Calitatea in AppStore

Incep sa observ din ce in ce mai multe aplicatii prost facute in AppStore. Si ma refer la tot tacamul: de la design la butoane care nu merg, la meniuri care se duc undeva – de unde nu mai poti sa iesi decit daca parasesti aplicatia de tot. Texte si butoane care au litere in plus sau in minus, erori de care dai la tot pasul sau butoane care fac opusul actiunii intentionate de user.

Cel mai grav este ca ele apar in AppStore si multe dintre ele sunt chiar platite. La fel de grav mi se pare faptul ca aplicatiile facute de developeri romani au inceput sa cada in aceeasi plasa.

Nu dau nume, dar uneori am impresia ca oamenii astia nu isi testeaza suficient de mult aplicatiile inainte sa le scoata pe piata. Nu mai zic ca multe sunt facute la norma, ca sa apara in AppStore mai repede si indesate cu reclame, ca sa se castige ceva de pe urma lor.

Nici nu vreau sa intru in discutii legate de interfete prost desenate…

Eu inteleg ca pentru asta exista x.1, dar sunt convins ca o aplicatie bine facuta si mai ales testata in beta de catre o minte limpede arata, odata scoasa pe piata, respect pentru client.

11 Comments

  1. ai dreptate adrian.am luat rodexpro si nu e nici o optiune de back daca vrei sa te intorci la altceva.ma intreb daca easter egg-ul ala chiar exista…oricum e bine ca cineva face ceva si pe limba noastra

  2. @daniel: poti scrie in appstore ce te doare sau ce ai dori sa apara intr-un eventual update, cei care au dezvoltat aplicatia nu se pot gandi chiar la toate, pt asta suntem noi.
    in ceea ce priveste easter egg-ul sunt convins ca exista si asteapta sa-l descoperim, adevarat ca este f dificil de descoperit dar si premiul este pe masura.
    PS: si eu am facut “gauri” si “santuri” pe ecranul telefonului dar insist, totodata testez si rezistenta foliei de protectie. :))

  3. @daniel: ce inseamna “optiune de back daca vrei sa te intorci la altceva” ?! Poate incerci in limba romana…. Si da, easter egg-ul exista, dar nu poate fi prea simplu ca sa-l descopere toata lumea doar.

    gis: nu trebuie sa faci santuri.

    Gata, ultimul indiciu, ca deja am dat prea multe :)

  4. @gis: nu e chiar asa de importanta chestia cu lipsurile,le-am dscoperit cand tot incercam sa caut functia aia ascunsa.m-am lasat de cautarea ei,e prea greu.cine o sa o gaseasca cred ca o gaseste intamplator,sau cand ni se va da un indiciu.

  5. Mi-ai ridicat mingea la fileu.

    Adrian, sa inteleg ca prin comentariul tau ai inclus si softul de iPhone? :D Care este scos pe piata si nu e testat indeajuns si necesita x.1 sau chiar x.1.x ???? Mi se pare mai grav ca la nivelul unei companii cum este Apple, unde tropaie o armata de specialisti, sa dea drumul pe piata unui soft care nu este testat in toate felurile.
    Dar nu ma mira! Foamea e mare si defectiunile se remediaza pe parcurs (iar versiunea de soft pentru iPod Touch nu e gratis). La fel sunt si Mall-urile care se dau in folosinta dar sunt doar 70% gata!

    Cui sa te plangi?

  6. Intre timp eu am descoperit o alta problema: calitatea utilizatorilor de aplicatii de pe AppStore. Mai exact a minunatului feedback pe care-l dau dezvoltatorilor.
    Voila cateva exemple edificatoare, primite de curand:

    – “am luat rodexpro si nu e nici o optiune de back daca vrei sa te intorci la altceva”
    – “Acest program este o minciuna . Rusine LOTO Romania”
    – “Nu este singura aplicaÈ›ie pentru România. Există È™i altele.”
    – “avem nevoie de numărul Orange(07) din Iasi”

    Ce se presupune ca as putea eu intelege din acese mesaje nu stiu zau… Care e bug-ul, unde e eroarea, ce nu convine, ce trebuie facut altfel ?! :)

  7. @Cristian: review-erii din AppStore sunt cantitate neglijabila. Nu ei iti pot da un feedback real si mai ales constructiv. Acolo totul e gen “aplicatia aia e mai buna si mai ieftina” sau “f buna aplicatiei. sunt fericit ca o am”. Eu nu am lasat un feedback pe Appstore cind am avut probleme de genul asta.

  8. @daniel: Mda… si in ce ecran ? Daca te referi la cel de “cautare” asa a fost gandit, sa mearga repede introducerea de caractere (butonul de accept se schimba din “urmator” in “OK” cand se ajunge la ultima litera si se poate inchide astfel introducerea). In fine…

    @adrian: mda..nu stiu de ce mai dau importanta astora. Incerc sa storc vreo ideea de imbunatatire a aplicatiilor de unde apuc, dar din AppStore se pare ca e timpul pierdut :)

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*