Fragile lansează 5 noi episoade din documentarul despre vulnerabilitatea și puterea femeilor

Fragile lansează 5 noi episoade din documentarul despre vulnerabilitatea și puterea femeilor

Cu ocazia celei de-a 12-a ediții a evenimentului Les Films de Cannes à Bucarest va fi proiectată a doua serie de 5 episoade din serialul documentar web despre vulnerabilitatea și puterea de (auto)vindecare a femeilor, Fragile.

Încă de la debutul pandemiei a fost raportată o creștere îngrijorătoare a numărului de cazuri de violență domestică, iar scopul acestui demers creativ este de a mobiliza comunitatea să se implice activ în combaterea acestui fenomen. Proiectul a fost inițiat de actrița Ioana Flora și scriitoarea Rucsandra Pop, fiind regizat de artista transmedia Ioana Mischie și produs de asociația Storyscapes, în colaborare cu asociația Fragile Society, cu sprijinul Ambasadei SUA în România.  Cele 5 episoade vor putea fi urmărite miercuri, 27 octombrie, începând cu ora 19:00 la Grădina Verona. Accesul este gratuit.  Proiecția va fi urmată de o sesiune de Q&A cu o câțiva dintre membrii din echipa de proiect.

Cele cinci episoade reprezintă a doua parte a proiectului Fragile și fiecare episod redă povestea unor femei care provin din medii diverse, dar al căror punct comun este că s-au confruntat cu diferite forme de abuz sau cu prejudecățile și așteptările societății. Confesiunile au fost culese de scriitoarea Rucsandra Pop, iar toate întâmplările și personajele sunt reale și le aparțin unor femei care i-au încredințat Ioanei Flora misiunea de a da voce poveștii lor, pentru a încuraja și alte persoane în situații vulnerabile să caute ajutor, contribuind astfel la formarea unei comunității de sprijin, care, cu ajutorul asociaților nonguvernamentale partenere, poate să ajute. Astfel, partenerii proiectului, Asociația A.L.E.G., Asociația Pe Stop, Asociația femeile se implică, Fundația Regală Margareta a României, Asociația Prematurilor, Asociația F.R.E.E., Societatea Civilă de Avocați „Ștefănescu-Goangă și Asociații,  sunt pregătiți să le ofere sprijin femeilor care traversează situații mai delicate.

Documentarul creativ modular cuprinde în total 10 episoade, iar acestea vor putea fi consultate gratuit pe platforma web dedicată proiectului: https://fragile.live/, începând cu 1 noiembrie 2021. Primele 5 au fost publicate la începutul acestui an. Acum, spectatorii vor descoperi povestea Loredanei, un copil abandonat de tată, care devine victima violenței, dar care reușește să iasă din cercul vicios, să termine studiile și să le ofere copiilor săi un viitor mai bun. De asemenea, o vor cunoaște pe Florina, a cărei viață s-a destabilizat atunci când și-a pierdut fiul, dar a reușit să găsească motivația de a merge mai departe dedicându-și timpul pentru a ajuta alți oameni. Ana a fost victima abuzului emoțional, dar în timp a reușit să învețe să-și construiască relații cu cei din jur. Mioara a decis să se întoarcă în satul natal și să fie antreprenoare, dar a trebuit să învețe cum să gestioneze disprețul bărbaților, schimbând astfel mentalități. Miruna a fost victima violenței, dar a înțeles că cei care au un astfel de comportament au nevoie de terapie pentru a reveni pe calea cea dreaptă. Toate poveștile care vor fi prezentate miercuri vor surprinde atât factorul care a destabilizat femeile, dar și drumul lor spre vindecare.

Despre proiectul FRAGILE

Proiectul FRAGILE este produs de Asociația Storyscapes, prima asociație din România axată pe transmedia storytelling cu o experiență de opt ani în domeniu.

Asociația Fragile Society a fost fondată pentru a extinde acest proiect mai departe și pentru a arăta că în spatele fragilității și a vulnerabilității există forță și reziliență și că atunci când sunt împreună femeile pot manifesta această forță și pot crește împreună. Fragile Society este o organizație cu, pentru și despre femei, care se folosesc de artă pentru a-și spune povestea, dezvoltând o comunitate menită să faciliteze dialogul și contextul potrivit pentru procesul de vindecare.

Echipa proiectului este alcătuită din femei din industrii creative, fiind printre primele proiecte cinematografice din România cu o componență feminină predominantă.

Conceptul proiectului îi aparține actriței Ioana Flora, ea fiind și cea care a realizat scenariile, alături de Rucsandra Pop și care interpretează poveștile. Desemnată mai mulți ani la rând ca fiind cea mai bună actriță la Premiile Gopo și cele ale Uniunii Cineaștilor din România, precum și la festivaluri internaționale, Ioana a jucat în lungmetraje multipremiate precum Marfa și banii (r. Cristi Puiu, Cannes 2001), Cadoul de Crăciun (r. Bogdan Mureșanu, lista scurtă pentru premiile Oscar 2020), sau Pescuit sportiv (r. Adrian Sitaru, cea mai buna actriță, Salonic)

Regia proiectului este semnată de Ioana Mischie (Fulbright Alumna), artist și futurist transmedia, multi-premiată pentru film, VR și pentru dezvoltarea de concepte inovatoare. Proiectele sale au fost selectate la peste 150 de festivaluri de profil din întreaga lume precum Berlinale Talents, Sundance Workshops, The Webby Awards, D&AD. Ioana Mischie este creatoarea francizelor transmedia Government of Children, Tangible Utopias, speaker TEDxWomenBoldandBrilliant și fondatoare a Noe-Fi Studios.

Coordonarea parteneriatelor este facilitată de Rucsandra Pop (Fulbright Alumna), artistă și activistă cu o privire antropologică asupra feminității contemporane. Rucsandra a scris 4 piese de teatru, care au fost montate la teatrul lorgean și s-au jucat pe scenele independente din București și din țară. A publicat Oracol – o carte-obiect – și a contribuit la mai multe volume ca Dragă Virginia. Scrisori din țara mea sau Celălalt Oraș. Locuri și povești din București Sud. Rucsandra este unul dintre capetele Hydra Society, un organism cultural cu mai multe capete, fondat în 2006.

Post-producția proiectului este asigurată de colectivul Black Horse Mansion: Miruna Vasilescu, Ana Banu, Alina Manea, care semnează de altfel și imaginea și sunetul proiectului audio-vizual. Platforma web care integrează proiectul audio-vizual este dezvoltată de eJump și Gamify, iar partenerul de comunicare al proiectului este echipa SmartPoint PR. Extensiile fotografice ale proiectului sunt semnate de Ionuț Macri.

Proiectul este realizat și finanțat cu sprijinul Ambasadei Statelor Unite ale Americii, prin intermediul grant-urilor destinate Fulbright Alumni. Opiniile, constatările şi concluziile prezentate în acest proiect sunt ale autorilor şi nu le reflectă neapărat pe cele ale Departamentului de Stat al S.U.A.

Partenerii proiectului sunt: Klarmedia, Gamify. Spotmedia.ro, Prințesa Urbană, IQ  Ads, SmartPoint, Conviv Media, Backstage Production group.

 

 

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*