HiSky așteaptă să atingă pragul de un milion de pasageri în 2023, până în septembrie. Compania ajunge pe locul 4 în România, după cota de piață

Aeronavă HiSky. FOTO Strategy Spirit

Compania aeriană HiSky continuă să depășească recorduri în rata de creștere a numărului de pasageri. 537 de mii de persoane au zburat cu HiSky în 2023, conform datelor de trafic, raportate la jumătatea anului. Prin comparație, în primele șase luni ale anului anterior, compania înregistra un număr de 194 mii de pasageri. Conform estimărilor bazate pe cursele planificate în acest sezon, numărul de un milion de pasageri transportați, în acest an, va fi atins în luna septembrie. Raportul consolidează poziția HiSky ca cel de-al patrulea cel mai mare operator aerian pe piața din România, după Wizzair, Ryanair și Tarom și a doua cea mai importantă companie aeriană înregistrată în țara noastră.

Cel mai semnificativ volum de trafic a fost înregistrat în luna iunie, cu 160 mii de pasageri, dublu față de 2022, urmată, în ordine, de lunile mai și aprilie cu 110, respectiv 107 mii. Este așteptat ca tendința de creștere să rămână constantă, iar astfel luna august să fie cea mai aglomerată din istoria companiei.

„Am prevăzut faptul că sezonul de vară al acestui an se va apropia de valorile din 2019, în ceea ce privește cerința pentru servicii de transport aerian de pasageri. Compania noastră a început operarea în 2020, deci, pentru noi, acesta este primul sezon în care avem ocazia de ne a demonstra capacitatea într-o piață care funcționează în parametri. Anii de pandemie, deși extrem de complicați, ne-au dat timp pentru a pregăti această creștere. Am cumpărat aeronave noi și am reușit să ne construim o flotă pe care ne putem baza, astfel încât să nu fim nevoiți să anulăm curse, din cauza problemelor tehnice. Operăm pe rute regulate către cele mai căutate destinații și avem parteneriate cu cei mai mari touroperatori. Această serie de decizii bune pe care am reușit să le luăm se reflectă pe deplin în cifre.”, spune Iulian Scorpan, CEO HiSky.

În ceea ce privește traficul pe cele trei baze operaționale ale companiei, Otopeni rămâne aeroportul cu cea mai importantă contribuție la volumele înregistrate, cu 252 de mii de pasageri, urmat de aeroportul Chișinău, cu 152 de mii și Cluj, cu 92 de mii.

Creșterea spectaculoasă a numărului de pasageri, în această primăvară și în prima lună a sezonului de vară, se datorează și suplimentării capacității operaționale, până la opt aeronave. Alături de cele două Airbus A321LR, incluse în flotă la începutul lunii aprilie, a fost contractată încă o aeronavă, închiriată de la o companie străină. Astfel, HiSky ajunge la o capacitate de aproape 1500 de locuri.

HiSky operează din România zboruri internaționale directe cu plecare de pe aeroporturile din București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Baia Mare către Barcelona, Malaga, Tel Aviv, Bruxelles, Paris și Dublin. Din Republica Moldova, pasagerii pot călători cu HiSky către noua destinații externe: Milano, Paris, Dublin, Frankfurt, Tel Aviv, Roma, Bologna, Londra și Veneția.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*