Piața de eCommerce din România ar putea crește anul acesta cu aproximativ 30%. Magazinele online cresc bugetele de investiții în tehnologie

Comerțul online e mai bun. FOTO easystore
Comerțul online e mai bun. FOTO easystore

Piața de eCommerce din România ar putea crește anul acesta cu aproximativ 30%, pe fondul încrederii mai mari a consumatorilor români în comerțul online și a creșterii puterii de cumpărare, potrivit estimărilor VTEX, furnizor global de soluții eCommerce în cloud pentru companii mari și una dintre cele mai importante platforme eCommerce din lume.

Ponderea clienților din generația Millennials devine tot mai mare în numărul total de clienți care comandă online, acesta fiind, de asemenea, unul dintre factorii importanți de creștere a pieței de comerț electronic din România.

„O schimbarea a mentalității în rândul jucătorilor din eCommerce-ul româneasc este atât de necesară în contextul global actual. Pentru a oferi cea mai bună experiență generației Millennials, pentru a transforma clienții în promotori și a crește loialitatea acestora, companiile trebuie să investească mai mult în tehnologie, care este nucleul oricărei strategii omnichannel. Tehnologia nu este un cost, ci o investiție.

Retailerii din România care identifică și adoptă această mentalitate, specifică piețelor mature, vor avea un avantaj competitiv uriaș și șanse mari de a se evidenția și a atrage, astfel, mai mulți clienți”, spune Campos, Sales VP pentru Europa la VTEX.

Piața poate avea însă un avans și mai mare, influențat direct de nivelul investițiilor în tehnologie. În prezent, magazinele online locale investesc mai puțin de 2% din venituri în tehnologie, cu mult sub media de 7%, cât este la nivel mondial. Ponderea de 2% va crește în perioada următoare, în condițiile în care magazinele online cresc bugetele de investiții în tehnologie pentru a majora ratele de conversie și vânzările.

Top 5 tendințe ale industriei de ecommerce din România

În prezent, piața de comerț electronic din România se află în prima etapă a maturității, potrivit VTEX. În acest stadiu, retailerii online sunt preocupați, în primul rând, cu creșterea veniturilor. În următorii 2, 3 ani, piața va evolua pentru a ajunge la a doua etapă, care va fi marcată de o creștere semnificativă a costurilor de achiziție. Astfel, pentru a rămâne competitive, magazinele online trebuie să se concentreze pe:

  • Checkout și plăți – pe fondul acțiunilor liderilor industriei, piața se va îmbunătăți semnificativ la capitolul user experience. Iar tehnologii care permit un checkout rapid și transparent și plata cu un singur click vor fi implementate de tot mai multe magazine online;
  • Cross border – piața din România este mai dezvoltată decât alte piețe din regiune, precum cele din Bulgaria, Cehia, Macedonia, Turcia etc. Acum este momentul potrivit pentru explorarea acestor piețe, iar magazinele online pot găsi furnizorul potrivit pentru a exporta produse în aceste țări;
  • Instrumente de marketing – pentru a rămâne competitivi în a doua etapă, unde costul de achiziție va fi mai mare, magazinele trebuie să investească în instrumente de marketing. Platforma eCommerce, tool-uri de recomandare de produse pe baza istoricului de navigare, filtre de căutare etc., nu vor fi considerate ca fiind costuri, ci investiții.
  • Marketplace – dezvoltarea propriului marketplace nu este numai apanajul magazinelor mari. Potrivit estimărilor la nivel mondial, marketplace-ul într-un magazin online poate genera până la 82% din marja brută. Aceasta este o strategie adoptată în întreaga lume pentru creșterea profiturilor;
  • Infrastructură – evenimentele mari de shopping, precum Black Friday, aduc și probleme retailerilor online, care au ca efect chiar și suspendarea temporară a activității magazinelor. Aceste probleme țin de infrastructură, hosting, servere etc. Iar îmbunătățirea calității infrastructurii înseamnă un magazin online mai rapid și mai fiabil și, în cele din urmă, o experiență mai bună de utilizare pentru clientul final.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

1 Comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*