Rottaprint: Brandurile și retailerii din FMCG, cea mai mare cerere pentru etichete și ambalaje prietenoase cu mediul în 2022

Tipografia Rottaprint.

Potrivit Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile în România,  cele mai multe solicitări pentru etichetele prietenoase cu mediul au fost înregistrate anul acesta în rândul industriei FMCG, atât din partea brandurilor, cât și a retailerilor. Obiectivul pe care și-l propun companiile pentru viitor este creșterea procentului de materiale sustenabile folosite pentru ambalajele și etichetele produselor lor.

În prezent, opțiunile ecofriendly care se pot implementa cel mai ușor oferă posibilitatea de reciclare a recipientului după ce este aruncat, în contextul în care reprezintă peste 90% din materialul ambalajului. Pentru ca acest lucru să fie posibil, eticheta trebuie să fie ușor de îndepărtat fie de către consumator, fie de către operatorul de deșeuri, fapt pentru care se solicită adeziv detașabil (removable) la etichete autoadezive sau etichete de tip shrink sleeve (etichetă termocontractibilă) cu perfor sau realizate din materiale care permit colectarea recipientului împreună cu eticheta sleeve.

De altfel, din ce în ce mai mulți clienți optează pentru materiale mai subțiri sau facil de îndepărtat de pe recipient, precum etichetele termocontractibile mai subțiri sau cele perforate, care permit ruperea facilă de pe ambalaj. De asemenea, se observă tendința producătorilor  din Vest de a se îndrepta către materiale compostabile în mediu controlat sau soluții care să susțină economia circulară. În plus și companiile din România au început să fie mai atente la taxele de mediu care li se impun.

„Deși anul acesta accentul s-a pus foarte mult pe disponibilitatea materialelor și pe optimizarea costurilor în contextul în care în industrie au fost creșteri repetate de prețuri la toate componentele pentru etichete și ambalaje flexibile, una dintre direcțiile strategice ale Rottaprint rămâne sustenabilitatea. Ne dorim să reducem la maximum impactul producției asupra mediului înconjurător. Prin urmare, vom continua să ne susținem clienții în a găsi alternative sustenabile potrivite pentru produsele lor, pe care să le promovăm și să le implementăm ca repere în industria noastră. Credem cu tărie că aceasta este direcția pentru toată lumea, nu doar pentru România: produse și soluții sustenabile care să respecte principiile economiei circulare”, a declarat Cristi Nechita-Rotta, director general Rottaprint.  

Europa, primul continent neutru climatic până în 2050

La nivelul pieței, compania Rottaprint estimează o creștere a cererii pentru soluțiile prietenoase cu mediul, astfel încât tot amabalajul produsului să îndeplinească cerințele legislative din țara în care urmează să fie distribuit. Printre motivele care susțin această creștere se află reglementările la nivelul Uniunii Europene și faptul că Europa și-a propus să fie primul continent neutru climatic până în 2050, având o economie sustenabilă.

Unul dintre mijloacele prin care Europa își propune să îndeplinească acest obiectiv este crearea de produse sustenabile punând accentul pe colectarea produsului la sfârșitul ciclului de viață încă din faza de proiectare, în contextul în care 80% din impactul produsului asupra mediului este determinat în faza de proiectare, conform Directivei privind proiectarea ecologică. Alte mijloace sunt reprezentate de responsabilizarea consumatorilor, dar și de circularitatea în procesele de producție.

Mai mult, sunt țări europene care și-au asumat anumite ținte de sustenabilitate ale căror termen se apropie. De exemplu, Germania își propune creșterea ratei de reciclare a ambalajelor din plastic de la 58,5% la 63% în 2022, în timp ce Franța are în plan să utilizeze 100% plastic reciclat la nivel național din ianuarie 2025, iar Marea Britanie[5] își propune să ajungă la zero deșeuri de plastic care pot fi evitate până în 2042 și să impoziteze ambalajele din plastic cu un conținut reciclat mai mic de 30% începând cu aprilie 2022.

Din datele oferite de companie, printre tendințele principale în domeniul ambalajelor sustenabile se numără cererea tot mai mare din partea brandurilor în conformitate cu măsurile UE de a avea cel puțin 25% conținut reciclat în sticlele de PET până în 2025 și 30% până în 2030, trecerea globală de la flexibilitatea multimaterială la cea monomaterailă pentru a aborda reciclabilitatea, potrivit Euromonitor; 100% din ambalajele din plastic să fie reutilizabile, reciclabile sau compostabile până în 2025 sau mai devreme. De asemenea, se observă interesul global pentru utilizarea unor materiale mai subțiri, ceea ce înseamnă mai puține materiale, mai puține resurse, mai puține deșeuri, mai puțin transport și mai puțină depozitare decât în cazul produselor convenționale, dar și un cost mai mic.

Țările vestice, mai interesate de soluții de etichetare prietenoase cu mediul

În ceea ce privește diferențele între clienții locali și cei din străinătate, compania înregistrează un procent mai mare de solicitări pentru soluții prietenoase cu mediul în țările din Vest comparativ cu România. De altfel, țările vestice au un avans natural, având în vedere istoricul mult mai înaintat față de cel al României în practicile sustenabile și de reciclare.

În luna iunie a acestui an, compania a anunțat finalizarea implementării proiectului „Dezvoltarea de etichete inovative și prietenoase cu mediul”  în cadrul căruia s-au investit în ultimii trei ani peste 3,7 milioane de euro în tehnologii și utilaje pentru producția sustenabilă a produselor din portofoliu. Acesta a fost finanțat cu sprijinul granturilor acordate de Islanda, Liechtenstein și Norvegia prin mecanismele financiare SEE și Norvegian 2014 – 2021 în cadrul programului „Creșterea IMM-urilor din România!”.

Obiectivul general al proiectului a fost creșterea competitivității companiei și reducerea impactului asupra mediului a produselor realizate în prezent de companie, cât și introducerea în producție de noi tipuri de etichete inovative, prin intermediul unor tehnologii eficiente și aliniate principiilor sustenabilității.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*