Daca nu ai descarcat inca Quadrix, da o fuga pe iTunes si ia-l. E un joc simplu, care te va tine departe de plictiseala in metrou si nu numai. Ai un motiv serios: creatorul este un roman de 26 ani.
update: Quadrix este acum gratuit, pentru o perioada limitata.
Robert Neagu a acceptat sa raspunda intrebarilor boio.ro, asa ca puteti sa aflati, la prima mana cite ceva din secretele unui developer pentru iPhone.
1. Romania nu stie cine e Robert Neagu, in afara faptului ca este primul developer care a ajuns in AppStore cu un joc pentru iPhone. Prezinta-te pentru cititorii boio.ro.
Robert Neagu este un simplu programator si uneori designer grafic care a visat la ceva, a avut incapatanarea de a realiza acel lucru, l-a realizat si a fost oarecum dezamagit de rezultate. In timpul zilei lucreaza pe platforme Microsoft Sharepoint la o companie respectabila din Bucuresti iar noaptea trece de cealalta parte a baricadei… pe platforma Mac OS X.
2. Cind ai luat decizia sa te apuci de scris pentru iPhone si ce te-a ajutat sa inveti secretele developementului pentru aceasta platforma.
Decizia am luat-o in septembrie, octombrie 2008… si am inceput prin a citi cate putin despre Objective-C si Cocoa dintr-o carte pe care mi-am cumparat-o de pe amazon.com. Cartea este excelenta. E scrisa de un tip Aaron Hillegass si se numeste “Cocoa Programming for Mac OS X, Third edition (Kindle Edition)”. O puteti gasi la adresa. Cartea trateaza realizarea de aplicatii desktop dar este un ideal punct de plecare pentru developerii de iPhone apps. Am citit si am incercat sa aplic in teste de gen HelloWorld tot felul de scenarii posibile in aplicatii. Vin dintr-un mediu Microsoftist si acomodarea cu platforma Mac OS X este oarecum dificila. Pare ca o bariera de netrecut la inceput, dar odata ce ajungi la nivelul ei totul merge ca uns. Eu zic ca trebuie sa fii doar perseverent. M-am folosit mult si de online, vorba aia… Google is your friend. Am ajuns pe tot felul de site-uri cu tutoriale si cod demo. Internetul e plin de astfel de resurse si in general am gasit orice am avut nevoie. Un site bun cu tot felul de solutii pentru iPhone este stackoverflow.com.
3. Quadrix nu prea suna romaneste. Descrie jocul si Ce fel de clienti ai? SI o intrebare pe buzele tuturor: cit ai castigat pina acum?
Quadrix aminteste de jocul copilariei cu 15 piese insa extinde mult ideea pentru versiunea sa de iPhone. Scopul jocului este de a forma anumite configuratii castigatoare intr-un timp impus. Daca jucatorul nu reuseste sa formeze astfel de configuratii, unele piese devin blocate impiedicand si mai tare misiunea jucatorului. Toata actiunea este condimentata cu tot felul de bonusuri ce devin de mare folos in momentul in care jocul avanseaza in dificultate. Spre final, jucatorul este pus sa aleaga intre a dizolva piesele blocate ce il duc la moarte si de a folosi bonusurile greu dobandite. Poti vedea un sample de gameplay pe www.webcode.ro/quadrix/. Gasesti acolo un microsite
dedicat jocului Quadrix.
Clientii au venit din zone variate ale planetei dar au fost si sunt putini la numar. Rapoartele numara maximum 10..15 aplicatii vandute pe zi. Despre cat am castigat? Am castigat experienta dezvoltarii de aplicatii pe platforma asta minunata, satisfactia de a-mi vedea prietenii entuziasmati de realizarea mea, satisfactia de a fi realizat ceva ce am dorit. Satisfactia materiala o puteti calcula si singuri. Jocul e in AppStore de 4 zile si matematica e simpla… si din pacate din ea rezulta o suma infima.
4. Ce urmeaza dupa acest joc? Vei scoate o alta versiune sau te orientezi catre altceva?
Probabil ca voi mai avea un update in care sa iti poti compara scorurile online. Evident ca nu va impulsiona vanzarile dar am de gand sa-mi duc complet ideile pana la sfarsit. Nu va ganditi ca am renuntat usor. Am incercat in fel si chip sa il aduc in mainile oamenilor. De la diverse bannere pana la publicat pe site-uri de review-uri. Am
recurs si la publicitatea platita dar nimic nu se pare sa-l urneasca. Sunt doar prea multe aplicatii de genul Quadrix in AppStore si trebuie sa iesi cu adevarat in evidenta ca sa te faci cunoscut. Dupa asta… nu stiu. Inca mai astept o idee geniala pentru o aplicatia nemaivazuta. Pana acum, a ezitat sa apara.
5. Ce raspunzi celor care iti spun: “Am o idee de aplicatie. Pot sa lucrez cu tine sa o ducem pe AppStore?”
Sunt dispus sa aud ce idei are lumea. Daca o sa consider ca e o idee asa cum aminteam mai devreme… de ce nu? Incercarea moarte n-are. Asptept propunerile doritorilor la neagurobert@gmail.com
6. Sute de romani vor sa ajunga sa scrie pentru iPhone. Tu ti-ai realizat acest vis. Da-le citeva sfaturi…
a) Luati si cititi cartea de aici
b) Incercati toate exemplele oferite cu SDK-ul
c) Consultati miile de tutoriale video/scrise de pe net
d) Fiti perseverenti si incercati sa depasiti bariera de care aminteam la inceput. Odata ce ajungeti peste ea, nimic… dar nimic nu o sa vi se mai para complicat. Eu unul va urez mult succes si as fi bucuros sa vad oameni care au reusit. Bafta!
succes in continuare!
Robert,felicitari si bafta in continuare!
Adrian, buna idee…excelenta, chiar!
Adi, cu mult inainte a fost un basarabean care a facut o aplicatie pe iPhone, doar ca nu e la pus-o pe App Store(de aici e mai complicat).
iata dau si un link
http://www.esanu.name/vitalie/index.php/2008/11/11/prima-mea-aplicatie-pentru-iphone/
@ mxg:
era vorba despre un joc, nu o aplicatie. asa mai avem si Urbee care a intrat in AppStore. desi lasa de dorit…
un singur cuvant: respect.
Este un joc foarte bine conceput … din punct de vedere al design-ului si al interactiunii cu utilizatorul. Gameplay foarte repetitiv si tinde sa duca spre plictiseala. (tip:Trebuia facuta o lista de scoruri cu nume si un top 10 ceva + odata cu cresterea scorului sa scada durata timpului pana la o blocare a piesei)
Sorry…dar nu e primul care a facut aplicatii iphone…
Cauta Memory blocks si Messmates in iTunes
Cum sa fie “creatorul primului joc romanesc pentru iPhone”?
Eu am lucrat la SC CODESIGNUM TECHNOLOGIES SRL in Bucuresti,si
faceam jocuri pentru iPhone in vara lui 2008.Seful meu avea deja 2 aplicatii scoase,din care un joc,Memory Blocks,in octombrie parca…
btw..Adrian,bine ai zis,si daca esti fostul meu coleg,gg
@KL: daca adevaratii creatori nu se lauda cu asta, eu nu am de unde sa stiu.
Bine punctat,e pierderea lor..eu unul n-aveam de ce sa ma laud fiindca nu e domeniul meu.Eram un simplu angajat,eu sunt cu WinMobile..asta ca sa ma laud acum :”>
bravo robert, felicitari pentru atitudinea pe care o ai. Bafta mai departe !
@mgx
Link actual
http://www.esanu.name/vitalie/?p=151
Am dat de articolul acesta cautand informatii mai multe despre Aero. :)