IVECO România raportează o creștere cu 33% a cifrei de afaceri în 2021 și cea mai mare cotă de piață pentru vehicule sustenabile

Andrei Gagea, Director General IVECO România. FOTO Tudor Communications

IVECO România, pionier și lider al industriei automotive în domeniul mobilității alimentate cu combustibili alternativi, raportează o creștere de 33% a cifrei de afaceri pentru 2021 și 90% cotă de piață în domeniul vehiculelor comerciale sustenabile din categoriile medie și grea.

Anul trecut au fost înmatriculate pe piața din România 14.796 de vehicule, în creștere cu 24% comparativ cu anul anterior, dintre care 8.316 vehicule ușoare (+17%) și 6.480 vehicule de categorie medie și grea (+35%). Cele mai multe înmatriculări de vehicule au avut loc în județele Timiș (876), Cluj (836), Argeș (794), București și Ilfov (754), iar județele cu cele mai mari creșteri ale numărului de înmatriculări la nivel național sunt Arad (+105%), Caraș-Severin (+88%) și Dolj (+84%).

„În ciuda crizei semiconductorilor și a blocajelor din sectorul logistic, generate de pandemie, anul trecut ne-a arătat că piața automotive este una puternică și rezilientă, iar transporturile terestre rămân în topul preferințelor operatorilor români din lanțul logistic. Numărul în creștere al înmatriculărilor înseamnă că ne îndreptăm tot mai mult spre achiziția de vehicule noi, mai puțin poluante, însă nu într-un ritm suficient de rapid și, mai ales, orientat spre sustenabilitate. Procentul vehiculelor sustenabile din piață rămâne încă foarte mic, însă sperăm ca pe viitor, prin PNRR și prin inițiativele generate de mediul privat să încurajăm tot mai mult achiziția de vehicule nepoluante, alimentate cu CNG și LNG, în transportul comercial din țara noastră”, susține Andrei Gagea, Director General IVECO România.

Cu o cotă de piață de 25.6% și înmatricularea a 2.607 vehicule de categorie ușoară (3,5-7,49 t), IVECO își confirmă poziția de lider în această categorie pe anul 2021. În ceea ce privește preferințele clienților, cele mai căutate vehicule ușoare au fost cele cu șasiu și prelată (32,6%), cele cu șasiu și obloane rabatabile (14,7%), utilizate mai ales pentru transportul de mărfuri în general și în sectorul construcțiilor, și vehiculele cu șasiu cu temperatură controlată (14,6%), utilizate în distribuția de alimente sau medicamente.

În topul vehiculelor de categorie grea selectate de clienți, 61% dintre vânzări au fost reprezentate de autotractoare, folosite pentru transportul general de mărfuri, basculantele, folosite în construcții (13,5%), iar 6,6% au reprezentat vehiculele speciale și mașinile destinate activităților de salubrizare.

Pentru primul trimestru al anului 2022, IVECO își menține poziția de lider de piață pe segmentul de vehicule ușoare, cu o cotă de 26,3%, o creștere de 0.9% față de aceeași perioadă a anului anterior, deși piața a resimțit o ușoară contractare (de aproximativ 11%). În ceea ce privește gama de vehicule grele, piața a resimțit o creștere cu aproximativ 25% față de aceeași perioadă a anului anterior, iar IVECO a câștigat în plus 0,4% cotă de piață.

Situația vehiculelor alimentate cu combustibili alternativi (CNG/LNG) în România

Sustenabilitatea a devenit politica principală asumată atât de companii, cât și de statele membre ale Uniunii Europene, în contextul Green Deal. Conform datelor transmise de Comisie, 25% din emisiile de carbon la nivel european sunt produse de sectorul transporturilor. Statele membre și-au propus ca până în 2050 să elimine 90% din emisii.

În ceea ce privește vehiculele alimentate cu combustibili alternativi, acestea necesită stații speciale de încărcare cu Gaz Natural Comprimat (CNG) și Gaz Natural Lichefiat (LNG), pentru a face acest obiectiv realizabil. La sfârșitul anului 2020 existau peste 4.000 de stații CNG și 400 de stații LNG în Europa, iar în România există numai 3 stații CNG și nicio stație LNG.

Piața românească de vehicule alimentate cu combustibili alternativi, precum CNG și LNG a reprezentat în 2021 numai 2,6% din totalul pieței de vânzări vehicule de categorie medie și grea (192), iar procentul vehiculelor ușoare comercializate nu atinge nici măcar 1%.

Obiectivele 2022 – Consolidarea poziției și dezvoltarea rețelei de servicii

În prezent, IVECO România beneficiază de o rețea de 21 de puncte de vânzare și 24 de ateliere, în 22 de orașe din țară, iar în 2022 vizează extinderea în noi locații prin parteneriatele cu dealerii. Totodată, compania intenționează să continue creșterea din anii precedenți și să-și extindă activitățile de post-vânzare, vizând creșterea cotei de piață. Câteva dintre avantajele pe care IVECO își propune să le ofere și anul acesta clienților săi sunt intervențiile rapide de service, oferite prin asigurarea de stocuri mari de piese de schimb, dar și contracte avantajoase de întreținere și reparații, la prețuri avantajoase, care încep de la 3 euro/lună.

În plus, compania are în plan realizarea unei campanii interne de training a angajaților, pentru extinderea competențelor atât în ceea ce privește vehiculele convenționale, cât și pentru vehiculele alimentate cu combustibili alternativi, iar în pasul următor pentru cele electrice, într-o strategie integrată de creștere a competențelor tehnice ale întregului personal.

În 2021, activitățile post-vânzare au crescut pentru IVECO cu 20% față de anul precedent, clienții orientându-se mai mult către rețeaua autorizată, datorită promptitudinii și calității asigurate.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*