Modificările aduse Ordonanței 6/2019 (OG 6) oferă oportunitatea unui nou început companiilor afectate de criză: în anumite condiții datoria principală se poate reduce până la 50%

Modificările aduse Ordonanței 6/2019 (OG 6) oferă oportunitatea unui nou început companiilor afectate de criză: în anumite condiții datoria principală se poate reduce până la 50%

CITR, liderul pieței de insolvență și restructurare din România, parte a Impetum Group, încurajează companiile aflate în dificultate să facă demersuri pentru a beneficia de noile facilități aduse prin OG 6, care le oferă o oportunitate de redresare prin eșalonarea datoriilor principale la ANAF, precum și ștergerea dobânzilor și penalităților calculate la acestea. Prin modificările aduse OG 6, Guvernul acordă companiilor posibilitatea de a restructura și obligațiile bugetare datorate pentru perioada august – decembrie 2020. Forma anterioară a ordonanței permitea companiilor restructurarea bugetară doar până la 31 iulie 2020.  În anumite condiții este posibilă reducerea datoriei principale restante la 31 decembrie 2020 cu până la 50%, caz în care o parte din această sumă trebuie achitată în avans.

Acum ne putem baza pe un cadrul legislativ mai flexibil, axat pe prevenție și acest lucru este un semnal pozitiv pentru economie. Încurajăm companiile să facă demersuri pentru restructurare în baza OG6 pentru că este un instrument important pe care noi l-am folosit cu succes în companii relevante precum ROMAERO. Astfel, companiile pot adopta o redresare timpurie, pot beneficia de consultanță pe tot parcursul procedurii, de libertate în negocierea planului de restructurare, de sprijin în implementarea unui plan de afaceri care să conducă la reorganizarea operațională a companiei și, în același timp, de confidențialitate pe parcursul întregului proces. Acesta este un prim pas. În aceeași idee a legislației în domeniul restructurării, urmează o transpunere a Directivei Europene care trebuie adoptată până în iulie 2021, în care CITR a fost desemnată consultant pentru implementare la nivel național”, a declarat Vasile Godîncă-Herlea, Managing Partner CITR și Head of Business Development Impetum Group.

Pentru a putea beneficia de această oportunitate, companiile care au datorii scadente la decembrie 2020 trebuie să îndeplinească următoarele condiții: (i) să nu li se aplice eșalonarea clasică din Codul Fiscal (două condiții esențiale pentru eșalonarea clasică sunt existența garanțiilor care acoperă cel puțin valoarea datoriei, respectiv capacitatea de plată a ratelor pe perioada eșalonării), (ii) să aibă declarațiile fiscale depuse la zi, (iii) să contracteze un specialist expert independent, preferabil practician în insolvență care are experiență în proceduri similare și care să le asiste pe parcursul întregului proces, și (iv) să achite datoriile scadente acumulate în perioada cuprinsă între 1 ianuarie 2021 și data depunerii planului de restructurare prin OG 6. Din acest motiv, experții CITR recomandă companiilor să demareze procesul cât mai rapid, pentru a evita acumularea unor creanțe bugetare adiționale.

OG 6 folosește un mix de instrumente consacrate deja în reorganizările judiciare, în care CITR are o experiență de peste 20 de ani.

Principala dificultate în accesarea OG 6 este acoperirea sumelor scadente începând cu ianuarie  2021 și finanțarea avansului calculat în cazul reducerii datoriilor. În această situație, cea mai bună soluție este accesarea unei finanțări bancare, procedură în care specialiștii CITR pot contribui decisiv, având o experiență notabilă în piață.

Una dintre principalele modificări aduse ordonanței este reducerea avansului procentual pe care companiile trebuie să îl plătească pentru a beneficia de oportunitățile oferite de OG 6, acesta fiind aplicat asupra sumelor ce urmează a fi eșalonate efectiv prin plan, nu asupra întregului debit principal, așa cum era reglementat în varianta anterioară. Spre exemplu, în cazul unei datorii principale de 1.000.000 lei, OG6 prevede posibilitatea reducerii acesteia până la maximum 500.000 lei, sumă care se achită astfel: 75.000 lei avans și diferența de 425.000 lei eșalonată pe o perioadă de până la 10 ani. În forma anterioară, cei 500.000 lei trebuiau plătiți astfel: 150.000 lei avans și 350.000 lei eșalonați prin planul de restructurare.

De asemenea, noile prevederi permit companiilor ale căror solicitări de restructurare nu au fost soluționate până la data de 3 ianuarie 2021, să retragă cererea inițială, să își modifice planul de restructurare incluzând creanțele bugetare scadente în perioada august-decembrie 2020 și să depună planul refăcut.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*