Raport BestJobs: 2021 a adus salarii mai mari, cu 25% mai multe joburi și un interes crescut pentru munca remote

Andrei Frunză este noul CEO al platformei de recrutare online BestJobs.

Tendința angajaților români de a căuta noi oportunități de joburi, digitalizarea și munca remote au dus la schimbări semnificative pe piața muncii în 2021. Potrivit datelor de pe platforma BestJobs, numărul de joburi active a crescut cu 25% față de anul anterior și mai mult de jumătate (56%) dintre ele s-au adresat specialiștilor cu muncă la birou (candidații white-collar).

Salariile au crescut în toate domeniile de activitate, de la 16% în IT / Telecom la 31% în Vânzări și tot atât în Marketing. Numărul de oportunități remote a crescut cu 40% față de 2020 și au înregistrat 1.8 milioane de aplicări din partea candidaților, dar și aproximativ 30.000 de căutări după cuvântul cheie, plasând „remote” în topul celor mai căutate activități de pe platformă.

În 2021, 91% dintre candidații activi pe BestJobs și-au exprimat preferința de a ști salariul pentru poziția la care aplică încă de la citirea anunțului. Printre domeniile cu cele mai mari salarii în 2021 s-au numărat IT / Telecom, cu un salariu mediu net de 1.629 euro, Medicină / Sănătate, cu un salariu mediu net de 1.433 euro și Inginerie și Management, cu 1.200, respectiv 1.222 euro pe lună, conform raportului BestJobs. Pozițiile cu cele mai mici salarii medii nete s-au înregistrat în domenii precum Administrativ / Secretariat, cu 771 euro, Call Center, cu 797 euro și Turism / Horeca, cu 879 euro.

Piața muncii din 2022 va fi marcată de mobilitatea crescută a angajaților, provocările recrutorilor de a atrage candidații potriviți și lansarea de noi beneficii extrasalariale

Recrutarea va ridica provocări angajatorilor și în 2022, având în vedere deficitul forței de muncă de pe piața din România. În plus, 67% dintre angajații români plănuiesc să își schimbe jobul în 2022, potrivit raportului BestJobs, după ce, în 2021, 62% dintre ei considerau că nivelul de stres a crescut, iar bunăstarea a devenit o prioritate în selecția locului de muncă.

Pe măsură ce numărul de joburi crește și cererea de forță de muncă depășește oferta, companiile se văd nevoite să facă eforturi suplimentare pentru a atrage, dar și pentru a păstra specialiștii potriviți. Astfel, 45% dintre recrutori sunt de părere că le va fi mai greu să atragă candidați în 2022, comparativ cu ultimii doi ani.

Pentru 2022, 52% dintre angajați se așteaptă la o creștere salarială, iar 35% dintre specialiștii în resurse umane estimează creșteri cuprinse între 10 și 15%. Printre beneficiile extrasalariale pe care și le doresc candidații se numără decontarea transportului (39%), acordarea de bonusuri de performanță (38%), participarea la programe de dezvoltare personală (30%) și asigurare privată de sănătate sau abonament la o clinică medicală privată (29%). Pe lângă creșterile salariale și extinderea beneficiilor, recrutorii iau în calcul întărirea strategiilor de employer branding, împreună cu facilitarea programelor de wellbeing, pentru asigurarea stării de bine a angajatului.

Cum 2021 a conturat mai clar prioritățile pe plan personal, printre așteptările angajaților de la angajator, în 2022 întâlnim nevoia de a-și vedea munca apreciată (69%), de a avea un echilibru mai bun între viața personală și cea profesională (29%), dar și libertatea de a alege de unde să lucreze (27%). La acestea, se adaugă așteptarea ca angajatorul să fie flexibil cu privire la forma de colaborare (CIM, PFA sau SRL), în special pentru recrutarea seniorilor din domeniul IT.

„Suntem martorii unei schimbări majore în dinamica dintre candidați și angajatori, cum nu am mai văzut de mulți ani și cum nu ne așteptam să vedem în timp de pandemie. Piața muncii în 2022 se arată favorabilă candidaților, care sunt acum în poziția de a stabili noi tendințe în modul de lucru, dar și în beneficiile obținute. Ca partener în recrutare, suntem pregătiți să susținem nevoile jucătorilor, atât de partea recrutorilor, cât și de cea a angajaților, punându-le la dispoziție cele mai bune instrumente pentru a facilita întâlnirea dintre nevoile lor”, spune Andrei Frunză, CEO BestJobs România. 

Munca remote și importanța abilităților digitale rămân tendințe de bază și în 2022, iar nevoia de eficientizare a procesului de recrutare devine prioritate pentru angajatori

Noul an va moșteni tendințe din 2021, care au câștigat tot mai mult teren și și-au dovedit relevanța. Astfel, după 2 ani în care angajatorii au putut observa că productivitatea crește chiar și atunci când angajații muncesc de la distanță, modul de lucru remote rămâne o opțiune viabilă chiar și în condițiile revenirii la „normalul” pre-pandemic. Astfel, domeniul resurselor umane trece printr-o transformare digitală, în direcția creării unor experiențe mai bune în recrutare, dar și a construirii unui brand de angajator cât mai solid.

În plus, angajații au căpătat deja lejeritatea dezvoltării pe plan profesional și sunt acum mai mult ca oricând pregătiți pentru schimbări neprevăzute și reconversie profesională. Așadar, investițiile în creșterea abilităților, în special a celor digitale, rămâne o prioritate pentru candidați și își doresc sprijin din partea angajatorilor.

Selecția și intervievarea online a angajaților a apărut ca o necesitate, dar a dat roade în eficientizarea procesului de recrutare și devine un obicei tot mai des întâlnit. Instrumentele online de analiză a CV-urilor, serviciile de headhunting și strategiile de a ajunge și a aborda candidații pasivi completează direcția de eficientizare a procesului de recrutare în 2022, iar alegerea unui partener potrivit care să faciliteze demersurile devine esențială.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*