Numărul de experți antifraudă din Revolut s-a dublat, în ultimii doi ani

FOTO Revolut

Revolut, super aplicația financiară cu 35 de milioane de clienți retail la nivel global și peste 3 milioane în România, prezintă public, la o lună de la inițierea unei campanii prevenire a fraudelor financiare, cifre legate de evoluțiile înregistrate, în ultimii ani, în acest domeniu. De la introducerea modulului educațional în aplicație, utilizatorii Revolut din România sunt pe primul loc după numărul de lecții parcurse (peste 30.000), iar la nivel global au foot finalizate peste 160.000 de lecții antifraudă. Interesul publicului față de problematica fraudelor financiare și trendul crescător al fenomenelor de fincrime arată că printre profesiile viitorului se vor regăsi tot mai des cele legate de dezvoltarea de software și tehnologii antifraudă, prevenirea spălării banilor sau a criminalității financiare, AI sau managementul riscurilor în mediul digital.

Revolut investește constant în recrutarea și dezvoltarea de competențe în domeniul antifraudă

Din 2021 până în prezent, Revolut și-a dublat numărul angajaților specializați în detectarea și prevenirea fraudelor, în timp ce compania a introdus tot mai multe tehnologii de ultimă oră și inteligența artificială pentru a aborda integrat acest fenomen în creștere în industria serviciilor financiare.

Pentru a face față provocărilor aduse de numărul în creștere al tentativelor de fraudă care se folosesc de platformele digitale, companiile își întăresc echipele cu specialiști în FinCrime (criminalitate financiară). De exemplu, Revolut are peste 2.500 de angajați în acest domeniu, în echipe din șase țări, iar responsabilitățile lor acoperă dezvoltarea de produse, data science, suport clienți, prevenirea spălării banilor. Practic, echipa de experți Revolut în acest domeniu s-a dublat din 2021 până în prezent. Rezultatele arată că, doar în ultimele 12 luni, fintech-ul a reușit să prevină fraude a căror valoare totală s-ar fi ridicat la aproximativ 231 milioane de euro.

În egală măsură, în ultima perioadă, experții antifraudă au remarcat o creștere a gradului de sofisticare a fraudelor în mediul online, țintind serviciile financiare, astfel încât tot mai multe dintre aceste incidente migrează dinspre fraude spre scam-uri . De exemplu, în Regatul Unit, în perioada 2021-2022, fraudele neautorizate au scăzut cu 18%, în timp ce APP (fraude cu autorizarea plății prin notificare push) au crescut și au ajuns să reprezinte circa 41% din totalul pierderilor provocate de fraude în această țară în 2022.

În cazul Revolut, din iunie 2023 până în prezent, numărul de fraude de tipul APP s-a redus cu 35%. În același timp, numărul de scam-uri care sunt inițiate pe platformele de social media a crescut constant și a ajuns să reprezinte două treimi din fraudele raportate de sistemele fintech-ului. De altfel, potrivit unui studiu realizat recent de Dynata pentru Revolut, utilizatorii români declară că se simt deosebit de vulnerabili la fraude și înșelătorii pe platformele sociale (56%), atunci când fac cumpărături online (de exemplu, atunci când banii sau informațiile au fost partajate prin intermediul unui site web, e-mail sau link fals, 52%) sau la înșelătoriile prin mesaje text pe telefon (44%).

Aaron Elliot Gross, șeful departamentului Antifraudă Revolut, a declarat: „La Revolut, ne concentrăm pe o abordare integrată și bazată pe date pentru protecția clienților, apelând la tehnologie de vârf, experți de top în prevenirea fraudelor și noi modalități de educare a clienților noștri despre cum să se protejeze de escrocherii. Vedem din ce în ce mai multe fraude care apelează la mecanisme complexe, create de infractori fără scrupule, care vizează clienții în principal prin intermediul platformelor de social media și folosesc tehnici de inginerie socială (cum ar fi escrocherii romantice sau escrocherii cu investiții) pentru a-i convinge să le dea bani. Ne-am luat angajamentul de a continua să recrutăm cei mai buni specialiști în acest domeniu, inclusiv experți în domeniul criminalității financiare, pentru a oferi sprijin clienții. De asemenea, investim constant în cele mai noi tehnologii, inclusiv în sisteme care integrează inteligență artificială, pentru a detecta activități de plată neobișnuite și pentru a ne proteja utilizatorii.”

Crește nevoia companiilor de a angaja specialiști în FinCrime și antifraudă

Fintech-ul britanic, care operează ca o bancă integral digitală în Uniunea Europeană (UE), în baza unei licențe bancare acordate de Banca Lituaniei, și sub jurisdicția Băncii Centrale Europene, continuă să atragă specialiști din diverse instituții financiare și din industria fintech. Peste 77.000 de candidaturi au fost depuse de specialiști antifraudă, în ultimul an, pentru a ocupa un post de specialitate în cadrul Revolut. De exemplu, activitatea de suport clienți Revolut îmbină priceperea echipei și competențele ridicate ale acestora în domeniul antifraudă cu tehnologii de ultimă oră, într-un mediu securizat, cum ar fi chat-ul din aplicație. Conversațiile criptate derulate în chat asigură nu numai confidențialitatea informațiilor schimbate aici cu clienții, dar și trasabilitatea dialogurilor și a activității specialiștilor antifraudă.

Conform studiului menționat anterior, 6 din 10 români cred că banca lor inovează mult în domeniul conștientizării și prevenirii fraudei, 3 din 10 nu știu concret ce face furnizorul lor de servicii bancare din perspectiva inovației în acest domeniu. 61% spun că preferă să folosească tehnologiile bancare digitale cu instrumente inteligente pentru prevenirea fraudei, în timp ce 30% ar opta în continuare pentru o bancă tradițională cu prezență fizică, pentru un acces mai ușor la un angajat al băncii, care ar putea ajuta în caz de fraudă.

Revolut a lansat în septembrie o campanie de prevenire a fraudelor și de educare a clienților în legătură cu diversele tipuri de criminalitate financiară, care include o serie de lecții ce pot fi parcurse direct în aplicație. La finalul acestora, utilizatorii pot completa chestionare de verificare a cunoștințelor despre prevenirea fraudelor bancare digitale.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*