Care este impactul VR în lumea marketingului

Virtual Reality. FOTO rawpixel.com
Virtual Reality. FOTO rawpixel.com

Lumea în care trăim este bazată în mare parte pe tehnologie. În zilele noastre până și cele mai banale procese sunt tehnologizate. Acesta este un lucru excelent dacă ne gândim la eventualele economii pe care deținătorii companiilor pot să le obțină efectuând o mică investiție pe termen lung.

Mai mult de atât, când vine vorba de a avea o afacere de succes, este de la sine înțeles faptul că marketingul joacă un rol principal. Indiferent dacă vorbim despre o afacere care se ocupă de comercializarea produselor apicole sau de o întreprindere care promite să construiască locuința mult visată, strategiile de marketing și chiar aplicațiile eficiente sunt elemente cheie care pot să propulseze o afacere. La fel de eficientă este și realitatea virtuală care devine din ce în ce mai populară.

Cum funcționează realitatea virtuală

Imagine 360. FOTO paologhedini
Imagine 360. FOTO paologhedini

Realitatea virtuală, după cum îi spune și numele, este o tehnologie de ultimă generație care oferă o simulare a realității extrem de reușită. Tocmai din acest motiv cei care trăiesc această experiență au impresia că se află în anumite locuri sau că interacționează cu prezențe fizice reale.

Multă lume confundă realitatea virtuală cu imaginile sau filmele 3D, dar cele două concepte sunt diferite, mai ales că în cazul VR nu avem nevoie de ochelari speciali pentru a vizualiza anumite imagini. Pe de altă parte, este necesară o cască VR, o capsulă specială, sau niște benzi de alergare omni direcționale care trimit utilizatorul într-o lume cu totul deosebită.

Ascensiunea realității virtuale

În timp ce în secolul trecut realitatea virtuală era un concept care era adesea întâlnit în filmele de ficțiune, în prezent lucrurile s-au schimbat complet. Acum această tehnologie este disponibilă la scară largă. Odată cu răspândirea acestui fenomen, cele mai populare ramuri care beneficiază din plin sunt divertismentul, educația și artele plastice. În comparație cu mijloacele de transmitere a informațiilor în format video, VR ne oferă o experiență diferită. Realitatea virtuală reușește să ne păcălească creierul cu ajutorul conținutului prezentat, făcându-ne să credem că anumite acțiuni chiar au avut loc. Datorită trăirilor memorabile, interactive și memorabile realitatea virtuală câștigă din ce în ce mai mult teren, indiferent de domeniu.

Beneficiile acestei tehnologii

În primul rând, este importantă menționarea beneficiilor pe care tehnologia VR le aduce în momentul implementării acesteia. Experiența unică de care se pot bucura clienții în momentul în care intră în contact cu aceasta poate avea un rezultat aproape instantaneu, formând astfel o legătură strânsă între cele două părți.

Cu alte cuvinte, clienții nu intră în contact cu metodele clasice de marketing (afișe, reclame tv sau anunțuri pe rețele sociale), ci aceștia au parte de o experiență personalizată. În prezent există multe aplicații care se bazează pe această formă de marketing, de la aplicații pentru artiști, precum Tilt Brush, Gravity Sketch, la jocuri sau diverse aplicații: Slope Stars, Need for Jump, YouTube, Roller Coaster VR attraction, un exemplu relevant fiind și aplicațiile care le permit utilizatorilor să-și depășească limitele.

Studii de caz

Orice viitor antreprenor trebuie să știe că o campanie puternică de marketing este cea mai importantă unealtă în momentul stabilirii obiectivelor, la  fel ca fundația unei locuințe. Ei bine, cele mai bune exemple sunt introducerea realității virtuale în imobiliare. Conform unor dezvoltatori, clienții sunt mult mai dornici să cumpere sau să închirieze o proprietate în urma unei astfel de interacțiuni. Acest lucru nu este deloc de mirare, dacă ar fi să ne gândim că un tur virtual din confortul propriei lor locuințe asupra unei posibile achiziții este mult mai tentant și interactiv în comparație cu vizualizarea unui simplu desen sau a unei machete.

Producătorii de mobilier au mers pe aceeași idee, reușind astfel să crească vânzările. Este extrem de simplu să comandăm o anumită piesă de mobilier în momentul în care o putem vizualiza deja la noi în locuință, având chiar și opțiunea de comandă în partea de jos a paginii. Nu în ultimul rând, industriile de retail sau automotive consideră această tehnologie un adevărat avantaj.

Metode de implementare

Online Marketing. FOTO Dominika Roseclay
Online Marketing. FOTO Dominika Roseclay

Deținătorii de companii trebuie să știe că orice formă inovativă de marketing le oferă clienților o experiență greu de comparat cu ceea ce au văzut până în acel moment. Câteva aspecte importante de reținut sunt faptul că această campanie de marketing poate avea un impact extrem de mare, dar trebuie să trimită un mesaj pozitiv. Pentru a stârni interesul clienților este nevoie de un mesaj care să aibă un impact asupra audienței existente și nu numai. Mai mult de atât, crearea unei povești și prezentarea produselor sunt la fel de importante.

În momentul de față realitatea virtuală în marketing evoluează de la zi la zi, motiv pentru care nu trebuie ratat momentul oportun pentru implementarea acesteia într-o anumită afacere. Antreprenorii pot avea un avantaj în fața competitorilor dacă studiază atent acest mod inovativ de marketing.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*