Vodafone trebuie să oprească taxarea pentru 00447786205094

Vodafone România
Vodafone România

Toți userii de iPhone care activează/dezactivează FaceTime și iMessage se confruntă cu o problemă care ține numai de operatorul GSM. În cazul meu – Vodafone România.

Ei bine, la activarea serviciului, iPhone trimite un așa-numit Silent SMS la numarul 00447786205094. Este un număr de telefon din Marea Britanie și atunci când telefonul tău trimite un Silent SMS ești taxat cu 12 euro cenți.

În mod normal, Apple spune că “este posibil” ca operatorul GSM să te taxeze. Și asta doar o singura dată. Mie mi s-a întâmplat deja de mai multe ori începând cu octombrie 2011. Mai grav este că uneori, apar câte doua astfel de SMS-uri Internaționale taxate.

Apple oferă informația asta oricărui “Supported Carrier” (adică un operator GSM care distribuie legal iPhone). Vodafone România este un carrier oficial, dar preferă să te taxeze.

Vodafone știe despre problema asta și depinde doar de ei sa oprească aceasta practică. Ei se bazeaza pe faptul că userul de iPhone nu își va da seama de costul suplimentar, așa că adaugă la factură câte 12 euro cenți pentru fiecare astfel de Silent SMS.

Ce faci dacă ai fost taxat de operatorul tău de telefonie mobilă

Daca ai un iPhone probabil c-ai fost și tu taxat. Ce poti să faci este:

  • să suni la *222 și să le ceri să-ți scoată costul acela suplimentar. O vor face pe urmatoarea factură.
  • să lasi un mesaj pe Pagina de Asistență și reclamații a Vodafone România.

Știu că sunt probleme similare și cu alți operatori de telefonie mobilă din România care distribuie oficial iPhone.

Later edit: Ca să lamuresc un lucru: nu m-ar deranja să platesc o dată, când cumpar telefonul sau când îl înregistrez pentru prima dată cu un anumit număr de mobil. Problema e legată de plata acelui Silent SMS la fiecare activare.

Vodafone mi-a oferit, după câțiva ani de solicitări repetate, o reducere pe cont. Este echivalentul a câțiva zeci de cenți – sumă care acoperă activările anuale după instalarea unei versiuni noi de iOS.

Răspunderea pentru textul acestui articol aparține exclusiv autorului. În cazul unui comunicat de presă, răspunderea aparține exclusiv instituției care l-a emis și persoanelor fizice sau juridice care au fost citate în articol.

Publicația boio.ro, persoana juridică asociată cu aceasta și persoanele fizice care administrează această companie nu își asumă răspunderea pentru informațiile publicate de autorii articolelor sau ale comunicatelor de presă.

Informațiile de pe boio.ro sunt obținute din surse publice și deschise.

Conform articolului 7 din legea 190/2018, prelucrarea în scop jurnalistic este derogată de prevederile Regulamentului general privind protecția datelor cu caracter personal daca este asigurat un echilibru în ceea ce privește libertatea de exprimare și dreptul la informație.

4 Comments

  1. Dec.2016, problema persista. Orange da vina pe aplicatia de IMessages. Este oare adevarat? Cum este totusi posibil sa ma taxeze cu aceste chafrge-uri in conditiile in care am sms-uri nelimitate inclusiv internationale ?! Internationalul nu il folosesc deloc, in concluzie am cel putin un cost pentru un sms disponibil inclus. Mentionez ca am cartela preplatita cu optiune inclusa si a fost nevoie sa incarc cu credit pentru a trece de zecile de sms-uri zilnice in care mi se comunica ca nu am credit suficient. Acest forum vad ca are o vechime deja de cativa ani. Cum de nu reusim sa rezolvam problema? A facut cineva reclamatie la protectia consumatorului?

  2. Aparent nimeni nu face nimic. Am facut un cost suplimentar URIAS (in special pentru mine) doar chinuidu-ma sa ma autentific pe iMessage. Mi-a dat eroare de fiecare data si am tot incercat sa ma autentific, nestiind de costul suplimentar pe care mi-l voi “cumpara”.
    Tot nu am reusit sa ma loghez pe iMessage, ii sun maine pe cei de la Orange sa ii trag un pic de maneca pentru ca vreau sa stiu si eu cum de nu am fost notificata de acest cost suplimentar, cum de am cost suplimentar pentru SMS international in conditia in care am optiune de minute si SMS-uri internationale si de ce nu imi pot activa iMessage-ul. :)

  3. Salut,
    Am schimbat operatorul si ma chinui sa pornesc Imessage pe Vodafone.
    Nu vrea sa trimita mesaje ca Imessage, am dat reset network, sunt autentificat in AppStore. Imessage este activat si tot nu trimite, ce trebuie sa mai fac? Sa sun la Vodafone?mersi

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*