500.000 de bucureșteni folosesc serviciile băncii digitale Revolut

FOTO Revolut

Capitala României, cu peste 500.000 de utilizatori Revolut, reprezentând 20% din baza totală de clienți activi înregistrați în această piață, se află pe locul al doilea în top 10 orașe cu cei mai mulți clienți Revolut, potrivit datelor disponibile în aplicație la nivelul lunii ianuarie 2023. Clasamentul este condus de Londra, iar Bucureștiul este urmat de Dublin, Varșovia, Budapesta, Paris, Madrid, Sofia, Vilnius, Barcelona. De altfel, banca digitală se bucură de popularitate în rândul locuitorilor din cinci capitale situate în Europa Centrală și de Est (CEE), care cumulează aproape 1,5 milioane de utilizatori.

Bucureștiul are un scor bun și în privința ratei de adopție a super-aplicației Revolut, care se ridică la 41% din populația activă. Practic, patru din zece bucureșteni cu vârste cuprinse între 15 și 64 de ani dețin un card Revolut și îl folosesc zi de zi pentru operațiuni bancare și tranzacții: transferuri bancare sau P2P, schimb valutar, plăți către comercianți, economii, credite de nevoi personale, investiții sau pentru a-și controla bugetul personal.

Cele mai ridicate rate de adopție în rândul populației în vârstă de muncă în cadrul orașelor din top 10 se înregistrează în Dublin (86%) și Vilnius (45%), urmate de București cu 41% rată de adopție, Sofia (35%), Varșovia (30%) și Budapesta (28%). În Londra, rata de adopție este de 19%.

La nivel național, Revolut a ajuns la o rată de adopție de 31% în rândul populației active. Dacă la finalul anului 2021, serviciile băncii digitale de origine britanică erau cunoscute mai ales de locuitorii capitalei, în prezent, baza de clienți cuprinde tot mai mulți utilizatori din orașele din țară. Pe locul al doilea se află Iași, cu aproape 90.000 de clienți, urmat de Cluj-Napoca, cu 89.000 clienți, Timișoara (71.000 clienți), Constanța (63.000 clienți) și Brașov (62.300 clienți). În top 10 se mai află Craiova, Galați, Ploiești și Sibiu, având între 35.000 – 47.000 de clienți fiecare.

Aproape o treime dintre clienți (29%) se încadrează în segmentul de vârstă 25-34 de ani, 24% sunt din categoria 35-44 de ani, iar 23% din categoria 18-24 de ani. Revolut a început să crească în popularitate și printre segmentele de vârstă aflate în vârf de carieră sau seniori (16% din categoria 45-54 de ani și 6% din categoria 55-64 de ani), pe măsură ce și-a diversificat portofoliul de produse și funcționalități. Astfel, a evoluat de la poziționarea de aplicație specializată în transferuri rapide și schimb valutar, preferată mai ales de pasionații de călătorii, la cea de cont bancar primar.

”Am remarcat, anul trecut, o creștere importantă a utilizării Revolut atât printre consumatorii din tânăra generație, care sunt nativi digitali, cât și printre segmentele mai mature de consumatori. Această a doua categorie de clienți ni s-a alăturat mai ales în timpul pandemiei de COVID-19, când tot mai mulți consumatori au renunțat la numerar sau la serviciile financiare clasice pentru a se bucura de beneficiile banking-ului digital.

Cu Revolut, clienții români au un IBAN în moneda locală, au direct în telefonul mobil acces la fondurile lor, indiferent de moneda în care le dețin, pot alimenta contul în câteva secunde și pot direcționa fonduri către investițiile preferate, într-un mediu securizat și care nu necesită consum de timp și energie din partea lor. Din doar câteva apăsări de ecran, pot transfera bani copiilor sau celor apropiați, pot economisi sau pot accesa servicii de turism și recompense care le dau bani înapoi pe măsură ce cheltuiesc. Toate aceste beneficii sunt tot mai apreciate în regiunea noastră și ne bucurăm să vedem că devin accesibile nu doar în marile aglomerări urbane, ci și în orașele mici și mijlocii, în zonele mai slab bancarizate din întreaga regiune”, a declarat Aleksej Koscejev, head of Growth Revolut pentru regiunea Europa Centrală și de Est (CEE).  

Potrivit un studiu realizat de Dynata pentru Revolut, în ianuarie 2023, IBAN-ul local este pe primul loc între caracteristicile pe care ar trebui să le aibă un cont bancar principal pentru a satisface nevoile clienților români (43%). Pe locul al doilea se află posibilitatea de a încasa salariul în acest cont (12%), iar pe locul al treilea (7%), capacitatea de a face plăți către instituțiile statului sau de a accepta plăți din partea autorităților publice (pensii, alocații pentru copii, indemnizații etc.) și de a achita facturi și abonamente, prin debit direct.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*