VTEX: “cea mai mare provocare a comerțului online – adaptarea la noul context”

Comerțul online e mai bun. FOTO easystore
Comerțul online e mai bun. FOTO easystore

Retailerii din România vor fi nevoiți să își schimbe radical perspectiva din care privesc activitatea comercială în următoarea perioadă, să fie flexibili și să se adapteze cât mai repede la noul context. Comportamentul de consum al românilor se schimbă radical și se orientează către produsele de necesitate, fie că vorbim de produse alimentare, de home entertainment, de curățenie, de cele care înlesnesc lucrul de acasă, susțin desfășurarea activității sportive acasă și pentru prepararea mâncării. În caz contrar, magazinele online riscă să iasă din activitate.

„Retailerii trebuie să trateze situația actuală ca fiind noua normalitate, prioritățile fiind acum optimizarea business-ului și a operațiunilor, adaptarea la noul context și orientarea rapidă spre vânzarea de bunuri și produse care sunt necesare acum. Alternativa este să pună totul pe hold – atitudine riscantă în momentul de față, în condițiile în care nimeni nu știe pe ce perioadă de timp se va derula această situație”, spune Cristi Movilă, Country Manager VTEX România. „E responsabilitatea noastră să ne adaptăm la cerințele actuale cu atât mai mult cu cât, la ieșirea din această criză, mediul de business va arăta complet diferit”.

Ce pot face retailerii și magazinele online?

Să facă o analiză asupra cererii, să identifice produsele cu cerere mare și să își ajusteze portofoliul în consecință;

În ultimele săptămâni, s-au înregistrat creșteri destul de mari ale vânzărilor, uneori de 10 – 20 de ori, pe segmentul de alimente comandate online și pe livrarea acestora. Vânzări în creștere au fost la produsele destinate zonei de home entertainment, la echipamentele electronice pentru zona de office și studiu de acasă, dar și pe zona de gaming, a echipamentelor de gătit acasă și a celor din zona de healthcare și fitness.

De asemenea, în ultimele săptămâni, au fost creșteri ale vânzărilor de materiale de construcții și de scule și unelte pentru folosirea în gospodării.

„Ne așteptăm ca în lunile următoare să apară magazine online care se axează pe vânzarea unui singur produs sau a unei singure categorii de produse, strategie care pornește de la conceptul MVP (Minimum Viable Product), și să pună astfel pe piață produse care deservesc principalele nevoi ale clienților”, mai spune Cristi Movilă.

Să îmbunătățească zona de livrare a produselor;

„Business-urile de curierat nu au fost afectate. S-au făcut unele ajustări, prin implementarea normelor care țin de igienă și prevenție impuse de autorități, iar acest lucru este benefic angajaților și clienților și interesul pentru siguranță trebuie menținut la cote mai ridicate și ulterior. Mă aștept la o creștere a livrărilor directe de la comercianți la clienți, din rațiuni de costuri, în condițiile în care retailerul poate oferi cele mai mici rate de expediere posibile și deține mai bine controlul asupra cheltuielilor”, precizează Cristi Movilă.

Să măsoare și să interpreteze mai bine datele;

Acest lucru presupune agregarea, activarea și monetizarea datelor, care deseori sunt insuficient utilizate, pentru a genera produse și servicii mai bune care vor aduce succesul afacerii. Acest lucru ar putea însemna identificarea unor modalități mai bune de targetare a clienților, de a le înțelege comportamentul și de a optimiza canalele de marketing și de retail pe baza datelor colectate.

Să ia în calcul listarea de produse în marketplace-uri sau dezvoltarea de marketplace-uri proprii;

În ultima perioadă, se înregistrează o migrare a comercianților către marketplace-uri, fie din România, fie din afara țării. Este o tendință care va continua în perioada următoare. Totodată, ia amploare și dezvoltarea de marketplace-uri proprii, care reprezintă nu numai apanajul magazinelor mari. Potrivit estimărilor la nivel mondial, marketplace-ul într-un magazin online poate genera până la 82% din marja brută. Aceasta este o strategie adoptată în întreaga lume pentru creșterea profiturilor și minimizarea riscului de stoc.

Recomandările au fost făcute de Cristi Movilă în cadrul primei ediții a webinarului Commerce School of the Future, proiect lansat de VTEX, care își propune să vină în sprijinul retailerilor și magazinelor online din România, prin prezentarea de exemple și modele prin care aceștia să poată acționa rapid pentru a se adapta contextului actual.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*