Momsi – un start-up românesc cu ambiții globale

Momsi - un start-up românesc cu ambiții globale

Momsi, prima aplicație românească dedicată exclusiv mamelor, care facilitează crearea de micro-comunități în funcție de proximitate și încurajează interacțiunile în viața reală, este disponibilă de azi în șase țări.

Ideea aplicației a venit în urma unor experiențe personale ale lui Ionuț Țurlea, fondator și CEO.

„După câteva luni de cercetat piața, competiția și mici validări, în 2020 am lansat o versiune beta (făceam parte din Guerrilla Camp) cu o săptămână înainte de lockdown. A fost un moment cum nu se poate mai nepotrivit: începea nebunia cu pandemia și lockdown-ul, iar noi ieșeam cu o aplicație care facilita interacțiunile în viața reală și încurajam mamele să se întâlnească. Chiar și așa, am primit un feedback bun și am reușit să ajungem la 1600 mame. Au urmat 6 luni de regândit aplicația din punct de vedere design și funcționalitate, iar apoi alte 10 luni de dezvoltare.” spune Ionuț Țurlea despre prima etapă de dezvoltare.

Începutul a fost făcut cu o investiție personală de 22.000 euro, iar ulterior, Ionuț a reușit să atragă un sindicat de business angels care au avut încredere în potențialul produsului și care au venit cu finanțare de 85.000 euro înainte ca aplicația să fie creată.

„În momentul de față, suntem în discuții cu trei fonduri de investiții din Europa pentru următoarea rundă de finanțare pre-seed. Ne propunem să atragem 500k, bani care vor fi folosiți pentru extinderea în alte țări, product-development, team development.” spune Ionuț Țurlea.

Aplicația este gratuită, nu conține reclame, poate fi descărcată de aici https://www.momsi.app/ și este disponibilă în România, Polonia, Ucraina, Ungaria, Slovacia și Republica Moldova.

„Războiul din Ucraina și faptul că 80-90% dintre refugiați sunt mame cu copii au fost argumente pentru noi să lansăm aplicația în toate aceste țări care au graniță cu Ucraina, astfel încât mamelor refugiate să le fie mai ușor să se găsească reciproc în țările în care au ajuns și să primească ajutorul de care au nevoie. Pe termen mediu și lung ne propunem să avem aplicația disponibilă în UE, nu doar regional, dar și în US. Scopul este ca până la finalul anului să ajungem la minim 100k mame.” spune Ionuț Țurlea.

Despre Momsi

Problemele principale pe care le resimt mamele sunt izolarea și lipsa de sprijin în viața de zi cu zi, iar aplicația vine în întâmpinarea acestor provocări. Concret, mamele setează în aplicație locul în care se află și vârsta copilului, iar aplicația le oferă sugestii de alte mame din apropiere, cu copii de vârstă similară și interese comune. Fiecare utilizatoare a aplicației poate invita alte mame în propriul sat virtual și astfel va putea găsi ajutor rapid în situații de urgență, va putea organiza ieșiri la o cafea sau întâlniri de joacă pentru copii și va putea vinde sau cumpăra produse de la alte mame, pentru ele sau copiii lor, prin market place-ul din aplicație.

„Misiunea noastră este să transformăm modul în care ne raportăm la maternitate: să facilităm sprijinul de care mamele au nevoie în viața de zi cu zi, sa le ajutăm să iasă din izolarea și rutina zilnică, să le salvăm timp, energie și bani.” spune Ionuț Țurlea.

Principalele dificultăți cu care se confruntă mamele și pe care încercăm să le preîntâmpinăm

1. Izolarea și lipsa sprijinului

Odată cu venirea copilului lor, mamele se confruntă de obicei cu o perioadă de izolare, încercând să se adapteze la noua lor viață. Multe dintre ele nu au un sistem de sprijin de încredere, neputând să se bazeze pe ajutorul familiei, prietenilor sau altor mame.

2. Mama-perfectă

Idealul de mamă-perfectă, presiunea socială asupra unei bune educații parentale împreună cu lipsa de discuții despre nevoile actuale ale părinților și așteptările generale de a performa întotdeauna la un nivel înalt ca femeie, mamă și profesionist – toate fac ca mamelor să le fie greu să recunoască că sunt suficient de bune.

3. Presiunea social media

Produsele sociale actuale țin mamele „captive” în aplicații și creează dependențe și temeri nesănătoase. Adesea ajung să fie o gaură neagră în care pierzi enorm de mult timp. În plus, mamele sunt adesea judecate și criticate atunci când își expun părerile.

Manifestul Momsi

  • Confidențialitatea datelor
  • Suntem vehemenți în privința confidențialității datelor. Datele tale rămân datele tale. Nu le împărtășim cu terțe părți. Fără reclame.
  • Folosește-o doar când ai nevoie
  • Aplicațiile și produsele digitale sunt menite să ne ușureze viața, nefiind centrul vieții cuiva. Momsi este acolo când ai nevoie și te așteaptă când nu ai nevoie.
  • Nicio mamă singură
  • Se zice că e nevoie de un sat să crești un copil. Ne dorim ca Momsi să fie locul în care fiecare mamă să își creeze propriul sat, care să o ajute să își crească copilul.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*