Rottaprint: Tot mai mulți producători și retaileri adoptă soluții sustenabile, odată cu reglementările care vor interzice ambalajele sub 70% reciclabilitate

Tipografia Rottaprint. FOTO Total PR

În 2025, cererea pentru soluții de etichetare sustenabilă a crescut vizibil în rândul producătorilor și retailerilor, spun experții Rottaprint, cea mai mare tipografie flexografică producătoare de etichete autoadezive și ambalaje flexibile din România. Rottaprint observă că interesul clienților pentru soluții sustenabile a crescut puternic odată cu introducerea noului Regulament (UE) 2025/40 privind ambalajele. Acesta impune criterii stricte de reciclabilitate, iar din 2028 vor fi introduse clase obligatorii de reciclare, cu interzicerea ambalajelor sub 70% reciclabilitate începând din 2030.

În acest context, tot mai mulți producători solicită soluții precum monomaterial, etichete cu conținut reciclat, etichete ușor de îndepărtat în procesul de reciclare și variante mai subțiri, care reduc volumul de deșeu.

Pentru a veni în sprijinul clienților, Rottaprint oferă o gamă variată de produse prietenoase cu mediul precum etichetele wash-off, care se dezlipesc complet în apă caldă sau soluție alcalină, etichetele cu adeziv pe bază de apă, shrink sleeve-urile din PETg cu conținut reciclat, etichetele din hârtie reciclată sau cu procent ridicat de material reciclat, precum și ambalajele pentru șervețele umede realizate din materiale complet reciclabile.

„Schimbările legislative accelerate, dar și angajamentele de mediu asumate de retaileri și producători determină o evoluție a modului în care industria abordează ambalarea. Rolul nostru este să îi sprijinim pe clienți în acest proces, oferindu-le soluții compatibile cu liniile lor de producție și cu cerințele europene privind reciclarea. Vedem un interes tot mai mare pentru materiale sustenabile, iar această tranziție va continua să se intensifice pe măsură ce piața se pregătește pentru standardele obligatorii din 2030”, afirmă Cristi Nechita-Rotta, Director General Rottaprint.

Creșterea cererii pentru soluții sustenabile este susținută și de politicile de mediu tot mai stricte ale retailerilor, care impun ambalaje compatibile cu cerințele de reciclare. Însă, tranziția la materiale sustenabile vine și cu provocări: diferențe de aspect, posibile modificări ale termenului de valabilitate, limitări tehnice în menținerea barierelor de protecție, scăderi de productivitate sau costuri mai mari, explică reprezentanții Rottaprint. De exemplu, în cazul foliilor și shrink sleeve-urilor, adoptarea materialelor sustenabile poate necesita ajustări ale echipamentelor sau acceptarea unor viteze de producție mai mici.

Potrivit companiei, industria alimentară rămâne segmentul care adoptă cel mai rapid soluții de etichetare sustenabile. Rottaprint observă un ritm accelerat în special în zona lactatelor și a produselor din carne, unde producătorii caută materiale care să simplifice reciclarea și să reducă impactul asupra mediului. Aceeași tendință este vizibilă și în categoria băuturilor alcoolice – în special vinuri – etichetele din hârtie reciclată sunt tot mai căutate datorită aspectului premium pe care îl oferă.

Conform companiei, anul 2025 a adus o creștere vizibilă a interesului pentru etichetele wash-off, pentru shrink sleeve-urile cu conținut reciclat și pentru foliile complet reciclabile utilizate la ambalarea șervețelelor umede.

Pentru 2026, Rottaprint își propune să continue investițiile în tehnologii menite să reducă impactul asupra mediului și să crească ponderea materialelor sustenabile integrate în proiectele clienților. Potrivit companiei, obiectivul este atingerea unei rate minime de reciclare de 35% până la finalul anului 2026, precum și alinierea completă la cerințele PPWR. Rottaprint își propune astfel să își consolideze portofoliul de soluții prietenoase cu mediul și să continue să ofere sprijin tehnic clienților în procesul de tranziție către ambalaje sustenabile.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

Be the first to comment

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*