making of boio.ro: codul

Aceasta este partea a doua a unui post-serial in 3 parti: making of boio.ro: Intro, Codul si Design

cind esti novice intr-ale css-ului iar php-ul iti da batai de cap nu ai decit 2 posibilitati: fie inveti de unul singur, fie ceri ajutorul.

eu am fost in ultimele 2-3 luni undeva la mijloc. am stiut sa modific in mare ce mai interesa dar unele amanunte erau putin peste nivelul meu de cunostinte. aici a intervenit Butterfly Media Romania compania condusa de un vechi prieten – Ciprian Popescu. am ales sa-l las pe el sa vorbeasca asa ca am facut ce am stiut mai bine – i-am luat un interviu…

btw, daca nu am spus deja – el este materia cenusie din spatele cartii de vizita boio.ro si a multor probleme tehnice de tot felul…

boio.ro: prezinta-te in citeva cuvinte pentru cititorii boio.ro: cine e Ciprian Popescu si cine e Butterfly media?
Ciprian Popescu: Imi place sa cred ca sunt un developer web. Asta inseamna si design si programare si SEO si blogging. Pentru ca pana la urma aceste 4 lucruri inseamna dezvoltare. Butterfly Media Romania si-a inceput activitatea neoficial in 2002 ca o "firma" de web design. Pe vremea aia eram freelancer, dar cand am vazut ca exista posibilitati, mi-am legalizat activitatea. Am inceput cu design web, iar in particular invatam SEO. Apoi am trecut la PHP/MySQL si am realizat site-uri web mai bune, dinamice si interactive. In timp am facut si grafica 2D/3D apoi am ajuns la dezvoltarea de software PHP/MySQL (Butterfly Organizer, Butterfly Mailr, adButterfly). In prezent realizez teme pentru WordPress (Whiskey Air si Light Constellations sint primele teme realizate).

boio.ro: butterfly media a avut un mare succes pe termen scurt. cum vezi exitinderea conceptului pe viitor?

Ciprian: Foarte greu. Foarte multa munca. Atat online cat si offline. Niciodata nu sunt multumit de grafica site-ului oficial Butterfly Media Romania. As vrea sa ridic "awareness"-ul Butterfly Media Romania la noi in tara cu cel putin 10%. Asta inseamna un brand puternic, un concept de identitate puternic, logo, nume, prezenta web. As putea sa detaliez pe tema asta dar este mult de spus. Pe scurt, trebuie sa fac Butterfly Media Romania mai cunoscuta decat este in prezent cu un mic procent. Apropo de motto-ul unui blogger – "Dominating the web, one reader at a time".

boio.ro: job-u tau de baza nu e acela de programator sau webdesigner. spune-le cititorilor boio.ro cite ceva despre meseria ta de baza si cum ai ajuns la ceea ce faci cu Butterfly Media Romania

Ciprian: Intr-adevar, nu am studiat nimic legat de web sau programare. In afara de cateva joburi "unrelated", am lucrat numai in televiziune (editare audio/video, voice-over, productie video, regie emisie, technical stuff in general)

boio.ro: acest blog a primit o fata noua. cum ai primit provocarea realizarii unei parti importante a site-ului – cartea de vizita?

Ciprian: Cartea de vizita a fost o idee noua. Legat de realizarea ei, nu au fost probleme majore, singurul lucru la care s-a lucrat mult a fost grafica. Pentru ca nu am mai intalnit conceptul de carte de vizita a unui blog, mi s-a parut interesant. Acum astept sa vad ce efect va avea asupra cititorilor boio.ro. Poate ca Adi a pus bazele unui nou curent (trend) in blogosfera romaneasca.

boio.ro: … si cum a fost lucrul cu Adrian Boioglu?

Ciprian: Il cunosc pe Adrian de mult timp, si lucrul cu el a fost frumos si usor. Problema era ca nu resueam niciodata sa comunicam "live", doar prin email, si asta datorita fusului orar, si a programului incarcat al amandurora.

boio.ro: ce parere ai despre re-brandingul boio.ro?

Ciprian: O idee excelenta. Orice blog trebuie sa-si faca un rebranding (mai mult sau mai putin) in fiecare an. Chiar asteptam acest rebranding. Domeniul este mai scurt, deci mai usor de adus aminte si de tastat.

boio.ro: cum ti se pare blogosfera romaneasca si ce ai schimba la modul in care arata ea astazi?

Ciprian: Blogosfera romaneasca, cu unele exceptii, este in prezent haotica. Nu avem bloguri specializate. Majoritatea ne spun in fiecare zi ce au mai facut autorii lor, pe unde au mai fost si cu cine s-au intalnit. Eventual, mai rad de alti bloggeri care incearca cate un traffic-spike pe Digg sau StumbleUpon prin diverse metode (mai albe sau mai <strike>negre</strike> gri).

boio.ro: ce asteptari ai de la viitorul apropiat in ceea ce priveste Butterfly Media Romania si daca poti, ofera citeva detalii despre proiectele la care lucrezi. sau la ce ai vrea sa lucrezi?

Ciprian: Ce asteptari am? E greu de spus. As vrea ca Butterfly Media Romania, prin intermediul site-urilor sale (site-ul oficial si blogul) sa devina mai cunoscuta. Atat.

Proiectele la care lucrez in prezent sunt legate de alte site-uri. Pe viitor, asta insemnand pana in toamna 2008, Butterfly Media Romania va fi exclusiv in limba romana. Am sperat ca, fiind in limba engleza, site-ul va avea mai multi vizitatori, dar m-am inselat. As vrea sa separ site-ul firmei Butterfly Media Romania (in care prezint serviciile, portofoliul si alte date), de blog, si de un nou site cu produsele Butterfly Media Romania. Dar toate aceste site-uri (bazate pe subdomenii) vor trebui sa se intrepatrunda si sa fie accesibile de pe oricare din ele. Deocamdata ma gandesc la cateva modalitati.

Pe viitor as vrea sa lucrez la mai multe teme pentru WordPress. Cum ti se pare themes.butterflymedia.ro? Mie mi se pare o idee interesanta.

2 Trackbacks / Pingbacks

  1. making of boio.ro: de la cod la o imagine mai buna | boio.ro
  2. Blogger’s Interviews: boio.ro | Butterfly Media Romania Blog - Marketing, SEO and WordPress

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*