mihai ridica o problema si face niste afirmatii putin hazardate. el sustine ca zoso, care are un nr mare de vizitatori pe blog, ar fi unul dintre cei mai influenti oameni din Romania.

eu zic ca greseste. zoso nu e unul dintre cei mai influenti oameni din Romania. Eventual e unu dintre cei mai influenti bloggeri dar asta e ceva f f diferit. faptul ca un blog atrage un nr mare de oameni asta nu inseamna ca autorului lui e formator de opinie.

sa fii influent se traduce prin a reusi sa faci omu sa cumpere o masina printr-un post de blog, sa faci un ministru sa-si dea demisia printr-o campanie dusa de tine pe blog, sau sa faci toti romanii si sa voteze cu cineva anume din acelasi motiv.

si la el nu e cazul. “influenta” lui apare in alte domeii si faptul ca e un early adopter de blog il face sa creasca mai repede si mai bine decit altii.

zici ca poate sa candideze la presedintie? inteleg metafora. dar hai sa fim seriosi, daca el ar candida la alegerile locale, ca si consilier local crezi ca ar castiga? blogul nu are totusi puterea sa te faca influent pe plan “fizic”, in afara internetului.

zoso zice si el azi ca are pretentia ca o companie sa-i trimita lui mai intai un comunicat, sau macar sa nu minta cind trimite ceva, sustinind ca el e primul care primeste asa ceva.

in romania nu vom vedea prea curind un blogger care sa primeasca un comunicat de presa inaintea altora sau inaintea ziarelor. Cel putin nu un comunicat din cele care va ajunge a doua zi in redactii (nu ne referim la stirucile pe care ziarele nu le-ar baga in seama niciodata).

diferenta dintre mine, ca si blogger si un ziar e ca eu dau informatia aia imediat. chiar daca as concura cu o agentie de presa sau un ziar online tot as cistiga. de ce? pt ca eu difuzez informatia imediat ce am filtrat-o. pe cind un ziar sau o agentie de presa tre sa treaca info prin 3 maini: reporter/editor si eventual un webmaster. daca stirea sta cite 2 minute la fiecare, eu sunt deja cu 5 minute mai rapid.

cind lucram in ziar sau in tv obisnuiam sa am astfel de “concursuri de rapiditate” in aflarea informatiei si difuzarea ei cu alti colegi de la alte trusturi de presa. bucuria era insa numai a mea pt ca omul de rind nu stie ca eu am difuzat stirea cu 10 minute inainte de hotnews sau de mediafax.

ca sa recapitulam, blogul- desi un instrument rapid de comunicare care beneficiaza de avantajul feed-back-ului, nu te face mai puternic in lumea de zi cu zi. daca eu scriu despre un RATB, altii preiau informatia, poate ca peste o saptamana se schimba ceva. dar asta nu ma face sa primesc un abonament gratuit pe toate liniile.

tine si de modul de gandire romanesc. poate daca eram in alta tara europeana sau in state era altceva…