Grupul VELUX renunță aproape în totalitate la plasticul din ambalajele ferestrelor de mansardă

Grupul VELUX renunță aproape în totalitate la plasticul din ambalajele ferestrelor de mansardă. FOTO Total PR

Grupul VELUX, unul dintre principalii producători de ferestre de mansardă, ce comercializează produse și soluții pentru case inteligente, anunță că 90%1 din ambalajul ferestrelor de mansardă pentru acoperișurile înclinate, unul dintre cele mai populare produse ale brand-ului, nu va mai conține plastic, acesta fiind înlocuit cu un material unic pe bază de hârtie. Demersul companiei va contribui la economisirea a până la 900 de tone de plastic pe an și va avea drept rezultat o colectare mai simplă a deșeurilor din ambalaje pentru clienți.

La nivel global, 300 de milioane de tone de deșeuri de plastic sunt generate în fiecare an, iar cercetătorii estimează că 60% din plasticul produs începând cu anul 1950 a ajuns la gropi de gunoi sau în natură2. Totodată, s-a dovedit că materialele din plastic destinate unei singure utilizări au un impact negativ asupra mediului și biodiversității dacă ajung în locuri neconforme3. Astfel, reprezentanții VELUX transmit că în locul plasticului, ambalajul pentru ferestre va conține carton cu certificare FSC – Forest Stewardship Council (ONG internațional care certifică proveniența sustenabilă a produselor, din păduri gestionate responsabil).

Odată cu îndepărtarea componentelor de plastic din polistiren expandat (EPS), clienții VELUX vor economisi timp pentru separarea și sortarea deșeurilor de ambalaje, astfel că procesul de reciclare devine mai eficient și mai ieftin.

De asemenea, această transformare contribuie la reducerea cu 13% a amprentei de carbon generate de ambalajele ferestrelor de mansardă ale grupului VELUX și este esențială pentru îndeplinirea obiectivului general din strategia de sustenabilitate a companiei, acela de a produce ambalaje dintr-un material unic, cu zero plastic și 100% reciclabil, până în 2030.

Mai mult, inițiativa marchează primul pas dintr-o amplă transformare durabilă a modelului de business al grupului VELUX și a produselor și soluțiilor pe care le aduce pe piață.

“La VELUX, ne angajăm să facem tot ce depinde de noi pentru a contribui la un viitor mai sustenabil, punând planeta și natura în centrul deciziilor pe care le luăm privind produsele pe care le comercializăm. Ambalajul reprezintă o componentă importantă a produselor noastre, de aceea considerăm că trebuie să fie cât mai ecologic posibil. Suntem mândri să reducem semnificativ cantitatea de plastic utilizată pentru ambalarea și protejarea ferestrelor noastre de mansardă. Este un pas important pentru atingerea obiectivului de sustenabilitate, proces pe care noi îl numim <<Înverzirea ambalajului>>”, a declarat Tina Mayn, Vicepreședinte Senior al Grupului VELUX. 

Lansată în 2020, strategia de sustenabilitate a grupului VELUX este un plan de transformare pe o durată de 10 ani, în care VELUX dezvoltă proiecte-pilot legate de climă și natură, inovând prin produse durabile și asigurând un business responsabil.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*