Premii de peste 4.000 euro pentru liceenii care vor să devină antreprenori, în concursul Early Innovators Business Plan Competition, susținut de BCR Școala de Business

Sediu BCR. FOTO BCR

Organizația germană Steinbeis Danube Center, în parteneriat cu Steinbeis România și rețeaua afiliată, susținute de BCR Școala de Business, au dat startul celei de-a doua ediții a Early Innovators Business Plan Competition, singurul concurs național pentru planuri de afaceri dedicat elevilor de liceu, cu premii totale de peste 4.000 de euro. Competiția se adresează liceenilor, indiferent de profilul studiat, și își propune să dezvolte mentalitatea antreprenorială în rândul tinerilor, bazându-se pe cele mai bune practici de parteneriat public-privat din Germania, aplicate pentru elevii din România.

Elevii pot participa individual sau în echipe de maximum 4 candidați, indiferent de liceele din care provin. Profesorul-coordonator, indiferent de specialitate, este garantul muncii lor și este membru pasiv al echipei. Opțional, elevii își pot alege un student-mentor care are un rol activ și care poate îmbunătăți planul de afaceri cu idei care țin de direcțiile de cercetare din universități.

Perioada de înscriere în concurs se încheie pe 10 decembrie 2021. Elevii au la dispoziție aproximativ patru luni pentru a dezvolta planurile de afaceri, urmând ca finala să aibă loc în perioada mai-iunie 2022. Premierea se va face imediat după sesiunea de pitch-uri, iar BCR Școala de Business va acorda premiile principale:

Proiectele câștigătoare vor fi premiate cu:

1.500 de euro (premiul I)

1.000 de euro (premiul II)

600 de euro (premiul III)

3 mențiuni în valoare de 300 de euro

Participanții au șansa de a câștiga și alte premii oferite de parteneri ai proiectului, chiar dacă nu au ajuns în finală. Mai mult, fiecare participant va primi un feedback detaliat din partea juriului care a făcut evaluarea, format din oameni de afaceri și manageri.

Early Innovators este un concurs unic în România din perspectiva conceptului, metodologiei și flexibilității cu privire la participare: orice elev, de la orice liceu, coordonat de orice profesor de la orice liceu, indiferent de specialitate. Pentru ca oricine poate să facă business cu oricine independent de afiliere.

„Interesul liceenilor și profesorilor a depășit așteptările noastre și credem că cea de-a doua ediție a competiției Early Innovators Business Plan Competition va atrage un număr mai ridicat de înscrieri și proiecte antreprenoriale vizionare și inovatoare. Valoarea premiilor este dublă față de prima ediție, însă cel mai apreciat lucru de către participanți a fost interacțiunea cu juriul, format din antreprenori și experți în domeniu. Fiecare participant a primit feedback elaborat și personalizat sub forma unei scrisori, iar finaliștii au interacționat direct cu membrii juriului”, a declarat Jurgen Raizner, expert Steinbeis pentru Europa Centrală și de Est și director al Steinbeis Donau Zentrum.            

„Educația antreprenorială ar trebui să devină parte din curricula liceelor de orice profil, pentru ca generațiile viitoare de antreprenori să deprindă abilitățile necesare și să cunoască instrumentele care pot transforma mediul de afaceri al unei țări. Ne-am implicat în acest program tocmai pentru că suntem convinși de potențialul care există în tinerii liceeni din România. Vrem să îi ajutăm să crească și să le oferim resursele să reușească, astfel încât să avem o nouă generație solidă de antreprenori”, a declarat Ana-Maria Crețu, Coordonator programe start-ups BCR.

La prima ediție a competiției, 162 de echipe din întreaga țară au înscris planuri de afaceri, ce au cuprins informații despre ideea de business, dezvoltarea produsului/ serviciului, viziune, tehnologii, beneficii pentru clienți, analiza competiției, grupul țintă și multe alte informații. Juriul a selectat 16 echipe finaliste (~10% din totalul proiectelor înscrise) de la licee din Câmpina, Timișoara, Hațeg, Pașcani, Găești, Târgoviște, Târgu-Jiu, București, Râmnicu-Vâlcea și Sibiu. Finaliștii și-au susținut ideile în cadrul unei sesiuni de pitch-uri ce a fost transmisă live.

Conceptul concursului este acela de a stimula comunicarea dintre învățământul preuniversitar și mediul de afaceri și de a oferi un demo despre provocările antreprenoriatului.

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*