Limitless Agency: De Black Friday 2022, magazinele online au înregistrat 150.000 de comenzi și venituri de peste 20 milioane de euro

Daniel Slăvenie. FOTO Confident PR

În weekendul 11-13 noiembrie, în care au avut loc cele mai intense campanii de Black Friday 2022, magazinele online au înregistrat venituri în valoare de aproape 21 milioane de euro, în ușoară creștere, cu 1,5%, față de perioada similară de anul trecut, arată datele Limitless Agency, una dintre cele mai mari agenții de marketing online din România. Totodată, cea mai mare comandă de Black Friday a fost un televizor în valoare de 148.731 euro.

Potrivit Limitless Agency, care a analizat datele a 568 de magazine online, în cele mai intense zile ale ediției Black Friday 2022, magazinele online au raportat creșteri între 5% și 10% per total vânzări. Astfel, veniturile sunt mai mari cu 1,5% (aproape 21 milioane euro), numărul de comenzi mai mari cu 3% (150.499 comenzi), venitul mediu per utilizator mai mare cu 6,2% (2 euro) și rata de conversie mai mare cu 1% (la 2,4%). Scăderi s-au înregistrat privind comanda medie – cu 2% (la 126 euro), numărul de utilizatori – cu 3% (5 milioane useri) și număr de sesiuni în eshop-uri – cu 5% (la 7,6 milioane sesiuni).

Top industrii cu cele mai mari venituri în weekend-ul de Black Friday 2022 vs 2021:

  • IT & C: 16 milioane euro, în scădere cu 1,4%
  • Fashion: 1,8 milioane euro, în creștere cu 8.5%
  • Casă & Grădină: 700.000 euro, în creștere cu 30,5%
  • Auto: 694.000 euro, în creștere cu 19,7%
  • Librărie: 260.000 euro, în scădere cu 3,2%
  • Beauty: 195.000 euro, în creștere cu 163,3%
  • Baby: 172.000 euro, în creștere cu 31,7%
  • Bijuterii: 142.000 euro, în scădere cu 21,6%
  • Pharma: 138.000 euro, în creștere cu 59,5%
  • Food: 136.000 euro, în scădere cu 14,6%

“Ediția de Black Friday de anul acesta a fost mult mai așteptată de consumatorii finali comparativ cu edițiile anterioare, după cum reiese din analiza noastră internă. Astfel, creșterea vânzărilor de Black Friday a fost generată de alegerea oamenilor de a economisi pe fondul inflației, achiziționând la reduceri consistente față de o zi obișnuită. Spre exemplu, au fost comenzi cu până la 45 de perechi de pantofi, ceea ce este un indicator al faptului că ediția de Black Friday de anul acesta a fost cel mai bun moment pentru ca românii să-și îndeplinească nevoile, dar și pentru a achiziționa produse mai puțin accesibile la prețuri mai mult mai mici decât într-o perioadă fără promoții”, explică Daniel Slăvenie, CEO & Partner Limitless Agency.

Totodată, în perioada 1-13 noiembrie, comparativ cu perioada similară de anul trecut, au fost înregistrate creșteri privind comanda medie – cu aproape 4% (la aproape 116 euro/comandă) și venitul mediu per utilizator – cu 6% (la 1,68 euro). În același timp, au scăzut numărul de comenzi – cu 10% (peste 382.000 comenzi), venituri – cu 7,6% (44,3 milioane euro), numărul de utilizatori – cu 3% (aproape 17 milioane useri), numărul de sesiuni în eshop-uri – cu 2,8% (peste 24 milioane sesiuni) și rata de conversie – cu 2,6% (la 2,05%).

Analiza Limitless Agency arată că industriile cu cele mai mari vânzari în perioada 1-13 noiembrie sunt:

  • IT&C: 32 milioane euro, în scădere cu 11,8%
  • Fashion: aproape 4,5 milioane euro, în creștere cu 9,4%
  • Auto: 1,6 milioane euro, în scădere cu 6,9%
  • Casă & Grădină: 1,5 milioane euro, în creștere cu 24,7%
  • Librărie: 535.000 euro, în scădere cu 10%
  • Bijuterii: 485.000 euro, în creștere cu 10,4%
  • Food: 462.000 euro, în scădere cu 0,6%
  • Baby: peste 417.000 euro, în creștere cu 68,3%
  • Beauty: aproape 407.000 euro, în scădere cu 23,1%
  • Pharma: 367.000 euro, în creștere cu 19,5%

Anul trecut, 26% din utilizatori au făcut cumparaturi în săptămâna de dinainte de Black Friday, 32% au cumpărat în week-end-ul cu Black Friday și 42% au cumpărat de Black Friday. În 2022, doar 13% din consumatori fac cumparaturi spontate, în scădere de la 36%, în 2021, iar pentru 46% din cumpărătorii online prețul este criteriul principal în decizia de achiziție.

În ultimii ani, piața de ecommerce din România a crescut accelerat, urmând să ajungă la 7 miliarde de euro în 2022, în creștere estimată de 13% față de anul trecut. Cea mai mare creștere a fost în 2020, de 30%, în contexul restricțiilor în pandemie, când consumatorii au fost nevoiți să cumpere online.

În plus, spre deosebire de alte piețe, în România, nivelul de fidelitate este mai mare, 76% dintre consumatorii români preferând să plaseze comenzi în unul sau câteva magazine online și doar 45% sunt interesați să cumpere de la un retailer nou, în scădere de la 52% în 2021.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*