Maraton de filme la Romanian Creative Week, în cadrul Moldova Film Festival

Moldova Film Festival

A doua ediție a Moldova Film Festival (MFF), parte a secțiunii Content Creation din cadrul Romanian Creative Week (RCW), cel mai important eveniment dedicat industriilor creative românești, programat la Iași în perioada 20 – 30 mai 2022, aduce în prim-plan filmele regizoarei germane Angela Schanelec. Moldova Film Festival, eveniment curatoriat de Caterina Pruteanu, va fi găzduit de Muzeul „Vasile Pogor” – Casa Junimii, din Iași.

Probabil cea mai puțin populară dintre regizorii germani contemporani cunoscuți sub numele colectiv Școala de la Berlin (din care mai fac parte regizorii Christian Petzold, Thomas Arslan și Valeska Grisebach), Angela Schanelec creează filme care nu sunt altceva decât o reprezentare, pe ecran, a sufletului uman. În ediția din acest an a RCW x MFF, Schanelec ni se alătură pentru o retrospectivă (aproape) completă a operei sale uluitoare și îndrăznețe, plus o selecție de trei filme alese chiar de către regizoare.

Cele șapte producții cinematografe ale regizoarei Angela Schanelec, care vor putea fi urmărite la MFF:

I stayed in Berlin all summer (1994), dramă. Filmul de absolvire al lui Schanelec, în care joacă ea însăși, urmărește încercările și tribulațiile a două cupluri din Berlin, percepția lor despre ceilalți fiind colorată de fantezii subiective și de propriile poziții într-o lume anxioasă și adesea neiertătoare.

Places in cities (1998), dramă. Cel de-al doilea lungmetraj al lui Schanelec este o poveste despre maturitate, elaborată cu sensibilitatea sa caracteristică, fără sentimentalisme și cu o abordare delicată a formei cinematografice, pentru a transmite dificultățile transformării.

Passing summer (2001), dramă. Viețile se intersectează pe măsură ce anotimpurile se schimbă încet în cel de-al treilea film al regizoarei germane, o dramă liniștită în care momentele de tandrețe și de stânjeneală împărtășite de un grup tot mai mare de berlinezi curg de-a lungul unei veri pline de incertitudini și posibilități.

Marseille (2004), dramă. Un schimb de apartamente între o tânără fotografă din Berlin, Sophie (Maren Eggert, actriță des întâlnită la Schanelec), și un student francez pune la cale un experiment narativ subtil, într-unul dintre filmele emblematice ale lui Schanelec.

Afternoon (2007), dramă. O găsim din nou în postură de actriță pe Angela Schanelec, în cel de-al cincilea film al său, o reluare senzuală și tensionată a operei Pescărușul de Anton Cehov.

Orly (2010), dramă. În cel de-al șaselea lungmetraj al său, Angela Schanelec realizează o lucrare emoționantă și dezinvoltă despre conexiunea umană, care are loc într-un aeroport parizian.

I was at home, but… (2019), dramă. Ultimul film al lui Schanelec, care i-a adus și premiul pentru cel mai bun regizor la Berlinale 2018, navighează cu dificultate prin contururile psihologice ale unei familii berlineze aflate în criză.

Despre Romanian Creative Week

Aflat la cea de-a doua ediție, Romanian Creative Week este organizat de Federația Patronatelor din Industriile Creative (FEPIC) – singura federație patronală reprezentativă la nivel național ce activează în sectorul Industriilor Creative din România. Înființată la Iași, în 2011, FEPIC a organizat până în prezent peste 50 de acțiuni de promovare națională și internațională a industriilor creative românești. Parteneri în organizarea amplului eveniment din capitala Moldovei sunt: Primăria Municipiului Iași, Palas, Complexul Muzeal Național Moldova Iași și Muzeul Național al Literaturii Române Iași.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*