Unde sunt adevaratii retaileri online?

Astazi am cautat un sef de Magazin Online in Constanta. Orice Magazin Online. Vroiam sa discut cu el/ea despre cum merge o afacere online in comparatie cu una intr-un magazin fizic.

Am intrebat lumea pe Twitter si Facebook despre un astfel de manager din Constanta dispus sa vorbeasca in fata camerei. Sunt oameni de online, care trebuie sa percuteze imediat si sa fie interesati sa discute despre modelul lor de afaceri, mi-am zis; asa ca trebuie sa apara imediat.

3-4 ore mai tarziu am primit un singur raspuns de la o firma din Mangalia. Era prea tarziu si prea departe.

In tot timpul asta am incercat sa dau eu de citeva magazine online cu sediul in Constanta. Si le-am gasit imediat. Problema mai mare este legata de modul in care au reactionat cind au auzit ca vreau sa-i intervievez. Reactiile nu numai ca m-au uimit, dar mi-am dat seama ca noi nu avem adevarati afaceristi, ci…

Raspunsurile sau pretextele gasite au variat de la hilar la penibil:

1. Nu vreau sa apar la TV. Nu vreau sa fiu vazut ca vorbesc despre site.

2. Cind? Astazi? Pai noi terminam programul la ora 16:00 si de maine intram in concediu.

3. Nu avem alte magazine online partenere.

Really? Cum sa fii manager de magazin online si sa spui ca ai program de luni pina vineri, pina la ora 16?

Cum sa iti fie teama ca vine fiscul peste tine si iti ia actele la control daca spui ca faci afaceri?

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

5 Comments

  1. sunt doar cateva afaceri in Romania care se bazeaza pe adevaratele reguli ale marketingului si/sau care au manageri adevarati. ceea ce avem noi este o piata salbatica condusa pe alte considerente.
    cel care se teme de fisc nu este singurul, am intalnit si eu destui care stau “ascunsi” ca sa nu iasa in calea fiscului. un fisc despre care nu ai vrea sa vorbim, crede-ma!
    din pacate, asta este cruda realitate.

  2. De ce ti se pare asa ciudat ca un magazin online are programul staffului pana la ora 16:00? Poate comenzile dupa aceasta ora se proceseaza a doua zi. Daca siteul este permanent online, nu inseamna ca cineva iti va onora comanda si la ora 03:00.
    Eu ma gandesc ca daca as avea un astfel de magazin, nu i-as suna pe cei de la firma de curierat cu care lucrez din 5 in 5 minute cand face fiecare o comanda pe siteul meu.
    Probabil asteapta toate comenzile pana la o anumita ora, cheama firma de curierat sa preia comenzile, iar restul, dupa acea ora, onorate a doua zi.
    Asta e si avantajul unui magazin online – costuri mai mici de intretinere. Angajati mai putini, program mai scurt, automat costurile salariale mai mici.

  3. @Ovidiu: mi se pare ciudat ca un manager de magazin online care stia ca vorbeste despre afacerea lui pentru pret de 5 minute, nu poate sa-si faca timp dupa ora 16:00.

  4. @Ionut Staicu: Sunt convins ca nu asta e problema lor. Povestea cu numele magazinului e reglementata de CNA. Daca ei sunt OK cu asta (si in ultima vreme au cam fost) atunci numele apare. Daca nu, atunci nu apare.

    Si daca unele TV nu dau nume de magazine online, ce parere ai de cele care spun “o retea de socializare online”, in loc de Facebook.

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*