ADASTEC, dezvoltator de software pentru autobuze autonome, deschide prin SeedBlink runda de finanțare pentru investitorii individuali din România

FOTO PI2 PR

ADASTEC, un startup de mobilitate urbană inteligentă, a deschis o rundă de finanțare prin intermediul SeedBlink, platforma de investiții pentru startup-uri europene din domeniul tehnologiei. Această inițiativă oferă investitorilor individuali, inclusiv români, ocazia să contribuie la modernizarea sectorului de transport public. Fondurile obținute în urma acestei runde de finanțare vor fi folosite pentru extinderea pe piață, accelerarea ritmului de dezvoltare și implementarea autobuzelor electrice autonome ADASTEC la nivel mondial. Această oportunitate ADASTEC marchează prima tranzacție cu capital privat susținută de SeedBlink pentru investitori și este evaluată la 150 de milioane de dolari.

ADASTEC, cu tehnologia sa revoluționară, a introdus primele autobuze electrice autonome pe piața din Statele Unite și Uniunea Europeană. Aceste autobuze nu doar că deschid calea către un transport sustenabil, dar sunt și de 5 ori mai eficiente din punct de vedere al costurilor decât autobuzele tradiționale, transformând sectorul transportului public.

SeedBlink, platforma de investiții care facilitează această rundă de finanțare, oferă companiilor și investitorilor avantajele unei platforme paneuropene în plină expansiune. Prin acest parteneriat, investitorii individuali din România au oportunitatea de a investi direct în startup-uri tehnologice promițătoare, care anterior erau disponibile doar pentru investitorii instituționali și fondurile de capital de risc. Acest lucru le permite să-și diversifice portofoliile și să sprijine inovația într-un mod accesibil și simplu.

„Suntem bucuroși să facilităm această rundă de finanțare pentru ADASTEC și să oferim investitorilor individuali români oportunitatea de a se alătura viziunii lor. Prin participarea la această rundă, investitorii pot juca un rol crucial în promovarea transportului sustenabil și pot susține expansiunea globală a ADASTEC. Credem în potențialul tehnologiei inovatoare dezvoltate de ADASTEC, în oportunitățile de afaceri pe care le prezintă, precum și în angajamentul lor de a revoluționa sectorul transportului public”, declară Andrei Dudoiu, Managing Partner SeedBlink.

Cu o echipă experimentată formată din 5 co-fondatori și 75 de angajați, dintre care 60 sunt ingineri, ADASTEC se află într-o poziție favorabilă pentru creștere. Se estimează că pragul de rentabilitate va fi atins în 2026.

Compania a încheiat deja trei acorduri OEM (Original Equipment Manufacturer) cu producători importanți pentru producția de autobuze autonome: Karsan în Uniunea Europeană, Custom Denning în Australia și VMC în Statele Unite. În plus, ADASTEC a reușit să introducă cu succes autobuzele sale în Statele Unite, Norvegia, Franța, România și Turcia, prin intermediul a cinci acorduri de implementare. ADASTEC dispune de o rezervă solidă de 32 de milioane de dolari, inclusiv 7 milioane de dolari deja contractați în Franța, Israel, Turcia, Germania și Australia, fiind pregătită pentru o expansiune rapidă la nivel global.

„Se preconizează că piața globală a autobuzelor va înregistra o creștere anuală de 8%, ajungând la 72 de miliarde de dolari până în 2028, comparativ cu 47 de miliarde de dolari în 2022. ADASTEC își propune să capitalizeze această oportunitate de creștere și să devină un lider de piață în domeniul autobuzelor electrice autonome”, afirmă  Ali Peker, CEO ADASTEC.

Autobuzele electrice autonome dezvoltate de ADASTEC sunt dotate cu o gamă avansată de senzori, camera, precum și cu propriul software automatizat, flowride.ai. Tehnologia de vârf permite autobuzelor să detecteze obiecte, să frâneze, să accelereze, să schimbe benzile și să efectueze toate manevrele convenționale fără probleme. De asemenea, autobuzele beneficiază de tehnologia vehicle-to-infrastructure (V2I) la intersecțiile de pe traseu, îmbunătățind ghidarea și siguranța pasagerilor.

Autobuzele ADASTEC au fost supuse unui proces riguros de testare și validare, inclusiv simulări, scenarii de testare și teste pe traseu, pentru a asigura fiabilitatea și performanța acestora. Prin aceste activități, s-a avut în vedere garantarea siguranței și eficienței autobuzelor în diverse condiții de funcționare și respectarea celor mai înalte standarde din industrie.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*