Ce caută românii pe Google înainte de Paște

Google logo
Google logo

Paștele este un moment special al anului și este marcat de tradiții și obiceiuri diverse, mai vechi sau mai noi. Dacă vopsitul ouălor sau mielul de Paște sunt aici de secole, în ultimii ani în obiceiurile românilor din perioada sărbătorilor Pascale au apărut și iepurașul sau cadourile. Fiecare an are însă câteva mici detalii specifice în tradiții și pregătirile de Paște, pe care am încercat să le descoperim din căutările pe Google în perioada dinaintea sărbătorilor Pascale.

Interesul pentru Paște se manifestă cu o lună înainte, când se caută pe Google felicitări și urări de Paște, prăjituri și cum va fi vreme de Paște. Pe măsură ce ne apropiem de Paște, căutările devin mai aplicate. În ultimele șapte zile*, românii au căutat când se vopsesc ouăle sau antreuri de Paște, dar sunt și interesați de tradiții și au vrut să afle care e semnificația mielului de Paște. Anul acesta având o vacanță școlară foarte lungă în luna aprilie, căutările legate de Paște au vizat când va începe școala.

Cele mai populare căutări legate de „Paște” în ultima săptămână*

  • Când se vopsesc ouăle de Paște
  • Când începe școala după Paște
  • De ce se taie miel de Paște
  • Antreuri de Paște
  • Semnificația mielului de Paște
  • Urări de Paște
  • Salata boeuf Paște

Mielul are rolul principal pe masa de Paște a românilor. Anul acesta, chef Cătălin Scărlătesc este foarte popular atunci când este vorba de pregătirea mielului. Printre cele mai populare căutări pe Google în România cu cuvântul „miel” din ultima săptămână sunt „drobul de miel Scărlătescu”, „friptura de miel Cătălin Scărlătescu” și „ciolan de miel Scărlătescu”. Rămânând în domeniul culinar, în căutările românilor pe Google după rețete din ultimele 7 zile se remarcă cea de cozonac al lui Alex Cîrțu, rețeta de saksuka turcească, pasca fără aluat și cea poloneză, dar și o rețetă clasică: cea de cozonac din celebra carte de bucate a Sandei Marin.

Nu este Paște fără ouă vopsite. În ultima săptămână, românii au căutat pe Google cum se vopsesc ouăle cu orez, cum se obțin „ouă marmorate cu foi de ceapă” sau metoda vopsirii ouălor cu șervețele și bețișoare. Vopsitul ouălor este prilej de bucurie pentru cei mici, așa că pe Google s-au căutat „vopsea de ouă copii” și „vopsea de ouă cu sclipici”. Tot pentru copii, iepurașul de Paște a devenit un personaj important și în România. Căutările după cuvântul „iepuraș” cresc exponențial în fiecare an înainte de Paște. În ultima săptămână, românii au căutat „iepuraș de Paște de decupat”, imagini cu iepurașul de Paște sau „tort iepuraș”.

Tradiții Pascale în colecții digitale

Pentru cei care sunt interesați de tradițiile de Paște, Google Arts & Culture are o colecție dedicată, cu obiceiuri din toate zonele unde se celebrează această sărbătoare: de la decorarea copacilor în Germania și Austria și prăjiturile tradiționale de Paște – cozonac/kozunak în România și Bulgaria, kulich în Rusia și Ucraina, „Mona de Pascua” în unele regiuni ale Spaniei sau „defo dabo” în Etiopia, la Iepurașul de Paște și vânătoarea de ouă. Poate cea mai semnificativă pentru zona noastră este tradiția colorării și pictării ouălor. Expoziția Google Arts & Culture dedicată prezintă particularitățile acestei tradiții: în Slovenia, ouăle sunt dăruite de fete iubiților, ouăle decorate din Lituania sunt dăruite pentru a purta noroc, iar în România membri familiei și prietenii ciocnesc ouăle, iar cel al căruia nu se sparge se va bucura de viața cea mai lungă.

Ca distracție de sărbătorile Pascale, Google Arts & Culture oferă numeroase puzzle-uri de Paște. Mai mult, iepurașul de Paște poate fi adus în spațiul propriei case, cu funcția de realitate augmentată din Google Search, prin care pot fi generate în 3D diferite animale, insecte sau personaje în spațiul din jurul nostru. La o căutare pe telefonul mobil după „iepurașul de Paște” (sau în engleză „Easter bunny”), în rezultatele căutării va apărea opțiunea „Vizualizați în 3D”, care va aduce iepurașul de Paște în casă.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*