 RON si pe care era si codul pentru casa de marcat.

Spre mirarea noastra supervizorul a venit cu un raspuns sec: pretul de pe raft este cel de anul trecut si nu ne pot da chiuveta cu mai putin de 399 RON. Adica 600.000 lei vechi mai mult. Nu ceream reducere de “open box”, ci doar pretul afisat.

Au urmat niste scuze din partea supervizoarei si chiuveta a disparut.

Dezamagiti am dat sa plecam din magazin. La iesire, un angajat mai in varsta ne-a indemnat sa completam si cartea de Garantie pentru restul produselor asa ca am ajuns la biroul de Informatii.

Ghici ce scria cu litere de-o schioapa pe tejgheaua biroului?

Drepturile consumatorului sunt… la reducere

“2011 – Certificat de Conformitate

Pretul Afisat este Pretul Platit.

Acest magazin respecta codul de bune practici in domeniul scanarii”.

OK, si in cazul nostru de ce nu se respecta promisiunea asta? Doamna de la “Informatii” ne-a raspuns ca afisul e vechi. “Si totusi, pe el scrie ca politica firmei este valabila pina la sfarsitul anului 2011″… am insistat eu…

Asa ca am stat sa asteptam un raspuns.

28 minute, 3 discutii la telefon cu sefu’ si 2 doamne perindate pe la ghiseu mai tarziu ni s-a cerut sa trecem pe la Casa de Marcat sa ne luam chiuveta la pretul afisat – 339 RON.

Pierdusem aproape doua ore si peste 1100 RON intr-un magazin ca sa ni se respecte drepturile de consumatori.

Oare daca nu vedeam acel afis, ne-ar fi intors cineva din drum sa ne dea chiuveta la pretul de la raft?

14 Comments

  1. Sincer, si la mine in oras exista un Praktiker(eu fiind din Botosani), insa nu stiu cat timp va mai fi inca deschis pentru simplul motiv al preturilor exagerate practicate.
    Referitor la partea cu serviciile – asta e Romania noastra.
    Din pacate aici ne-am nascut si o mare parte din noi, tot aici traim.

  2. La mine e altfel Praktikerul. Nu ai stiut cum sa-i tepuiesti pe idioti. am luat niste lavabila si niste grund pt. un gard din curte. am unit ambele produse cu un scotch si am zis idioatei de la acasa de marcat ca e la oferta ambele produse la pretul lavabilei. vaca nici macar nu a stat sa verifice marfa… a scanat pretul si gata. asa cu tupeu ! :)

  3. Da, si la Hornbach la intrarea e cate una care zambeste si zice “buna ziua” si “bine ati venit in magazinul nostru”. Prima data m-am uitat ciudat la ea, nu intelegeam ce vrea :)

  4. Corect, Hornbach e mai din occident iar marfa destul de calitativă.
    De Praktiker nu stiu ce să zic, am intrat doar o dată (Brasov) și nu mai intru că e mic și inghesuit.

  5. Felul in care functioneaza un magazin de acest gen (in general) depinde foarte mult de echipa de conducere. Spre exemplu, la Cluj, am fost de nenumarate ori la Praktiker si am cumparat diverse produse de la materiale de constructii, finisaje, gradina, mobila, etc … si intotdeauna am avut parte de angajati care si-au facut treaba si m-au ajutat. Pacat ca la Constanta nu sunt in stare. Vorba aia…shame on them!

  6. Perfect de acord cu Johnny O si Vasi. La Hornbach Brasov daca stai mai mult de 3-4 minute in fata unui raft, sigur te “agata” cineva din personal sa te intrebe cu ce te poate ajuta sau indruma.

  7. Din pricina unor experiente neplacute la acest “minunat” magazin prefer sa merg pe Poporului.

  8. @tzup: in trecut am fost si eu multumit de serviciile lor. Si acum rezultatul final a fost unul OK pt mine, dar nu mi se pare normal sa fac eu ceva pentru a-mi fi respectate drepturile.

  9. ROMANIA LUI PAPURA VODA ………sunt plecat din tara si voi ramane asa …..nu mai vreau sa aud de tara asta mai rau ca in Etiopia .

  10. @boioglu aceeași chestie, aceeași ”Grădină”, la Praktiker-ul din Timișoara. Am pătit-o anul trecut în septembrie când în cautare de … coincidență … tot chiuvetă inox. După ce mă plimb cateva minute bune printre raioane, dau de o angajată de la becuri și o întreb ”unde găsesc chiuvetele?!”, normal că la ”Gradină”. După ce ajung și îmi bat capul care din cele de jos din folie corespund cu cele afișate mai sus. Într-un final găsesc, SINGURA disponibilă, o iau așa împachetată + accesoriile (tub de plastic, dop, lanț..). Mă duc la casă și mă întreabă aia, ați ales-o singur? V-a ajutat cineva? La ce nervi aveam … am plătit am plecat acasă bucuros că mi-am luat chivetă. A venit băiatul a dat gaură în blat, a pus chiuveta, a legat bateria, dar accesoriile NU SE POTRIVEAU! Picurătorul era pe uscător (așa cum ai tu!) nu pe marginea înfundăturii de la chiuvetă. Am crezut ca fac cu nervii. M-am suit în mașină am tulit-o la Praktier pus pe scandal. Ajung la informații și îi explic la aia ce am pătit, suna pe boxe și vine o amărâtă care e de la raionul de ”Grădin” și îmi spune senină, păi asta nu e de la chiuveta ”aia”. Dvs. crede-ți că mi-am lipit singur accesoriile cu scotch pe chiuvetă???? Întrebarea firească… luați-o pe asta și dați-mi pe cea bună, iar răspunsul a venit sincer, NU AVEM! Avem doar universală, deaia îi zice universală ca merge la toate, dar la a mea NU SE POTRIVEșTE! Îmi curge apă pe lângă șurub. Vreau să spun ca am mers și la Dedeman și am cumparat 2 tipuri diferite de accesorii, nici un rezultat. Am încercat cu bandă, cu gumă de plaștic, cu cauciuc, NIMIC, tot CURGE.

    Așa că asta e experiența mea cu Praktiker. Pe lângă prețurile exorbitante, au și un personal de tot rahatul!

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*