Omul de turism Ion Antonescu propune o soluție pentru atragerea turiștilor străini în România: invitarea a 10.000 de agenți de turism din țările-țintă

Omul de afaceri Ion Antonescu

Ion Antonescu, fondatorul brandului Marshal Turism și proprietarul hotelului Marshal Garden din București, este un om de turism cu o experiență de 45 de ani în domeniu. Pasionat al culturii și istoriei, ghid de turism, a fost reprezentant al Ministerului Turismului în Israel,  ministru secretar de stat pentru Integrare Europeană și Relații Internaționale în cadrul Ministerului Culturii și Cultelor și a sprijinit permanent marii actori români. Ion Antonescu propune o soluție extrem de eficientă care ar asigura dezvoltarea incoming-ului pentru România, deci atragerea cât mai multor turiști străini.

”Consider că putem promova România pe plan turistic și fără bani de la bugetul de stat. Anume, să invităm, în timp, 10.000 de agenți de turism din țările de unde ne vin sau de unde ne pot veni turiștii. Acest sistem este utilizat la scară largă, cu mare succes, la târguri internaționale de turism dar și cu alte ocazii de către Statele Unite ale Americii precum și de către alte țări vest europene. Practic, agenții de turism își achită doar transportul, iar la destinație li se oferă totul, la cele mai înalte standarde de calitate. Aici este nevoie de implicarea hotelierilor, a restaurantelor, a companiilor locale de transport și a organizatorilor de spectacole și evenimente”, subliniază specialistul Ion Antonescu.

Ion Antonescu consideră că rolul statului este acela de a asigura facilități hotelierilor și celorlalte firme care sponsorizează primirea agenților de turism, cheltuielile urmând să fie deductibile, putând fi considerate drept publicitate. Firește, statul trebuie să aloce un buget anual de promovare turistică și să asigure participarea la târgurile internaționale de profil. Însă, mai ales turiștii care vin din SUA și din statele Europei Occidentale au cea mai mare încredere în agentul de turism, care are și rol de consultant. Așa cum fiecare are propriul medic sau avocat, la fel, fiecare potential turist apelează la agentul său de turism.

 ”Dacă nu suntem promovați, ca țară, de către agențiile de turism din țările-țintă, dacă nu suntem incluși în cataloagele și ofertele lor, nu putem atrage un număr consistent de turiști. Degeaba văd potențialii noștri turiști reclame la televizor, pe canalele social media, în presă, dacă nu au la îndemână oferte atractive, create de agențiile de turism. Agențiile de turism din România precum și celalalte entități din turism au nevoie de parteneri profesioniști de pe piețele țintă”, declară Ion Antonescu.

Ani la rând, Ion Antonescu a participat la International POW WOW, cel mai mare târg de turism din Statele Unite, unde sunt invitați zeci de mii de agenți de turism și sute de jurnaliști. Organizatorii asigură absolut toate toate cheltuielile la fața locului. Deși aparent SUA nu are nevoie de promovare, acest eveniment deține un rol important în dezvoltarea țării ca destinație turistică. Agenții de turism s-au familiarizat cu produsul turistic american iar reprezentanții mass-media l-au promovat.

O altă promovare a incoming-ului constă, potrivit lui Ion Antonescu, în acordarea mai facilă a vizelor turistice pentru turiști de pe piețe emergente, precum China. De exemplu, turiștii chinezi sunt foarte bine primiți în țări din Europa occidentală precum Italia, Franța și Germania. O soluție ar fi ca România să nu le mai solicite viză dacă aceștia au deja viză Schengen sau pentru SUA, urmând ca viza să fie prezentată la graniță, la intrarea în țară.

Despre Ion Antonescu

Ion Antonescu s-a născut în comuna Perișani (județul Vâlcea), în arealul cunoscut drept Țara Loviștei. A absolvit Facultatea de Cibernetică din cadrul Academiei de Studii Economice (ASE) și a fost economist, apoi director general al Întreprinderii de Turism Hoteluri și Restaurante București (ITHR). Între 1991 și 1992 a fost reprezentant al Ministerului Turismului în Israel, destinație pe care a îndrăgit-o mult și de la care a avut multe de învățat în domeniul turismului. A călătorit de aproape 100 de ori în Țara Sfântă, unde a și invitat numeroși dintre marii artiști români. În 1992 fondează agenția de turism Marshal Turism, unul dintre cele mai cunoscute și de încredere branduri de turism din România. Din 2001, este președinte fondator al Clubului Diplomației Culturale Românești. În 2001 a obținut Premiul de Excelență pentru Acțiune Culturală acordat de către Fundația ”Noua Românie”, iar în 2002 a fost decorat cu Ordinul Național pentru Merit în Grad de Cavaler de către Președintele României, Ion Iliescu, cu ocazia Zilei Naționale a României. În 2002, a avut inițiativa organizării unui spectacol, la Teatrul Național I. L. Caragiale, intitulat „Vârsta de Aur”, în cadrul căruia toți actorii, care în acel an împliniseră o vârstă rotundă au fost premiați cu o sumă de bani în funcție de vârsta împlinită. Toate fondurile, pentru premii și pentru organizarea acelui spectacol – au fost acordate de domnul Ion Antonescu din veniturile personale

În 2012, inaugurează propriul hotel de 5 stele, Marshal Garden. Existența hotelului este strâns legată de vechea dorință a domnului Ion Antonescu de a avea un hotel și un restaurant proprietate personală. Ion Antonescu a venit în Bu­cu­resti în anii ’70, ca student  la Cibernetică, ASE, când, începând cu anul I de facultate a lucrat ca și ghid, iar din anul II a fost, timp de patru ani, șeful Comisiei de turism din ASE, perioadă în care și-a dat seama că nu și-ar dori altă meserie în viață decât una care să aibă legătură cu industria ospitali­tății.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*