Orange România a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru din 2023

FOTO Orange

Grupul Orange a anunțat rezultatele financiare pentru primul trimestru al anului 2023, disponibile la 31 martie.

În intervalul ianuarie – martie, Grupul Orange România a realizat o cifră de afaceri consolidată în valoare de 383 de milioane de euro în scădere cu 0,7% față de T1 2022. Rezultatele trimestrului reflectă creșterea vânzărilor de echipamente și ale serviciilor de fibră optică, dar și diminuarea veniturilor pe fondul reducerii ratelor de terminație și al declinului structural al unor servicii care nu mai răspund nevoilor pieței.

La 31 martie 2023, Grupul Orange România oferea servicii mobile către 9,9 milioane de clienți, internet fix în bandă largă către 1,2 milioane de clienți, iar servicii de televiziune prin cablu și satelit către 1,3 milioane de clienți.

Rețea Orange: Cele mai bune viteze medii de internet fix și mobil din România și 5G în expansiune

Orange România continuă să ofere clienților săi cea mai bună experiență de conectivitate și cele mai bune viteze de internet, performanța rețelei fiind demonstrată și de rezultatele Netograf.ro, analizate de ANCOM în baza testelor independente ale utilizatorilor. Potrivit acestora, clienții Orange se bucură de servicii de internet fix și mobil la cele mai bune viteze medii din România.

Eforturile de extindere a rețelei Orange mobile și fixe au continuat în primele 3 luni ale anului: acoperirea 4G a ajuns la 98,71% din populație, în timp ce acoperirea 4G+ a atins 80,87% din populație, prin extinderea serviciilor în 143 de noi localități urbane și rurale. În ceea ce privește rețeaua 5G, din acest trimestru Arad și Sibiu beneficiază de acoperire 100%, numărul total al orașelor cu conectivitate 5G ajungând la 28. Tot în acest trimestru, 218 noi localități au primit acces la cele mai performante servicii de internet de mare viteză și TV prin fibră optică.

În martie, Orange a inaugurat în Iași, în parteneriat cu Universitatea Tehnică „Gheorghe Asachi” și Continental România, al doilea laborator 5G din țară, un hub tehnologic dedicat în special sectorului automotive, unde mediul academic, startup-urile și companiile din regiunea Moldovei pot să inoveze și să testeze soluțiile bazate pe tehnologia 5G. 5G este prioritar și pentru programul de accelerare Orange Fab, ce a ajuns în T1 2023 la un total de 44 de startup-uri înscrise și a lansat un apel dedicat pentru proiecte 5G.

Servicii digitale: creștere accelerată a clienților YOXO și a vânzărilor din magazinul online Orange

Apetența tot mai mare pentru servicii digitale a dus la un ritm de creștere accelerată a clienților YOXO, de 70% în T1 2023 față de T1 2022. Abonamentul YOXO e ales atât pentru experiența digitală furnizată cu ajutorul unei aplicații mobile prietenoase și ușor de utilizat, cât și pentru oferta atractivă potrivită oricărui tip de consumator și flexibilitatea în configurarea resurselor dorite.

Interesul clienților pentru servicii digitale s-a reflectat și în creșterea cu 40% a numărului de interacțiuni de tip suport oferit de Orange prin intermediul canalelor digitale. În T1, Djingo, canalul de chatbot, a ajuns la peste 200.000 de conversații cu clienții digitali, o creștere de 35% față de perioada similară a anului trecut, iar Djia, canalul de voicebot, a înregistrat aproximativ 40% mai multe conversații finalizate versus T1 2022.

Obiectele conectate au suscitat interesul clienților și în T1 2023, zona de produse smart home (senzori, camere de supraveghere, aspiratoare și purificatoare) și produse gaming (console, controllere și jocuri) din magazinul online Orange înregistrând vânzări cu 45% mai mari decât în T1 2022.

Pentru Orange Money, aplicația de servicii financiare digitale, T1 2023 a însemnat un total de 1,6 milioane de tranzacții ce au reconfirmat profilul digital al clienților. Dintre acestea, atât tranzacțiile online, cât și cele cu dispozitive mobile au crescut cu aproape 30% față de aceeași perioadă a anului 2022.

Responsabilitate socială: 50.000 de telefoane reciclate și 7000 de tineri la webinare despre cyberbullying

Obiectivele de business din strategia #OrangeForward sunt ghidate de o politică ambițioasă de responsabilitate socială și de mediu. Pentru a continua misiunea de a crea o lume digitală responsabilă, Orange România a derulat campanii de încurajare a utilizării eficiente a tehnologiei și de siguranță pe internet și a continuat eforturile de reducere a amprentei de carbon, ducând mai departe, într-un ritm susținut, programul său de economie circulară „Re”.

Prin programul “Re” – Recumpărare (Buy-Back), Reciclare, Reparare și Recondiționare, compania a colectat în acest trimestru ~50.000 de telefoane, ce vor fi repuse în circulație. Efortul a fost marcat de voluntari Orange, care au plantat Pădurea “Re” (5000 de copaci) pe o suprafață de 1ha. Tot ca parte a programului “Re”, ~15.000 de telefoane au fost readuse la viață în Care Center-ele Orange.

În ceea ce privește siguranța pe internet, Orange a desfășurat campania „Mai mult loc pentru încredere”, ce a evidențiat pericolele din online și a oferit clienților soluții de protecție. Orange a creat Safe Zone, spațiu de suport în Roblox și în Fortnite împotriva cyberbullyingului, iar 7000 tineri, dintre care 5000 de elevi din școlile Digitaliada, au participat la webinare despre cyberbullying.

“Reziliența a caracterizat rezultatele noastre din primul trimestru al anului 2023, perioadă în care ne-am îndreptat investițiile spre zona de rețea, inovație și digitalizare, cu accent pe extinderea rețelei de internet de mare viteză și TV prin fibră optică. Deși economia globală trece printr-o perioadă dificilă, resimțită și în modul de consum al clienților, ne bucurăm că am putut să le oferim acestora servicii de calitate, prin care să le îmbunătățim experiența de utilizare în ecosistemul nostru. Vom continua să susținem dezvoltarea digitală a României, obiectiv prioritar pentru companie, și să contribuim la crearea unei societăți digitale durabile și incluzive, vitală pentru noi, dar și pentru generația de mâine. Mulțumesc întregii echipe Orange pentru toate eforturile depuse!”, a declarat Liudmila Climoc, CEO Orange România.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*